Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ivanka

Ivanka

15-12-2014 om 20:29

Wel of niet aanvullend verzekeren

Wij zijn hier met 4 volwassene thuis en ik ben bezig met de zorgverzekering

Nu is mijn vraag of jullie ook een aanvullende verzekering hebben/nemen
Een tandarts verzekering nemen wij zoiezo maar ik twijvel over de aanvullende ?

Mikke

Mikke

15-12-2014 om 20:37

Dat hangt toch..

Dat hangt toch af van welke zorgkosten je verwacht?

Wij maken nooit gebruik van de zorg, maar zoon heeft een beugel. Dus hebben we de afgelopen twee jaar 'n aanvullende verzekering gehad die dat voor 100% dekt. Begin januari gaat de beugel en dus ook de aanvullende verzekering eruit. Ik had zelf geen aanvullende verzekering, de kinderen staan bij mijn man op de polis. We doen dit jaar trouwens ook allebei het maximale eigen risico.

bibi63

bibi63

15-12-2014 om 22:06

inderdaad

Als je dingen als fysio, of psycholoog of beugel verwacht, dan is aanvullend een optie. Maar de 'normale' kosten zitten in de basis. Uiteraard kan niemand in de toekomst kijken en kan iedereen zich voor alles en nog wat verzekeren, voor 'stel dat'. Belangrijk is ook je financien. Kun je evt. noodzakelijke fysio of psycho uit eigen portemonaie betalen, mocht het onverwacht aan de orde komen. Zo ja, en je verwacht het niet, dan zou ik niet aanvullend verzekeren. En ook met de achterliggende gedachte, dat stel dat iemand uit je gezin eind volgend jaar een blessure krijgt, dan kan je per 1 jan 2016 alsnog dat jaar je aanvullend laten verzekeren.
Bibi

bibi63

bibi63

15-12-2014 om 22:06

inderdaad

Als je dingen als fysio, of psycholoog of beugel verwacht, dan is aanvullend een optie. Maar de 'normale' kosten zitten in de basis. Uiteraard kan niemand in de toekomst kijken en kan iedereen zich voor alles en nog wat verzekeren, voor 'stel dat'. Belangrijk is ook je financien. Kun je evt. noodzakelijke fysio of psycho uit eigen portemonaie betalen, mocht het onverwacht aan de orde komen. Zo ja, en je verwacht het niet, dan zou ik niet aanvullend verzekeren. En ook met de achterliggende gedachte, dat stel dat iemand uit je gezin eind volgend jaar een blessure krijgt, dan kan je per 1 jan 2016 alsnog dat jaar je aanvullend laten verzekeren.
Bibi

rekenen

Aanvullende verzekeringen zijn relatief duur omdat er ook relatief veel gebruik van wordt gemaakt. Wij hebben nu niks (ook geen tandartsverzekering), maar zullen nu een aanvullende verzekering gaan afsluiten voor de beugel die zoon volgend jaar zal krijgen. Dus in dit geval geldt ook dat er aanspraak op zal worden gemaakt.

Voor jezelf moet je gewoon een rekensommetje maken.

Nien

Nien

15-12-2014 om 22:31

Hier hetzelfde

Vanwege een beugel en andere kosten een aanvullende verzekering. Heb uitgezocht welke voor mij het voordeligst is. Ook komend jaar geen verhoogd eigen risico omdat ik weet dat er kosten aankomen. Afgelopen jaar wel het hoogste eigen risico. Zo kijk ik elk jaar wat ik het komende jaar verwacht.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

15-12-2014 om 22:37

wij wel

Wij wel. Beugel zoon werd daardoor betaald (2000 euro in ruim 2 jaar tijd), medicijnen andere zoon (35 euro per maand, worden niet uit basisverzekering gefinancierd)), fysio voor mij (iedere twee weken), vaccinaties voor verre reizen (kunnen flink oplopen met een gezin).
Oftewel: wij halen de premie voor de aanvullende verzekering er ruimschoots uit.

Hanne.

Hanne.

15-12-2014 om 23:55

nee

Ik heb geen tandarts verzekering, geen aanvullende verzekering en maximaal eigen risico. Ik heb nooit wat en mocht ik 1 jan van de trap stuiteren en het hele jaar zorg nodig hebben heb ik voldoende buffer om dat op te vangen was mijn redenatie.

Voor volgend jaar weet ik het nog niet. Ik moet een nieuwe bril en een nieuw spiraaltje. Ga eens kijken of ik dat ergens gedekt kan krijgen.

Mijn partner heeft minimaal eigen risico een tandarts verzekering en een aanvullende verzekering. Hij heeft wel regelmatig zorgkosten. Al vraag ik me nogsteeds af of de kosten van de aanvullende verzekeringen opwegen tegen de vergoedingen.

De kinderen zijn hier de grote zorgverslinders. Die zitten bij partner bij de verzekering maar hebbeb uiteindelijk alleen kosten gemaakt die door de basisverzekering worden gedekt.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-12-2014 om 23:55

Ja toch maar weer

Ik kwakkel wat met mijn gezondheid. Wie weet moet ik komend jaar naar fysiotherapie, dus ik vul maar weer aan. Wat ik wel mooi aan de verzekering is waar ik voor kies is dat er een budget voor therapieën is, die naar eigen wens gebruikt kan worden. Voor 109 euro heb ik een volledig pakket, inclusief de tandarts.

Mag ik vragen...

...bij welke verzekeraar dat is?

Kaaskopje

Kaaskopje

17-12-2014 om 19:02

Emine

Dat is bij Zekur.

Dank je

Ik ga gelijk kijken of dat voor ons ook wat is!

Limi

Limi

18-12-2014 om 10:48

tandarts

Ik heb een keer de tandartsverzekering genomen toen ik een verstandskies moest laten trekken en dat duurder was dan 12 maanden premie. Toen liep het al tegen het einde van het jaar, zodat in december of januari de afspraak hebben niet heel veel uitmaakte. Normaal heb ik die verzekering niet nodig: ik hoef maar 1x per jaar op controle en heb nooit wat. Aanvullende verzekering had ik alleen toen ik zwanger was. Ik heb geen voorzienbare kosten die hoger zijn dan de premie.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-12-2014 om 14:55

nee

Wij hebben alleen de basisverzekering. Die dekt alles wat wij nodig hebben, ook alles voor partner die diabeet is. wij zijn via het FNV bij Menzis verzekerd en daar hebben we nooit problemen mee.
Alleen voor dochter hebben we een aanvullende verzekering gehad voor haar beugel.

In onze ogen dekt de basisverzekering alle normale zorgkosten. Ik zou niet weten wat we anders nog nodig kunnen hebben, maar mochten we toch met onverwachte kosten komen te zitten, dan hebben we een buffer die groot genoeg is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.