Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stabilo

Stabilo

31-05-2012 om 18:36

Wel of niet hema bellen?

Even titel van Vic gepikt

De situatie: we hebben een week of 4 geleden een houten tuinstel bij de Hema besteld. Een tafel, 4 stoelen en een bank.

Stoelen en tafel werden geleverd, in plaats van de bank kwam er een klaptafel. Hema gebeld, bank werd nageleverd en mij werd gevraagd of ik zelf de klaptafel naar de Hema wilde brengen omdat ophalen heel erg duur was volgens de klantenservice. Dat heb ik braaf gedaan, halve dorp doorgesjouwd met die tafel, maar oké, ze hadden het ook niet expres gedaan.

Na een week scheurde de bovenkant van één van de stoelen. Hema gebeld, er zou een nieuwe stoel geleverd worden en ik zou een dag later (vorige week dinsdag) gebeld worden om af te spreken in welke vestiging in de kapotte stoel zou terugbrengen. Er is hier overigens maar één vestiging dus ik vond het nogal typisch. De nieuwe stoel werd keurig geleverd, maar ik ben dus helemaal niet gebeld.

Vandaag, dingdong, stond er een bezorger op de stoep met nòg een stoel. Ik was niet thuis en man heeft gewoon getekend voor de stoel.

Nu heb ik hier dus een extra kapotte stoel en een hele grote doos met nòg een extra stoel staan.

Ik heb helemaal geen zin om alsmaar stoelen terug te brengen naar de Hema. Er past er hooguit één tegelijk in de auto, ik kan niet bij de Hema parkeren, ik sjouw me een bult aan die dingen.

Wat zouden jullie doen? De Hema bellen, melden dat ik een stoel teveel heb gekregen, twee keer naar de Hema rijden (die kapotte staat hier ook nog) of vriendelijk eisen dat ze de stoelen hier maar komen ophalen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bellen

Ik zou even bellen, en de situatie uitleggen en vragen om een oplossing. Kun je ook schriftelijk doen, via een email, dan heb je iets in handen.

Niet druk maken om de stoelen zelf terug te brengen, laat de Hema dat zelf maar oplossen.

Vic

Vic

31-05-2012 om 19:10

Oh ja

Bij de Hema heb ik geen moeite om assertief te zijn Ik zou ze bellen en zeggen dat er twee stoelen klaar staan die ze mogen komen ophalen.

Maak zelf je fouten goed, hema!

Ze gaan er kennelijk van uit dat iedereen een bestelbusje heeft? Ik heb alleen een fiets en op mijn bagagedrager past al geen klaptafel! Ik zou dus bij het klaptafelprobleem al gezegd hebben: ik wil m'n bank en als jullie je klaptafel terug willen, mag je 'm zelf komen halen!

Snuggle's

Snuggle's

31-05-2012 om 19:34

Ja dag

Ik vind het al bijzonder dat je de tafel terug hebt gebracht naar de winkel! Ik bestel iets online omdat het zo makkelijk is dat het thuisbezorgd wordt. Ik vind het echt van de gekke dat je gevraagd wordt om de tafel terug te brengen omdat het zo duur is om hem op te halen Dat is nu eenmaal het risico van een online winkel beginnen zeg.

Ik zou inderdaad nu ook een mail sturen over de stoelen en erin zetten dat ze die op kunnen halen.

bibi63

bibi63

31-05-2012 om 21:31

Helemaal eens met snuggle's

Hoe KOMEN ze erbij, dat ze je vragen de ten onrechte geleverde tafel zelf terug te brengen? Ik vind het echt onbegrijpelijk en eigenlijk ook dat jij dat doet...
Gr. Bibi

Stabilo

Stabilo

01-06-2012 om 13:49

Ik heb gebeld

en ik heb ze erg duidelijk verteld dat ik hier 2 stoelen heb staan en dat ik niet van plan ben ze naar de Hema te brengen. Ik ben erg geneigd me heel vriendelijk op te stellen en dan met een hoop "nou oké dan" toch de stoelen zelf terug te brengen. Maar, gesterkt door jullie, ik ben wèl vriendelijk geweest, maar ook duidelijk. Resultaat: ach mevrouw, die kapotte stoel kunt u weggooien en die andere stoel mag u houden voor het ongemak.

Ha, die kapotte stoel betreft een scheur in de bovenkant, die gooi ik helemaal niet weg dus, die hou ik ook lekker tot ie in elkaar stort.

Later dacht ik wel dat ik helemaal geen bevestiging heb, maar ach, als ze komen zeuren mogen ze gewoon de stoelen alsnog op komen halen.

Kortom, dank voor alle goede adviezen, ik voelde me er erg stoer door!

Vic

Vic

01-06-2012 om 19:17

Goed zo!

Goed gedaan, met een prima resultaat

Goed zo!

Ik heb zoiets eens met de Ikea gehad. In plaats van een zakje met 4 houten pootjes voor onder mijn bed, had ik per abuis een hele doos met wel 12 zakjes met 4 poten meegekregen. Ik kwam er thuis pas achter. Naar Ikea gebeld en toen zeiden ze dat ik iets leuks zou krijgen als ik ze terug bracht. Bij de klantenservice kreeg ik alleen 'Oh, bedankt' te horen. Toen ik informeerde naar de verrassing die ik zou krijgen wisten ze van niks, maar ik kon wel een koffiebon krijgen. 'Nou', zei ik, 'dan neem ik ze liever weer mee!' En ik ben met de doos weer de deur uitgelopen! Ze hebben nog jaren op zolder gelegen. Ha, ha.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Fiorucci

Fiorucci

02-06-2012 om 11:30

Triple

Hier werden twee bankhoezen geleverd ipv ee,dus ik braaf bellen....na 96 keer doorschakelen en 20 min.....heb ik de hoorn erop gemikt.

Snuggle's

Snuggle's

02-06-2012 om 12:47

Mooi

Dat is helemaal mooi zo! Moet wel een hele dure ophaal service zijn zeg dat het goedkoper is om hem weg te geven dan weer op te halen.

Stabilo

Stabilo

02-06-2012 om 16:21

Triple en fiorucci

Toch hebben Fiorucci en ik het beter gedaan hoor Triple! Wij hebben tenminste iets waar je nog iets aan hebt, een extra bankhoes of 2 extra tuinstoelen. Jij hebt alleen maar 48 extra pootjes voor het bed!

Fiorucci

Fiorucci

02-06-2012 om 16:27

Stabilo

Nou zeker, ik had altijd een reserve en nu de hoezen minder goed worden, zoek ik van beide sets de beste delen uit, en heb nog steeds een goede set..)

Stabilo

Stabilo

02-06-2012 om 20:21

Snuggle's

Vergat ik op jouw bericht te reageren. Die stoel waren pas in de aanbieding 55 euro per stuk. Die gescheurde kunnen ze niet meer verkopen natuurlijk, die andere wel. Zou één stoel ophalen ècht duurder zijn dan 55 euro?

Kosten

zijn niet aleen het ophalen, maar ook de hele administratie erom heen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.