Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

23-12-2012 om 17:05

Wel of niet iets meenemen (naar het kerstdiner)?

Tweede kerstdag vieren we bij mijn zusje thuis. Zij kookt en er komen verschillende familieleden eten. Vorig jaar hebben we het hier gedaan, en toen heb ik van iedereen een kerststukje gekregen (en van mijn vader een enveloppe met geld). Erg leuk, maar wat mij betreft geen verplichting. Mijn moeder, zus en tante kopen overigens altijd iets voor iederéén, en ik ben over het algemeen de enige die geen cadeaus meeneemt. Vaak wel het nagerecht o.i.d. maar dat is dit jaar niet gevraagd.
Is het dan wel zo netjes om toch een kerststukje o.i.d. mee te nemen? En dan ook gelijk voor de overige gasten? Op zich heb ik er geen probleem mee om het te kopen, maar misschien zit niemand er echt op te wachten en houden we elkaar maar allemaal nutteloos bezig met al die 'verplichtingen'.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

23-12-2012 om 17:10

Vic

Ik zou wat meenemen voor de gastvrouw. Mijn moeder eet hier altijd met kerst en neemt altijd wat voor me mee. Meestal een bakje bloembollen ofzo, ik kan het erg waarderen.

Idd iets alleen voor de gastvrouw/gezin

is dan voldoende hoor.Niet voor iedereen.
Iets lekkers bv?
Wij doen t niet maar ik neem meestal wel een zakje lekkere bonbons mee die ik er speciaal voor uitkies bij mn kerstmarkt. Gewoon omdat iedereen ze lekker vindt eigenlijk

Snuggle's

Snuggle's

23-12-2012 om 17:19

Likeur

Ik vier dit jaar kerst met een grote groep bij een vriendin. Ik hoef niks voor het eten mee te nemen. Ik heb verschillende likeuren gekocht voor bij de koffie. Neem ik toch iets mee.

Kerststukjes heb ik sowieso niet zoveel mee, maar zeker als je ze krijgt met kerst, dan is de kerst toch al voorbij als je ze mee naar huis neemt?

Voor de gastvrouw

Ik neem altijd iets mee voor de gastvrouw/gezin, niet voor iedereen. Gewoon als bedankje voor de gastvrijheid, een aardigheidje.

P

P

23-12-2012 om 19:11

Inderdaad

Wat moet je met een kerststukje op tweede kerstdag?

Een bakje bloembolletjes vind ik dan ook veel leuker.

Fiorucci

Fiorucci

23-12-2012 om 20:33

Inderdaad, bloembollen zijn een teken van de naderende lente, dus ik vind het heerlijk om te krijgen.)

+ Brunette +

+ Brunette +

23-12-2012 om 21:42

Fles wijn of drank

Saai maar leuker dan een kerststukje dat nog maar nuttig is tot begin januari. Chocola of ander snoep? Neuh, er wordt eind december al zoveel gevroten en wie wil er nou nóg dikker worden? Geheelonthouders in de familie? Bloembollen zijn al genoemd.

marinade

marinade

23-12-2012 om 22:14

Iets anders

De gastvrouw heeft het vast zo druk gehad dat ze iets wellnessachtigs misschien wel kan waarderen? Voor 3e kerstdag dan, lekker relaxen in bad. Een kerststukje zou ik niet doen, maar het is ook iets waar ik niet blij van zou worden.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

23-12-2012 om 22:52

Ik ga iets kopen voor mijn zus. Géén lentebloemen, want ik zag hier alleen maar hyacinten en daar kunnen we niet tegen. Kerstster kan ook niet, want die zijn volgens mij giftig voor kinderen en katten. Nou ja, ik kijk morgen wel even.

Fiorucci

Fiorucci

24-12-2012 om 09:58

Vic

Een bos mooie tulpen?

Vic

Vic

24-12-2012 om 12:38

Haha

Nou de kerststerren waren drie voor 5 euro, dus die heb ik toch maar gekocht voor mijn moeder, tante en vriend. Bedacht alleen later pas dat tante ook katten heeft, maar hopelijk eten die geen planten. Voor mijn zus heb ik een Azalea met schattige rozerode bloemetjes gekocht. Toch een beetje kerstig

Fiorucci

Fiorucci

24-12-2012 om 18:39

Vic

Zowel kerststerren als azalea's zijn giftig voor katten, zeg het er even bij voor de zekerheid!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-12-2012 om 20:13

Gelukkig

Zijn het carnivoren. Anders dan wat gras heb ik die van ons nog nooit naar binnen zien werken.

Ik maak me eigenlijk altijd meer zorgen om de kinderen bij dat soort planten.

Fiorucci

Fiorucci

25-12-2012 om 18:02

Ginny

Sommige katten nemen het ruimer, het begrip gras. Ik heb een siamees die graag aan azalea's knaagt, dus ik koop ze niet. Daarom is oppassen toch geen overbodige luxe, de ene kat is de andere niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.