Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

brugklasmoeder

brugklasmoeder

07-12-2010 om 10:14

Welk kapsel bij kerstgala?

In het kader lekker belangrijk toch even een vraag. Mijn dochter heeft volgende week haar eerste echte kerstgala. Galajurkje en schoenen zijn al in huis, maar we zitten letterlijk met onze handen in haar haar. We weten niet hoe ze het moet dragen. Ik ben echt niet handig, dus ze heeft niet veel aan mij. Kapper kost 60 euro per uur en dat vind ik echt te duur.

Probleem: dochter heeft haar tot net over haar schouders en een scheiding die niet midden op haar hoofd ligt. Aan 1 kant een lok (pony). Haar haar is echt ontzettend dik en dat is het grootste probleem. Ik heb laatst al geprobeerd krullen te maken met de krultang, maar dat is bijna onbegonnen werk, plus dat het zo weer uitzakt.
Iedereen die met haar haar bezig is geweest de laatste jaren zegt dat het abnormaal dik is. Leuk...maar nu dus even niet.
Los laten hangen is echt een vlag op een modderschuit en dat wil dochter ook niet. Juist met zo'n mooie jurk moet haar haar ook leuk en anders zitten.
Wie heeft nog tips voor ons (ik ben dus niet handig he).

Alvast bedankt namens dochter!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

07-12-2010 om 10:36

Andere kapper

ik liet dit altijd bij mijn kapper doen speciaal voor het kerstbal van de dansschool. Dat kost 15euro.
Ik heb vooral haar met een eigen wil, dus een alternatieve scheiding blijft alleen zitten met bizonkit.

ishtar

ishtar

07-12-2010 om 11:26

Haar bovenop in een staart maken

en dan allemaal lokken rondom vastzetten met speldjes. Die lokken kun je dan wat draaien zodat het een krul wordt (kan niet uitzakken omdat het met een speldje vast wordt gezet. Eventueel de lok in een krul draaien (met wat/veel lak moet dat wel even blijven zitten, toch?)
Is wel even wat werk, je hoeft niet handig ervoor te zijn, en het is wel een 'gewicht' op het hoofd, vanwege de vele speldjes. Van te voren een keertje uitproberen (en ook een uurtje laten zitten) geeft haar en jou een idee of het wat is.

Mmm

Ik heb zelf fluthaar en dochter zo te zien ook (is nog een ukje) maar dat weerhoudt me niet van schoten voor de boeg.

Schot 1: opsteken, heeeeel veel haarlak en dan iets glitterigs

Schot 2: een andere moeder (van een kind uit de klas) vragen of die goede tips heeft. Mocht er een Surinaams kind in de klas zitten, begin dan bij die moeder (je kind heeft naar ik aanneem geen kroeshaar, maar i.h.a. - ja, ik weet dat ik bevooroordeeld ben - houden Surinamers nogal van creatief gedoe met haar).

Schot 3: kijken of er in je buurt een Turkse kapster zit. En eens vragen wat die ermee kan. Die weten de meest waanzinnige creaties te maken (bruidskapsels), ik heb ooit eens in de wachtrij gezeten terwijl een dame zo werd gekapt en ik keek mijn ogen uit. Alleen geen idee wat het kost, ik laat het daar alleen maar knippen

Groeten,

Temet

soepstengel

soepstengel

07-12-2010 om 14:10

Hier ook een dochter

met een hele dikke bos haar.
Wat wij vorig jaar deden met het bal;
Maak een staart op de kruin, laat de staart dubbelgevouwen vastzitten. ( je haalt m er dus neit helemaal door)
Trek dan met een klemmetje een pluk naar 1 kant en zet die meteen vast met het klemmetje.
Pak dan aan die kant( naast het klemmetje) een pluk haar en trek die weer schuin naar de andere kant en zet weer vast. Zo kun je met een klem of 7 de staart wegwerken, die valt er nml onder. De losse plukken in de nek rol je op en zet je ook vast met klemmetjes onder de knot.
Ziet er erg leuk uit en is ook stevig.
Succes!!

An

An

08-12-2010 om 14:22

Andere kapper of...

ik zou even een andere kapper bellen, of een thuiskapper. 15 euro is heel normaal.
Als je dochters haar zo dik is als het haar van mijn dochter dan is 1 staart bovenop een pijnlijke bedoeling. De kapper doet het hier met 2 staarten. 1 bovenop en 1 wat lager, dat verdeeld het gewicht. Liefst daarvoor nog de carmenset met een heleboel haarschuim. Dan met ruwe haarspeldjes de boel vastzetten. Of met haarknijpertjes.
succes hoor!

An

Ouderwetse kapper........

Wij hebben ook (moeder+2 dochters) dikke bossen haar. Nog krullen ook. Vroeger toen ik kind/puber was, was mijn haar knippen ook zo'n aanslag op het budget.Mijn haar (dik dus en veel) knippen was net zo duur als mijn moeder en broertje samen (dunner haar)en soms nóg duurder. Toen rekende de kapper ook per uur. Ik werd dan ook zeer onregelmatig geknipt...Mijn moeder en broertje gingen veel vaker (scheelt..ik krijg geen droge punten en door de krullen zit het toch altijd hetzelfde,het is alleen langer of korter). Het werd pas frequenter toen een ex-kapster onze buurvrouw werd en aanbood mij te knippen voor weinig.
Maar tegenwoordig is dat allemaal anders. Moderne kapper rekenen per knipbeurt. Ongeacht welk haar je hebt.Dik,dun,krullen of niet. Allemaal dezelfde prijs.Niks per uur dus,maar per 'geleverde dienst'.Natuurlijk zijn die kapper met ons haar véél langer bezig dan met iemand met dun haar,maar dat neemt de kapper op de koop toe want gemiddeld zal hij véél meer klanten krijgen waar hij niet zo lang mee bezig is.
Zoek dus een andere kapper. Hier ben je qua prijs erg slecht af. Een moderne kapper, zo'n piekhaar-kapper of andere keten of een zelfstandige die vaste prijzen hanteert maakt niet uit.
Hier doet de (moderne) kapper je haar 'mooi' na een knipbeurt (12,50) voor maar 2,50 extra. Invlechten,leuke staarten met vastgezette krulletjes, paar gekleurde lokjes of wat je maar wil...(doet de stagaire),beetje lak erin en klaar.
Voor een echt galakapsel dat dochter met d'r diplomagala had vorig jaar rekende de kapper 34,- euro en daar is 3 uur tijd aan besteed (inclusief kap om te drogen,krullen zetten etc.).Het meisje naast ons had hetzelfde kapsel en was in een krap uurtje klaar...maar met zo dik haar duurt gewoon alles langer.Het meisje naast ons betaalde dezelfde prijs.
Jongste is wel eens alleen 'mooi' gemaakt door de kapper (zonder knippen) voor een bruiloft waarbij ze bruidsmeisje was voor 7,50.
Als je ook nog een kapper vind die voor zo weinig mooie kapsels maakt kan je meekijken...leer je het zelf ook.
groeten albana

Maakt niet uit

Als jij met jongste komt moet je dan meer betalen dan met oudste? En met jongste is ie dus langer bezig...niet dan? (of snap ik het niet)of is het duurder,want ander kapsel,anders prijs?
Het is ook niet voorbehouden aan welk soort haar dan ook. Vroeger betaalde je meer als er langer aan je gewerkt werd. Tegenwoordig betaal je per 'kapsel' of (ook wel eens gezien) per handeling...(knippen/scheren/etc.),ongeacht hoe lang het duurt.
Dat bedoel ik.
groeten albana

Pelle (over kruinen)

Als jouw zoon met die twee kruinen op zijn achterhoofd het in stekeltjes knipt, krijgt hij dan ook vanzelf een soort hanekam als het weer langer wordt?
Mijn zoon heeft twee kruinen naast elkaar op zijn achterhoofd, en krijgt echt een soort pluimpje op zijn hoofd als dat haar groeit (tot het weer zo lang geworden is dat de zwaartekracht het wint).
Het staat heel grappig, maar dat mag nu nog, hij is 5. Als hij 12 is vindt hij het vast niet meer acceptabel.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.