Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wel of geen bad

De badkamer staat op instorten en er zal dus een moment komen, waarop de badkamer moet worden vernieuwd. Hij is niet groot, 2,60 bij 2,00 meter. Er zit nu een douche, toilet, bad en wastafel in. Maar nu is de vraag of we bij een nieuwe indeling nog een keer een bad zullen plaatsen. Wat zijn argumenten voor en tegen? (Geen kleine kinderen meer)

Tsjor

guera

guera

04-05-2015 om 21:03

badder je zelf?

Als je de afgelopen jaren zelf niet hebt gebadderd ondanks het bad zou ik het niet doen. Ik badder zelf wel. Niet heel vaak maar ik zou het toch missen. Na hevig sporten, als ik het koud heb in de winteravonden, als ik extreem moe ben, als ik ziek ben. Meestal in de winter. Dus ik zou zeker dan weer een bad nemen. Maar als jullie nooit badderen zou ik gaan voor comfy douche. Onze buren hebben over het lange deel van de badkamer gewoon 2 douches in 1 groot hok. Zwaar relaxed. Samen douchen maar wel onder je eigen straal. Hoe fijn is dat!

Juline

Juline

04-05-2015 om 21:22

Grote douche

Wij hebben een kleine badkamer en geen bad. Ik mis het niet maar ben ook geen bad-mens. De kinderen gaan nog wel eens bij oom of tante in bad als ze daar logeren.
Ik zou liever gaan voor een ruimere douche, of dubbele wastafel, dan voor een bad.

Nur

Nur

04-05-2015 om 21:41

Niet

Als ik nu moest kiezen zou ik geen bad willen. Liever een ruime douche. Wij hebben twee badkamers: een met bad en een met douche. Ik ga eigenlijk nooit in bad. Ik vind het idee van in bad gaan wel leuk maar in de praktijk doe ik het dus nooit. Ik denk er nooit aan en als ik er aan denk dan heb ik er eigenlijk nooit zin in op dat moment. Misschien dat ik 1x per jaar of zo in bad ga.. Als het een enorme jacuzzi zou zijn dan zou ik wel vaker in bad gaan waarschijnlijk Maar dat is het dus niet. Gewoon een ligbad. Neemt ook nog best veel ruimte in beslag. Mijn man gaat overigens wel vaker in bad (maar ook niet zo heel vaak)
Als we alleen deze badkamer hadden dan moest ik dus in dat bad gaan staan douchen wat ik ook niet zo fijn vind. Dan heb ik dus liever een ruime inloop douche.

Liever een douche

In dit huis zat een bad. Ik moet zeggen dat met name dochter dat wel heerlijk vind. Maar zelf heb ik liever een douche. Ik douche nu in bad want er is geen aparte douche.
Ook is het moeilijk om de vloer schoon te houden. Met een douche zwabber je na afloop alles even naar het putje.
Maar ik heb dan ook al langer een chronische ziekte waardoor ik me onstabiel voel met over die rand te klimmen. Gelukkig is er wel een goed handvat.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-05-2015 om 22:22

Geen bad

Wij hebben nu nog wel een bad en dat was toen de kinderen nog heel klein waren wel lekker. Onze jongste van 6 zit er nog wel eens in.

Maar ik zou nu echt kiezen voor een hele ruime inloopdouche. Waar je heerlijk met z'n 2en in kan. En dan met van die ingebouwde schapjes waar je alles in kwijt kan wat nu op de kraan en op de rand van de douche staat.
En in de badkamer zelf een mooi groot meubel waar ook van alles in kan en 2 wastafels.

Hanne.

Hanne.

04-05-2015 om 22:22

geen

In de afgelopen 2 huizen hebben wij een bad gehad. Aantal keer dat ik er in heb gezeten (in plm 15 jaar) is letterlijk op één hand te tellen. Hier zitten alleen de kinderen in bad. Zouden die er niet zijn zou het bad er direct uit gaan.

Als je zelf niet van in bad gaan houdt kan ik me werkelijk geen goed argument verzinnen waarom je een bad zou plaatsen.

(heb wel eens buren een bad zien plaatsen omdat dat voor de verkoopprijs van het huis beter zou zijn, maar ik vraag me werkelijk af of dat heel veel uit maakt. Een ruim ogende badkamer doet misschien net zo veel)

Aagje Helderder

Aagje Helderder

04-05-2015 om 22:24

Bad

Maar ja, ik ben een badmens. Dus ik zou daarvoor kiezen, maar als je niet van badderen houdt zou ik het niet doen.

Aagje

Beide.

Wij hebben een bad en een inloopdouche, geen grote badkamer. Ik vind douchen prioriteit en badderen voor de luxe. Persoonlijk vind ik een bad ook mooi staan op de badkamer.
Een tweepersoonsdouche en dubbele wastafel vind ik juist niet belangrijk.
De badkamer is voor mij juist de plek in huis waar ik graag alleen ben.

Ely

Ely

05-05-2015 om 01:07

Ook beide

En ook ik heb niks met een dubbele wastafel of twee persoons douche. De kinderen en ik houden van in bad gaan, man niet. Ik vind het een fijn moment voor mezelf en bij de kinderen blijft waterpret grote pret.

Bellefleur

Bellefleur

05-05-2015 om 09:49

wel bad

Ik vind het heerlijk. Mooie brede rand voor het glaasje wijn, radio aan, en een boek dat nat mag worden. Maskertje op, wat schuurmiddeltjes hier en daar... Kommaar op.

Arawen

Arawen

05-05-2015 om 14:10

Verkoopprijs

Wij hebben een paar jaar geleden onze badkamer vernieuwd. Ook geen ruime. Ons is ook verteld dat een bad als toegevoegde waarde gezien wordt, bij de verkoop van je huis. Dus als je plannen in die richting hebt.. Anders zou ik kiezen wat bij jullie (gezinssamenstelling) past. Bij ons, met (toen nog) 2 pubers in huis was dat een ruime douche met matglazen wanden, vanwege de privacy.

mijk

mijk

06-05-2015 om 10:37

Het hele gezin gaat hier minstens 1 x in de week

in bad. Ik vind het enorm ontspannend dus we zouden er zo weer voor kiezen. Misschien gewoon dit weekend eens in bad gaan (boek mee!) en kijken wat je er van vindt.Als je denkt: oe dat zou ik eigenlijk vaker moeten doen dan zou ik het weer doen... Denk je na 5 minuten wanneer mag ik er weer uit zou ik iets anders verzinnen

Mijk

Barvaux

Barvaux

06-05-2015 om 11:00

bad als toegevoegde waarde

Ik zie het bad niet als toegevoegde waarde, zeker niet als het al weer een jaar of 8 oud is, dan moet je het er ook weer uit slopen omdat het er niet meer mooi uit ziet (kost ook geld).

Ik zou het niet doen maar wat heb je aan al die meningen?

tonny

tonny

06-05-2015 om 11:14

ons huis heeft een bad met de douche erboven

dat was al zo toen we het kochten. Groot ook nog. En eigenlijk kon het bubbelen.
Voorheen hadden we geen bad, en ook nooit gemist.

In bad zitten doen we zeer, zeer zelden.
Maar de kleinkinderen vinden het fantastisch als ze komen logeren, want die hebben thuis geen bad.

De badkamer vervangen is een dure klus, dat bad blijft dus voorlopig wel. Een bad netjes schoonhouden vind ik meer werk dan even de wisser over de douchevloer halen.

Moraal van mijn verhaal: neem alleen een bad als je dat zelf met plezier gaat gebruiken.

bren

bren

06-05-2015 om 11:19

niet

Wij hebben met de verbouwing het bad weggelaten. Werd hier alleen gebruikt om de hond in te wassen. Ik heb het wel eens geprobeerd met dat boek en glaasje wijn maar zit me dan binnen vijf minuten aan mezelf te ergeren.

hangt ervan af

Wij hebben ook geen enorme badkamer (net zoiets als die van jou, gok ik) maar wel en een bad en een douche. Dat is prettig. Dat bad is handig voor de kinderen (zeker met kleine kinderen is het fijn), en voor handwasjes, en af en toe zit ik er zelf ook in, maar dat laatste nog geen vijf keer per jaar.

Ik wilde graag een bad, maar alleen als daarnaast een aparte douche kon worden geplaatst. Ik vind douchen in het bad onhandig en vervelend. Dus wat mij betreft: als het kan, allebei, als het niet allebei kan, dan een douche.

Wat die waardeverhoging betreft: ik denk dat Barvaux op zich wel gelijk heeft dat een wat ouder bad er snel uitgesloopt wordt, maar dan nog kan ik me voorstellen dat het de waarde in die zin verhoogt dat als je zowel een bad als een douche hebt, een aspirant-koper direct ziet dat er in de badkamer plaats is voor beide (en dus weggaat met het idee 'vrij ruime badkamer').

Maar ik zou de badkamer toch vooral inrichten voor je eigen comfort, en niet voor de eventuele hogere verkoopprijs ooit in de toekomst.

Groeten,

Temet

Lusithania

Lusithania

06-05-2015 om 14:02

Hier

In onze ruim 40 jaar oude badkamer zit alleen een bad waarin wij ook douchen.
Ik wil graag een douche waar ik niet mijn benen voor hoef op te tillen maar manlief ligt heel graag in bad (met een glaasje, een boek, muziekje, televisie voor het voetbal).
In de 16 jaar dat wij hier wonen is er dan ook nog niets aan de badkamer gebeurd.
Ondertussen hebben verschillende mensen in de straat wel een bad én een douche in de badkamer van 2.30 x 1.90.
Manlief mag een bad, wel een kleintje, maar ik krijg ook mijn douche.
De pubers hebben de laatste tijd ook het bad ontdekt.
Oja, een dubbele wastafel zit er dan niet in. Maar met enkel een douche weet ik niet of ik wel had gewild.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

06-05-2015 om 17:21

Als badderaar zeg ik:

Wel waardeverhogend. Als er alleen een douche is, is het vaak bijna niet mogelijk om alsnog een bad erbij te plaatsen zonder de hele badkamer te moeten vervangen.
Een oud bad vervangen voor een nieuw is vaak echter een relatief kleine ingreep. En bovendien is een bad van 8 jaar oud vaak nog wel prima, want wat lijdt zo'n ding nou eigenlijk? Het is meer een hygienisch iets. Vind je het een prettig idee om in een tweedehands bad te zitten?

Als je nu een bad en een douche hebt en nog redelijk je kont kunt keren, en als een bad er financieel vanaf kan zou ik voor beide kiezen. Ga je voor lowbudget of ben je vast van plan om nog jaren plezier te hebben van je nieuwe badkamer, dan zou ik kiezen voor wat jezelf mooi en fijn vindt. Uiteindelijk heb je daar zelf vaak toch het meeste plezier van.

Weesbaden

Hoeveel baden zouden er wel niet zijn die zijn geïnstalleerd omdat het waardeverhogend zou zijn maar waar zelden of nooit iemand in baddert? Ik heb momenteel even geen bad, maar als de nieuwe badkamer komt wil ik weer een bad, ik vind het heerlijk om er uren in te liggen met een boek, mijn dochters ook. Maar als je niet vaak baddert en geen heel grote badkamer hebt is het ook heerlijk om juist meer vrij vloeroppervlak te hebben. Voor een bankje om je kleren op te leggen en om op te kunnen zitten om je voeten af te drogen, voor een ruime wasmand of wat dan ook. En ook al gebruik je een bad niet, eens in de zoveel tijd moet je de boel toch schoonmaken.

skik

Skik

"Voor een bankje om je kleren op te leggen en om op te kunnen zitten om je voeten af te drogen"

Dat doe ik dus op de rand van het bad

Groeten,

Temet

Dat dacht ik al, Temet

Maar zo'n badrand zit toch niet echt lekker, zo smal en niet iets te hoor als je je teennagels wil knippen ofzo.

Tenminste, dat is rechtvaardiging die ik heb kunnen verzinnen voor de aanschaf van een iets te prijzig jaren '60 rotan bankje voor in de badkamer.

skik

zo smal en niet iets te hoor-> iets te hoog dus.

Lusithania

Lusithania

08-05-2015 om 08:04

kruk

Daarvoor heb ik een kruk staan in de badkamer.

tsjor

tsjor

08-05-2015 om 09:11 Topicstarter

Waarvoor gebruik je het

Goede vraag. Ik heb het bad inderdaad veel gebruikt toen de kinderen klein waren. Maar ik bedenk nu dat je waarschijnlijk, stel dat er ooit kleinkinderen komen, dan ook een plastic badje onder de douche kunt zetten.

Bad straalt inderdaad de sfeer van luxe en ontspanning uit. Ik ga graag in bad, maar houd het slechts vijf minuten uit.

Op dit moment gebruik ik het bad vooral om grote dingen te wassen, gisteren de rolgordijnen erin gelegd, dat soort dingen.

Ik ga mijn plan aanpassen. Afscheid nemen van die supermooie baden die er zijn en een ander plan in mijn hoofd halen. Ik denk dat ik voor een grote inloopdouche ga, zo eentje waar je een stoel in kunt zetten voor straks, als ik me niet meer staande kan houden. Meer toekomstgericht zal ik maar zeggen.

Tsjor

+ Brunette +

+ Brunette +

08-05-2015 om 13:04

Goed plan, Tsjor!

Je bent duidelijk van plan om nog heel lang in dit huis te blijven wonen dus een bad voor de meerwaarde is geen item. De kleinkinderen moeten het dan maar zonder bad doen. Er bestaan trouwens baden waar je geen hak- en breekwerk voor hoeft te doen. Die zijn wel duur maar je verdient het weer terug vanwege de arbeidskosten e.d. die je bespaart.

Niet zonder bad hoor

Toen de kinderen klein waren had ik nog geen ligbad.
Ze gingen in de badkamer, maar ook in de tuin, in bad in van die plastic babybadjes. En later in opblaasbadjes. Die nam ik ook overal mee naar toe.
http://www.babyspeelgoed.net/baby-artikelen/baby-zwembadje-/opblaasbadje-schildpad/956/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.