Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welk boek is dit?

Ik pijnig mijn hersenen over een boek dat ik vorig jaar gelezen heb. Weet iemand hier over welk boek ik het heb?

Het boek gaat over een vrouw (amsterdamse?) die een relatie krijgt met ene Henry. Het is een destructieve relatie. Gewelddadig en hij gaat vreemd. Vernederend. Er staat me iets bij van een prostitué die hij mee naar huis neemt om haar (de hoofdpersoon) op proef te stellen/uit te dagen. Hij woont op een etage, karig gemeubileerd. Iets met een grote kandelaar. Hij heeft een leren jas, grijns, man van de straat. Zij krijgt later een relatie met een (keurige) jurist en/maar die Henry blijft maar door haar hoofd spoken en vat houden op haar.
Volgens mij speelt het in Amsterdam maar weet ik niet zeker. Dan volgt dat het een Nederlandse auteur is. Iemand enig idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

01-04-2013 om 21:08

Ester verhoef,

'Alles te verliezen' misschien?

Serra

Serra

01-04-2013 om 21:11 Topicstarter

Amk

Helaas, dat is hem niet, hier heet de foute man ook Marius... Dat hij Henry heet weet ik zeker.

Serra

Serra

01-04-2013 om 21:42 Topicstarter

Hebbes!

Hebbes..! Hokwerda's kind van Oek de Jong. Dank zover voor het meedenken!

amk

amk

01-04-2013 om 22:34

Goed zo

tja, ik moet ook gokken, want zo gedetailleerd is mijn gelezen boeken registratie nu ook weer niet. Daar zijn de bladzijden te klein voor. Namen van personen staan er eigenlijk nooit in. Heel kort iets over het plot.
Het genoemde boek heb ik vorig jaar gelezen van 5 tot 24 maart, dat weet ik dan weer wel. ☺

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.