Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bibi63

bibi63

26-09-2014 om 14:09

wekkerradio

Ik ben op zoek naar een wekkerradio, die aan de volgende eisen moet voldoen:

- niet te duur, mag op zich simpel zijn.
- eenvoudig te bedienen, dus grote knoppen en geen gepiel met miniknopjes
- geen storende radio door antenne draadjes die je elke keer weer moet verleggen.
- een wekkerfunctie doordat de radio aangaat.

Wie weet een fijn apparaat?

Bibi

Barvaux

Barvaux

26-09-2014 om 16:30

vraagje

Ik vind dat gedoe met de antenne en de radio ook een groot probleem, is het geen idee om er eentje te zoeken met een cdspeler? Dan word je wakker met je eigen uitgekozen muziek ipv een storende radio.

Mikke

Mikke

26-09-2014 om 16:45

Wij hebben

Wij hebben er eentje van Salora. We wilden er graag een met twee verschillende wektijden, en dat heeft deze. Ontvangst is prima (maar goed, dat het bij ons werkt zegt niks over andere plekken ).

Neem in elk geval NIET een Phillips wekkerradio met 'gentle wake' (of hoe het ook heet, dat de radio steeds luider wordt). Je kan het wekvolume dan namelijk niet meer instellen (gaat van 3x te hard naar maximum volume in ongeveer 20 seconden!) én hij heeft een adapter die vreselijk piept.

Tip voor de knopjes: ik heb op de knop om hem uit te zetten een stootnopje uit de keuken geplakt (je weet wel, van die kleine transparante nopjes), zo vind ik altijd de goede knop, ook met een slaperig hoofd

Vogel

Vogel

26-09-2014 om 21:42

Moet het persé een radio zijn?

Volgens mij kan ik de wekker op mijn smartphone ook instellen met een liedje, dus als je wakker wilt worden met een muziekje zou dat ook een optie kunnen zijn.
Geen snoertjes, makkelijk instelbaar en makkelijk uit te zetten.

wizzer

wizzer

26-09-2014 om 22:25

radio op de smartphone

Net even gekeken maar de radio 1 app heeft ook een wekkerfunctie.

bibi63

bibi63

26-09-2014 om 23:07

Reactie

Ik wil dus wel juist een radio. Gewoon wakker worden met de regionale zender met afwisseliend nieuws, muziek enz. Geen eigen muziek, dat kies ik overdag wel en anders hoor ik of altijd hetzelfde, of moet het elke keer uizoeken. Gewoon een ochtenf radio programna vind ok fijn.
Dat ding van pfilips had ik ook al over gehoord, nee dat is niksnatuurlijk.
Nog suggesties?
Bibi

bibi63

bibi63

26-09-2014 om 23:08

Sorry

Voor de typefouten. Zit nu op ipad, liever een gewoon toetsenbord

Barvaux

Barvaux

26-09-2014 om 23:15

bibi

Maar heb jij dan de tijd om radio te luisteren in bed als je wekker gaat? Zet je daar speciaal de wekker vroeg voor?

bibi63

bibi63

27-09-2014 om 14:08

Ja barvaux

Ik moet om 7:10 opstaan. Ik haat het als om 7:10 de 'zoemer' gaat, ik wakker 'schrik' en direct uit bed moet. Liever heb ik dat om 6:45 de radio aangaat (niet te hard natuurlijk....., maar wel verstaanbaar) ik een muziekje hoor, langzaam wakker wordt, om 7 uur even het nieuws hoor en daarna opsta.
Bibi

amk

amk

27-09-2014 om 18:26

bibi

ben jij mij 's morgens?
Eerst het weer (lokale omroep idd, weet je wat je aan kunt doen), dan wat muziek, het journaal, wat geklets en om 7:15 rustig opstaan. Nou ja, om 7:30 iets minder rustig is meer de realiteit.

Ik heb ook zo'n hekel aan die paniekzoemers. Meeeeeeeeen, dat ellendige gevoel raak je de hele dag niet meer kwijt als je wakker schrikt.

Ik heb wel een draad, maar die heb ik vastgeplakt aan het tafeltje en verschuift dus niet.
Een Phillips met 2 wektijden. Al jaren niet meer te koop waarschijnlijk.

Tink

Tink

28-09-2014 om 16:40

aaargh zoemers

Erg he. Het jammere is dat ik niet wakker word van de radio. Manlief wel, die moet er een stuk vroeger uit dan ik dus dan slaap ik lekker door, en om 7:15 gaat de zoemer voor mij. Of zoemer, zeg maar gerust brandweeralarm. 1x op snooze en 10 minuten later moet ik er dan toch echt uit. Gaaaaaaaaaaap.

Ja... Snooze

Het is jezelf voor de gek houden, maar ik doe het lekker toch!

Philips

Wij hebben al decennia lang een wekkerradio van Philips. Ik heb even gezocht, maar hij is niet meer leverbaar. Ideaal ding. Je kan twee wektijden instellen. Handig als de één eerder opstaat dan de ander, de vroeg opstaander hoeft de wekker niet opnieuw op een latere tijd in te stellen. De zoemer is zowaar niet irritant, maar hij kan ook op een radiostand.

Mijn dochter heeft een wake up light van de Hema. Die heeft een daglichtlamp die langzaam feller wordt, begeleid door vogelgetwinkel of een ander geluid naar keuze.

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.