Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

28-05-2012 om 22:50

Wel of niet de schilder bellen?

Vorig jaar heb ik een schilder ingehuurd om mijn huis te schilderen. Na wat hobbels en gemiste afspraken, is hij uiteindelijk 2 maanden te laat toch nog begonnen. Alles geverfd, behalve de dakkapel. Daar bleek hij toch een steiger voor nodig te hebben, die niet was begroot maar ik had een all-in prijs afgesproken dus voelde me niet geroepen om te middelen (is dat terecht?). Schilder vertrok om de steiger te regelen, en ik heb hem sindsdien niet meer gezien (oktober). Ook niet gebeld, want ik vond het wel prima om tot het voorjaar te wachten. Inmiddels heb ik dus nog steeds niets van hem gehoord, en ook geen rekening ontvangen!
Wat zal ik doen? Ergens denk ik dat als ik niets van me laat horen, ik die man ook nooit meer zie. En de rekening ook niet, dus dan heb ik mooi een paar duizend euro bespaard (minus de kosten voor het zelf schilderen van die dakkapel). Ik durf ook niet zo goed te bellen want dan moet ik zeker de discussie aan over de steigerhuur.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Schilder

Begrijp ik het zo goed? schilder maakt offerte voor all-in prijs. Komt er nadien achter dat hij een steiger nodig heeft en dat ie die niet meegenomen heeft in z'n begroting. Dan: terecht dat jij niet bent gaan middelen. Eigenlijk had hij z'n werk af moeten maken en de kosten voor de steiger voor z'n rekening moeten nemen. Dat heeft ie niet gedaan, 't werk is niet af. Daarnaast: jij hebt geen rekening ontvangen. Dat lijkt mij ofwel een administratieve fout ofwel een erg achterstallige administratie. Reken je niet rijk: die rekening kan alsnog komen. Je kunt niets van je laten horen en hopen dat de rekening uitblijft. Maar wil je graag alsnog die dakkapel geschilderd dan moet je wel bij hem zijn. De discussie over de steiger hoef je m.i. niet aan te gaan, all-in is all-in. Lees wel zijn offerte en de kleine lettertjes nog even na.

Vic

Vic

29-05-2012 om 21:39

Tja jaja

Volgens mij kom ik er niet onderuit, op dit soort momenten zou ik wel willen dat er hier een meneer woont die dit soort telefoongesprekken en onderhandeldingetjes regelt. De dakkapel wil ik wel geschilderd hebben, en ik heb ook geen problemen met de rekening, maar straks komt er een discussie over die steiger en ik wil het mannetje ook te vriend houden. Ik was notabene van plan hem t.z.t. mijn keuken te laten installeren, maar na dit gedoe zie ik daar maar vanaf.

Meneer

Haha, oefening baart kunst. Wat die meneren kunnen, kan jij ook. Zet duidelijk op 'n rijtje wat je wilt. 1-Wel de dakkapel geschilderd. 2-geen discussie over de steigerkosten. Redenen: afspraak=afspraak, all-in=all-in. Laat je niet verleiden tot een discussie, herhaal gewoon je standpunt. Komt hij vervolgens de dakkapel niet schilderen en stuurt hij wel een rekening dan betaal je niet het volle afgesproken bedrag maar trekt er x% vanaf.

Kzou het gokken

Dakkappel door iemand anders laten schilderen. Kans bestaat dat je huis lekker voordelig geschilderd is. Komt er wel een rekening van schilder 1 dan zou ik die betalen minus de rekening van schilder 2. Het is natuurlijk van de zotte dat schilder 1 zomaar zijn werk niet afmaakt of dat denkt maanden later te doen.

Rosase

Rosase

31-05-2012 om 00:42

Zou ik niet doen (gokken)

Want Schilder 2 zal vast wel die steiger doorberekenen en als Schilder 1 alsnog met zijn rekening komt betaal je die steiger dus alsnog, of krijg je een flinke discussie over de hoogte van de rekening van Schilder 2.

Ik zou eerst schilder een in gebreke stellen en hem 14 dagen de kans geven om zijn werk af te maken. Komt ie niet dan geef je aan dat je het werk door een ander laat doen.

Of je wacht nog een jaartje met de dakkapel. Kleine kans dat Schilder 1 dan nog met een rekening komt.

Mediamom

Mediamom

31-05-2012 om 09:06

Ik zou het ook gokken

Als schilder 1 is vertrokken om een steiger te regelen en je vervolgens 7 maanden in complete radiostilte achterlaat, dan zou ik eigenhandig en eenzijdig de overeenkomst ontbinden. Is het een bonafide bedrijf of een zwart mannetje? In het eerste geval zou er nog iets van waarde in de overeenkomst kunnen staan, in het laatste geval heeft hij geen poot om op te staan.

Ik zou schilder 2 dus de kapel laten schilderen, en als schilder 1 op komt dagen melden dat zijn beurt verbeurd is maar dat jij uiteraard een redelijk deel van het afgesproken bedrag zult overmaken als hij zijn rekeningnummer even doorgeeft. Hij heeft tenslotte wel arbeid verricht.

Hier overigens goede ervaringen met het (niet) versturen van facturen, ook door mensen die daarna nog eens terug zijn geweest voor andere klussen.

Heel vreemd

dat iemand werk verricht en geen regening stuurt.

Is die dakkapel nou geschilder (door jezelf ?) ?

Failliet

Is de schilder misschien failliet? (Of erger...ziek?) Een huis opschilderen kost veel geld, ik kan me niet voorstellen dat je dat geld, als ondernemer, zomaar laat zitten, laat staan vergeet.

Cita

Cita

01-06-2012 om 19:49

Bij ons ook

Bij ons is twee jaar geleden een schilder geweest, ze deden het buitenwerk van de huurhuizen. Ik heb het gevraagd of ze ook bij ons konden doen en dat was akkoord voor een mooie prijs. Ik heb wel een rekening gehad en gebeld want ze zouden de boel nog officieel opleveren en ik was niet tevreden over een bepaald stuk. Daarna nooit meer iemand gezien en ook nooit betaald. Later hoorde ik van andere buren die ook niet tevreden waren geweest en een deel hadden aanbetaald, ook zij hebben niets meer van schilder gehoord.
Tja het is niet eerlijk maar ik vind dat je als ondernemer je zaken in orde moet hebben.
Dus ik zou zeggen, nog even afwachten met je dakkapel en een ander vragen het volgende jaar te doen.
En mocht deze ooit nog eens contact opnemen dan zeg je dat je zijn gegevens niet meer had, of zo...

neteret mut

neteret mut

01-06-2012 om 21:06

Gehad

met het vervangen van het glas in een raam. Het was een niet eens een klein raam en nooit een rekening gehad. Zelfs nog 2x bij het bedrijf gemeld, nog steeds niet gehoord en nu verwacht ik het ook niet meer na ruim 5 jaar. Bij hetzelfde bedrijf (3 jaar geleden) wel andere ramen latern vervangen en daarvan wel een rekening gehad.

Wel heel raar

hoe kan dat nou, werkzaamheden verrichten en geen rekening sturen, zelfs niet na tweemaal melden? Eigenaardig. Bijzonder dat het bedrijf nog bestaat

Vic

Vic

02-06-2012 om 17:44

Toch maar

Ik denk dat ik hem maandag toch maar ga bellen. Dan zeg ik niets over de factuur (misschien vergeet hij het helemaal , maar vraag hoe het met hem gaat en dat ik een dag wil plannen voor het schilderen van de dakkapel. Want dat is echt wel nodig. Ik heb evt al een ander mannetje (keurig wit, met factuur) achter de hand, maar die zit de komende weken vol. De schildermannetjes zijn vooral op zoek naar werk voor de winter, in de zomer zitten ze tot hun nek in het werk.

En?

hoe is het afgelopen??? Staat ie inmiddels op de steigers

Vic

Vic

08-06-2012 om 11:19

Tja

Het is niet maandag geworden, maar zojuist heb ik hem toch maar gebeld. Op zich geen verrassing, hij had het druk, gaat zijn planning bekijken en zal me volgende week terugbellen over wanneer hij plek heeft voor mijn dakkapel. Als het gaat zoals in het verleden, bel ik hem dan over een week of 2/3 omdat hij nog niet heeft terug gebeld. Eigenlijk best wel erg, ook omdat het verder een heel aardige kerel is en hij ook goed werk levert (als hij eenmaal op komt dagen).

Rekening?

En heeft hij het nog over die rekening gehad?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Vic

Vic

10-06-2012 om 10:38

Nee

We hebben het niet gehad over de rekening, en ik ga daar niet over beginnen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.