Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mijk

mijk

13-04-2012 om 21:06

Welk toetje bij stracotto?

Ik krijg morgen eters en de stracotto staat te pruttelen. Is al een krankzinnige beslissing want er komt een onvervalste italiaan waar ik nu pasta voor moet koken (over die stracotto maak ik me niet zo'n zorgen!)

maar wat zal ik er voor toetje bij doen? Iemand goede suggestie?

Mijk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

13-04-2012 om 21:43

Aardbeien!

Bijvoorbeeld Aardbeiensoep met gember-mascarpone of aardbeienijs met citroensorbetijs (allebei op smulweb).

marinade

marinade

13-04-2012 om 22:26

Gelato

Woonde je in Utrecht, dan zou ik lekker veel ijs bij Roberto's halen, is onvervalst Italiaans.

Roberto's...

heerlijk inderdaad.

Ijs met aardbeien en slagroom. Veel hoef je niet meer na de stracotto is mijn ervaring.

Eet smakelijk alvast.

groetjes van Purk

Mijk

wat ik in Italie zag was dat het toetje daar niet zo belangrijk is. Ik zou het echt bij iets kleins houden. Slagroom na Stracotto is al behoorlijk heftig! Iets van fruit, beetje fruitsalade ofzo, dan ben je er al bijna. Kleinigheidje erbij, koekje, room, sabayon, en dan weinig... klaar!

Primavera

Primavera

15-04-2012 om 17:14

Fruit

In Italia eten ze meestal fruit als toetje. Ze hebben zelfs het spreekwoord 'aan het fruit zijn'. Met essere alla frutta wordt zoveel bedoeld als ergens helemaal klaar mee zijn/ na een langdurig iets op en moe zijn en het af willen sluiten.
Als ze na het fruit nog wat bijzonders willen kiezen ze 9 van de 10 keer voor ijs. En daarna nog een expresso om de boel of te sluiten.
De pasta wordt als eerste gerecht gegeten met minder en dan als hoofdgerecht de stracotto met iets van groente ernaast. Italianen kijken vreemd op als ze (kale) pasta of rijst zo maar naast hun hoofdgerecht op het bord krijgen. Pasta als enige maaltijdschotel kan wel weer als die geserveerd wordt met een wat ingewikkelder saus of als salade waar alles inzit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.