Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ikea

Ikea

05-05-2012 om 22:15

Welk ikea matras hebben jullie

Welk Ikea matras hebben jullie en bevalt het? Ik weet dat je het weer kunt omruilen maar dat is niet de bedoeling. Mijn zoon heeft een vrij zacht matras vind ik en mijn man wil die maar ik ben een buikslaper en ik denk dat ik een harder matras moet hebben? Ik twijfel zo.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

06-05-2012 om 09:36

Sultan

Wij hebben twee Sultan matrassen, met daaroverheen een tweepersoons dekmatras. Zo kun je ieder je eigen matras kiezen. We hebben de matrassen al jaren en ze slapen nog prima.

Sultan hjartdal

wij hebben allebei de Sultan Hjartdal. Daar zit al een dekmatras op, en was geschikt voor mijn gewicht/lengte. Man is zwaarder en langer en had eerst een andere (Holmsoj geloof ik). Hij heeft hem na 2 maanden omgeruild, was veel te hard. Hij slaapt dus nu ook op de Hjartdal, terwijl deze eigenlijk te zacht voor hem zou moeten zijn.

kortom, het is toch een kwestie van uitproberen. Het is zo afhankelijk van lengte/gewicht/voorkeur, dat er niet een eenvoudig antwoord op te geven is. En daarom is juist die omruilgarantie ideaal.

Moustache

Moustache

06-05-2012 om 20:51

Omruilgarantie (ot)

allemaal goed en wel, maar ik vraag me dan meteen af wat er met de omgeruilde matrassen gebeurt waar iemand dan al één/twee of zelfs bijna drie maanden op geslapen heeft? Het kan toch niet dat ze die allemaal weggooien, maar die dan gewoon aan een ander verkopen is te goor voor woorden, toch? Alleen al het idee is voor mij genoeg om geen Ikea-matras te kopen

Re: moustache

Goh... ik denk precies hetzelfde. Ik vraag me dat ook af.
Ik denk dat ik er eens een mailtje aan waag, naar Ikea. Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar!

Snel antwoord van ikea:

Ikea schrijft, als antwoord op mijn vraag wat er gebeurt met de matrassen die worden teruggebracht:

"De matrassen met een kwaliteitsprobleem gaan nooit terug naar de winkel. Voor deze matrassen wordt een goede bestemming gezocht. Dat kan bijvoorbeeld een tehuis voor daklozen zijn en verschilt per vestiging. Is het een matras die qua ligging niet bij de koper past en dus kwalitatief goed is dan gaat deze niet terug naar de gewone verkoop in onze winkel. Wel worden deze matrassen chemisch gereinigd door een professioneel bedrijf en gaan daarna naar de Koopjeshoek. Hier wordt duidelijk aangegeven dat het om gereinigde maar wel kort gebruikte matrassen gaat."

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

09-05-2012 om 23:46

Even iets anders...

wat ik nu nooit begrijp is dat sommige mensen zo'n moeite hebben met een " gebruikt" matras maar dan geen moeite hebben om in een hotelbed te gaan slapen of in een vakantiehuisje ( sorry zomaar even een opmerking tussendoor)

tess

Anne

Anne

10-05-2012 om 14:12

Simpel

Ik koop een matras waarbij ik er vanuit mag gaan dat het nieuw is en dat er nog nooit iemand op gelegen heeft. Daar betaal ik namelijk voor. Als ik kies voor een matras uit de koopjeshoek is dat anders want dan betaal ik er minder voor.

Als ik op vakantie ga weet ik dat dat matras gebruikt is. Ik kies er dan ook graag voor dat de bedden zijn opgemaakt zodat ik niet weet dat er en waar de vlekken zitten.

Hermine

Hermine

13-05-2012 om 01:31

Sultan flokenes en fjordgard

Hier super tevreden over IKEA matrassen. Man slaapt op Fjordgard. Da's te hard voor mij. Ben een buikslaper en ben niet zo groot en van normaal gewicht . Ik slaap op Flokenes, da's zo'n memory foam bed. We hebben er ook van die electrische lattenbodems bij. Mij bevalt Flokenes echt super. Heb een beroerde rug (hernia) en ben de afgelopen weken ZO blij met mijn bed.
We zijn wel teruggegaan van 90 cm per matras naar 80 centimeter. Daar heb ik erg aan moeten wennen. Rolde steeds tussen de matrassen in. Ga dus de volgende keer weer naar 90 cm.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.