Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bezig Bijtje

Bezig Bijtje

27-01-2012 om 10:09

Welk laminaat?

Wij zijn op zoek naar mooi laminaat voor bij onze geloogd grenen meubels en donkergrijze banken. (ik hou van grijstinten)
Hebben jullie tips wat daar nou mooi bij kleurt?
En wat is nou de 'lol'van een V-groef, is dat 'handig/ mooi"of juist niet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

V-groef

Over V-groeven heeft ooit een draadje gelopen meen ik.

Wij hebben bamboeparket zonder V groef en volgens mij is het punt dat parket altijd iets werkt. Er zitten dus hier en daar kiertjes tussen de stroken (het waren gelakte delen, er is dus niet gelegd en toen gelakt). Ik vermoed dat je die bij een V-groef niet zo ziet.

Maar ik wilde geen V-groef omdat ik voorzag dat daar allerlei rotzooi in zou gaan zitten. Ik ben niet bepaald Mientje Poetsgraag namelijk.

Groeten,

Temet

guera

guera

27-01-2012 om 10:57

Mooier

Ik vind met een V groef mooier omdat het dan de uitstraling van echt hout veel meer benaderd. Als het straks gelegd laminaat is zonder groeven is het 1 groot glad oppervlak. Dat heeft een heel andere uitstraling.
Omdat het laminaat is heb je nooit dat de ruimte zo enorm groot is dat er heel veel vuil tussen gaat zitten, zoals misschien de ruimte bij echt hout. Wij hebben een v groef en heb daar echt nog nooit last van gehad. Wij hebben een gerookt eiken lamelparket. Net iets anders dan laminaat maar door het gerookte krijg je die grijze uitstraling.
suk6

An

An

27-01-2012 om 14:17

V groef

Ik zou noooooooit meer een v groef nemen. Ondanks dagelijks stofzuigen en wekelijks dweilen gaat ie hier toch vollopen met viezigheid. een enorm karwei om dat weer schoon te krijgen. ik vind het wel mooier maar helemaal niet praktisch.

Groet, An

Mooi maar onhandig

Ik sluit me volledig bij An aan. Met V-groef vind ik persoonlijk een stuk mooier. Maar... ook bij ons blijft er vuil tussen zitten wat geen stofzuiger eruit krijgt.

Dus als je echt heel lui bent, niet doen!! Persoonlijk zou ik het wel nogmaals doen, het is echt een stuk mooier...

Beide gehad

De v-groef geeft inderdaad wat meer de uitstraling van een houten parket vloer. Helemaal glad is wat minder levendig zullen we maar zeggen. De V-groef is eenvoudig schoon te maken met een goede parketborstel op je stofzuiger. Een laminaat vloer zonder v-groef moet perfect gelegd worden anders loop je `m eerder stuk op de naadjes.
Laminaat vloeren die er in de naden vies uitzien. Dat kan bij beide, V-groef en glad. Vaak is de oorzaak vocht van tè nat dweilen.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

28-01-2012 om 13:37

Groef

Ik heb ook laminaat met groeven, vind ik persoonlijk meer op echt hout lijken. Hier geen last van vuil, tenminste, ik heb er geen last van

Meister

wij hebben Meister Melango laminaat liggen. zelf gelegd, op internet gekocht dat scheelt veel geld. Het was de bedoeling om in ons nieuwbouw huis eerst een paar jaar dit laminaat te hebben en als het meeste vocht uit de vloer was getrokken, op een houten vloer over te gaan. maar dit laminaat bevalt ons zo goed, dat we het laten liggen.

het zijn extra lange planken, niet het standaard-formaat laminaat planken. er zit een groef tussen, daardoor ziet het er ook meer als hout uit. geen last van vuil wat er tussen blijft zitten, alleen bij de keuken soms als er wat op de grond gevallen is. maar dat moet je sowieso schoonmaken. met een doekje is de groef dan ook meteen schoon.

ik kan dit laminaat erg aanraden!

Guinevere

Guinevere

29-01-2012 om 14:54

Bedankt gruffalo

Bedankt Gruffalo, ik was toevallig op zoek naar iets dergelijks!

Nog een ander nadeel van een v-groef

Ik heb ooit parket gehad met een V-groef. Ik kan me herinneren dat ik de groeven met blote voeten erop niet zo prettig vond; het gaf soms een pijnlijk gevoel. Nu ben ik ook wel een prikkelgevoelig iemand maar dit vond ik toch een nadeel en ik zou hier niet opnieuw voor kiezen (nog afgezien van het troep-ertussen-nadeel).
Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.