Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Suze

Suze

30-12-2012 om 23:00

Welk gourmetstel

Wij hebben een gourmetstel met pannetjes (kunnen onderin voor kaas volgens mij, toch?) of bovenop. Bovenop gaat het echt supersloom. Als je het vlees direkt op de plaat legt, gaat het een stuk sneller, maar dat is juist jammer, die pannetjes zijn juist zo leuk.

Hebben jullie dat probleem ook dat je gourmetstel met pannetje bovenop zo sloom verwarmt?

Zo nee (dus als ie wel lekker snel is): welk merk hebben jullie dan? En ben je er verder tevreden over?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2012 om 23:16

Suze

Die pannetjes zijn ook bedoeld voor onderin De plaat gebruik je direct met het vlees erop. Beetje vet op de plaat en bakken maar.
Als je in de pannetjes een kléin beetje vet doet (olie, boter, vloeibare bak en braad) kun je er heerlijk champignons, paprika, uitsnippers, tomaat, etc. in laten smoren. Dat vraagt een beetje geduld, maar dat geeft niet, want ondertussen ben je lekker aan het bakken op de plaat erboven.

Jesse_1

Jesse_1

30-12-2012 om 23:53

Ik ken het probleem

Ik ben heel erg op zoek geweest naar een toestel waarin je ook in de pannetjes kunt bakken, maar dat bestaat niet echt. Ook niet als op de verpakking staat dat je ook bovenop in pannetjes kunt bakken.
Op zich kun je ook met alleen bovenwarmte eitjes of pannenkoekjes bakken.
Andere optie is om zo'n mini woktoestel te kopen. Ik hoorde van mijn collega dat die ook nog een redelijk platte bodem hebben, zodat je er ook prima vlees en zo in kunt bakken.
Zelf heb ik heimwee naar de oude toestellen, waarin je nog geen bakplaat had, maar je onderin ook nog warmte van onder had, of spiritus toestellen met echte leuke kleine pannetjes om in te bakken.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-12-2012 om 00:06

Klachten

Man en ik hebben dit jaar zo'n bakplaat gekocht, dus geen gourmetstel. Lekker royaal, dus genoeg ruimte om te bakken. En wat blijkt? Dochters missen de gourmetpannetjes! Op mijn voorstel om er dan een woktoestel naast te zetten kwam alleen maar geknor over tafel. Dat gaat hem dus ook niet worden. Toch maar weer een gourmetstel kopen dus. De bakplaat is vast ook nog wel handig voor andere momenten.

Geen pannetjes

Wij vinden die pannetjes juist onhandig en gebruiken ze nooit. Gewoon alles lekker op de plaat, net zo gezellig En de kinderen hoeven niet onwijs lang te wachten op dat ene kleine stukje vlees wat gaar moet worden. Maar tis maar net wat je gewend bent.

Gourmetten

hoi Suze
ben het helemaal met je eens, juist het frobelen met de pannetjes maakt het leuk. Mijn vader gooit zo een mega hoeveelheid aardappeltjes en vlees boven op, en is zo binnen 15 minuten klaar met gourmetten. Geen lol aan.

Wat wij doen is het vlees en evt wat groente aanbakken boven op tot het bijna klaar is. dan gaat het onderop met bijvoorbeeld peperroomsaus (moet bij het vlees opgewarmd worden om het extra lekker te maken), of met een mozzarella bolletje en wat tomaat onderop om te smelten, of wat crème fraîche en rode wijn, of gewoon kaas er op en gratineren.... kortom het bakken van vlees wel snel boven op maar dat wat gourmetten leuk maakt doen we in die bakjes want dat is erg lastig op de bakplaat.

smakelijk eten vanavond, wij gaan ook gourmetten!

Wokpannetjes

Wij vinden het ook het leukst om in de pannetjes ons vlees klaar te maken. Wij hebben dus al een paar jaar een stel met wokpannetjes die inderdaad een vrij vlakke bodem hebben. Wij vinden dat ideaal.

Kleine gourmetplaat en wokpannetjes

Wij gebruiken dus een kleine gourmetplaat (die hebben we al heel lang, en de losse pannetjes eronder gebruiken we nooit, duurt veel te lang), en daarnaast hebben we dus altijd een woksetje op tafel staan. Dat vinden wij dus ideaal om te combineren samen. Vlees op de plaat, reepjesvlees in de pannetjes, en groente, saus en champignons gaan ook in de pannetjes.

P

P

31-12-2012 om 12:59

Geen pannetjes

Wij hebben zo'n teriyaki of hoe heet het plaat. IDEAAL! Het is een grote lange plaat, iedereen kan er bij en het gaat supersnel. Alles kan er op en we gebruiken hem ook om pannenkoeken te bakken op kinderpartijtjes (dat doen ze dus zelf en met een poffertjesfles kunnen ze de leukste pannenkoekvormen maken).

Ik zou nooit meer iets anders willen.

Merel

Merel

31-12-2012 om 14:13

Die ouderwetse

Ik snap dat wel van die pannetjes. Wij hebben nu een grote langwerpige grillplaat, maar dan kan je toch niet echt lekker je champignonnetjes of uitjes bakken in de boter, alles loopt alle kanten op, en zie het dan maar weer eens van die plaat af te krijgen je bord op. Ik vond die ouderwetse setjes (wel link) met spiritus het beste gaan, misschien toch proberen? Die bakken echt mega-goed.
Oh en met de grillplaat had mijn man ook altijd zo'n haast, meerdere stukken vlees erop, snel snel snel...dus ik heb hem afgelopen keer gevraagd dit niet te doen, het gaat niet om het snelle maar om het hele gedoe erom heen, hij snapte het en ging ook netjes een voor een (of heel soms dan twee tegelijk) bakken.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-12-2012 om 14:59

Nee precies

Wij zaten ook een beetje te kl..ien met de uitjes, paprika's en champignons, omdat je ze niet lekker op kunt vegen met je spateltje. In die pannetjes onder een gourmetstel gaat dat iets handiger. Voor de rest vind ik zo'n bakplaat om het even vergeleken met een gourmetstel. Je kunt bij die bakplaat ook nog zelf bepalen hoe hoog de temperatuur moet, dus gaat het iets te hard, dan gaat de temperatuur even iets lager. Heel handig.
Als alles alle kanten oploopt heb je misschien iets te veel vet op de plaat.

Net als p

Gelukkig hier geen mensen die grote hoeveelheden ineens op de plaat gooien, want ik vind die Teppiyaki of hoe heet dat ding ook ideaal. Die pannetjes duren te lang en met een grillplaat kun je ook kalm aan doen. We zitten toch zomaar anderhalf à twee uur te kokkerellen met die plaat op tafel, zeker als we er bij wijze van dessert nog wat fruit op knikkeren. En voor ons kroost is dat echt lang genoeg. Pannekoekjes gaan inderdaad ook prima hier, we maken het beslag iets dikker dan ik normaal in de pan zou doen.

P

P

31-12-2012 om 18:50

Uitjes eraf halen?

Ik snap even het probleem met de plaat-met-moeilijke-naam niet. Zelfs mijn jongste kreeg het er vanaf, gewoon met twee platte van die zwarte minispatels van de blokker. Niet van die dikke houten.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-01-2013 om 01:25

Wij hebben inderdaad van die houten spatels. Ik zal eens bij Blokker kijken.

Merel

Merel

01-01-2013 om 15:56

Tja, niet ieder apparaat is hetzelfde. Bij de mijne zijn er geen spatels bijgeleverd. Die zou ik natuurlijk kunnen gaan kopen, maar meestal denk ik er pas aan als ik het apparaat al op tafel heb staan.
En dan zit er ook nog een opstaand randje aan de plaat en voor dat opstaande randje een geultje om het vet in te laten wegdruipen (daar belandden dus ook al gauw de uitjes in toen ik het heel voorzichtig met een mes op mijn vork wilde wippen. En ik vind het sudderen van dingetjes (dus echt een pannetje) bij sommige dingen toch echt lekkerder dan op de plaat.
Mijn ouders hadden zo'n gourmetstel waar je ook pannetjes bij had (die je inderdaad op de onderste etage moest zetten, maar verder deed dat ding het bovenop zó traag. Dus ja, voor alles is wat te zeggen, die van ons is weer heel snel, maar mis ik de pannetjes dus weer. Ach ook geen ramp hoor, voor die twee keer per jaar dat ik 'm gebruik.

Suze

Suze

01-01-2013 om 22:02

Bedankt! super info

Dank jullie wel.
Ik weet nu dat het erbij hoort dat ze sloom zijn en de pannetjes dus onderin moeten en vlees dus apart bovenop . Handig te weten, haha!

Ik wilde al bijna een nieuwe gaan kopen, maar nu weet ik hoe we het voortaan moeten aanpakken.

En bedankt voor de leuke tips met mozarella en zo! (weet even niet meer van wie). Hartstikke leuk. Wie nog meer leuke ideeën heeft voor in de pannetjes (of gewoon op de plaat): ik hoor ze graag! Binnenkort nog weer een paar keer gourmetten..

truus

truus

01-01-2013 om 22:53

Minipizza

Recepttip voor het pannetje, voor onder de gril: stukje stokbrood besmeren met ketchup, pizzakruiden erop, tomaat of champignons erop, geraspte kaas erover, en dan in het pannetje onder de gril. Dan heb je een minipizza, hier een goude oude succes!

JansjeRommy

JansjeRommy

01-01-2013 om 23:38

Spateltjes

die kleine spateltjes hebben ze ook vaak bij Dille en Kamille.
nb wij gourmetten vegetarisch en hier zijn populair: quornstukjes, geraspte kaas, pannekoekjes, omeletjes met mini-tomaat en mini-mozzarella, stukjes ananas en pesto. Zelf vind ik tahoe-sate er erg lekker bij.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-01-2013 om 23:47

Jansjerommy

Maar goed dat wij hier geen Dille & Kamille in de stad hebben.. veel te leuk
Je mini-mozzarella hapje ga ik eens uitproberen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.