Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

01-06-2011 om 10:17

Wel eens een viooltje gegeten?

Ik was van de week bij een fruitimporteur en daar stonden dozen met 'eatable flowers'. Een sortering van 6 verschillende bloemetjes, waarin ik ook de normale tuinviooltjes herkende. Heeft er iemand wel eens een viooltje gegeten? Zijn er nog andere tuinplantjes die het proberen waard zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

01-06-2011 om 10:22

Neueu

nee, nog nooit geprobeerd. Maar heb jij wel eens een klimopje geprobeerd☺?
Doe maar niet! Is giftig!

Primavera

Primavera

01-06-2011 om 11:03

Bloemen van courgettes

Viooltjes heb ik nog nooit gegeten, maar ik weet wel dat ze als eetbare decoratie gebruikt kunnen worden. Ze schijnen een beetje zoetig te smaken.
Wat we hier wel heel veel eten op allerlei verschillende manieren zijn de oranje bloemen van de courgettes. Ik weet alleen niet of je die ook veel in Nederland ziet.
Groeten Primavera

Ja ik

ik heb wel eens een viooltje gegeten in een restaurant. vond het wel vreemd, maar had toen weinig smaak.
in frankrijk maken ze ook snoepjes van viooltjes, die zijn wel lekker.

Mamvantwee

Mamvantwee

01-06-2011 om 13:24

Ja hoor

In restaurants wel, zelf mix ik ze niet door de sla. Ook heb ik wel eens rozenblaadjes op, volgens mij gesuikerd ofzo, en een mooi soort geel en oranje bloemetje dat ik niet kende, maar zo in een vaas zou zetten (maar toen had ik hem al op dus).

Groet, Mamvantwee

Ook eetbaar

Ook eetbaar zijn de blauwe bloemetjes van komkommerkruid (borage of bernagie). Leuk door de sla.

Ook bloemen (en blad) van Oostindische Kers zijn eetbaar, maar die zitten bij mij altijd onder de luis en die heb ik er dan weer liever niet bij.

En vlierbloesem wordt wel gegeten in een deegje, dus als beignet (net als courgettebloemen vziw).

Primavera, courgettebloemen heb ik hier nooit in de handel gezien, maar wat niet is kan komen...

O ja, en rozeblaadjes kan je ook eten, schiet me nu net te binnen.

Groeten,

Temet

knevel

knevel

01-06-2011 om 22:49

Volgens mij wel, gesuikerd

Het is wel heel lang geleden en volgens mij waren het gesuikerde vioolbloempjes. Op een taart.

Met suiker is natuurlijk elk blaadje of bloempje te doen...

+ Brunette +

+ Brunette +

02-06-2011 om 12:06

Verschil tussen sierbloemen en consumptiebloemen

Hoe eetbaar ook, pluk niet zomaar rozenblaadjes van de ruiker die je vorige week van het bezoek cadeau kreeg want sierbloemen stikken van de chemicaliën. Bloemen van een courgette ofzo lijken me dan wel weer veilig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.