Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

oregano

oregano

31-10-2011 om 19:44

Wekker met groene lampjes te licht.....hoe kan dat.

Raar maar waar ☺ Ik heb last van de groene kleur vd digitale wekkerradio en leg daar elke nacht een washandje op. Lastig voor vriendlief want die kan dan de tijd niet zien. Nu heb ik mijn oude weer tervoorschijn gehaald, met rode cijfers en daar heb ik geen enkele last van. hoe kan zoiets vraag ik me af? In het kader van lekker belangrijk, maar ben nogal weetgraag van aard ☺.
Groet oregano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

31-10-2011 om 20:24

Ook

Nee hoor is helemaal niet raar, het is gewoon feller met de groene kleur. Vind ik ook. Ik heb nu een wekker die heeft een groen/blauw display en zwarte letters (nog meer licht dus helaas) de sterkte kan je in 5 stappen verzwakken met een knopje, maar zelfs op de laagste stand vind ik 'm nog te fel. Dus ik heb er een boek voor staan. En ik kijk altijd op de wekker van mijn man (zwart met rood) . (want ik wil die andere wekker wel houden,dat is zo'n soort wake-up light met fijne wek-geluiden (vogeltjes, zee, krekeltjes e.d.)

Rosase

Rosase

31-10-2011 om 21:14

Tip

Afplakken die hap met van dat half doorzichtig plastic!

Merel

Merel

31-10-2011 om 22:49

Inderdaad

Ik heb mijn wekker inderdaad afgeplakt met geel doorzichtig papier, een aantal laagjes. Maar nog vind ik het te fel. Als ik het nog meer doe, dan kan ik het allemaal niet meer goed zien, en ik moet de wekker nog in kunnen stellen.
Als het jou om een doodgewone wekker gaat (zonder wat ik heb, zo'n wake-up light en speciale wekgeluidjes) dan zou ik gewoon deze wekker weggooien en even bij de Hema voor iets van 5,95 een wekker kopen met zwart display en rode letters, zo duur zijn ze nou eenmaal niet .... oh maar die had je al. Nou weg met dat ding toch?

Brrr, groen licht

Ik heb dat ook, vraag me niet waarom maar een digitale wekker die groen of blauw licht geeft vind ik een verschrikking. Rood moet het zijn.
Toen een poos terug mijn wekker de geest gaf moest ik een nieuwe maar tot mijn stomme verbazing zag ik dat je bij veel wekkers helemaal niet kunt zien welke kleur licht hij geeft. Ik heb lang staan twijfelen en heb uiteindelijk gekozen voor een goedkoop exemplaar met het idee dat als het dan toch per ongeluk groen zou zijn ik hem zonder al te veel pijn kan weggooien.
Gelukkig is hij weer gewoon rood.
Er zijn tegenwoordig zoveel soorten wekkers op de markt, maar de keuze voor welke kleur licht je in het display hebt is er nauwelijks, wat vreemd eigenlijk.

Hee

De mijne heeft oranje cijfers.
Daarvoor hadden we een blauw display, inderdaad, de hele kamer was blauw. Ik vond dat niet zo erg, vriend des te meer.

Brianna F

Brianna F

01-11-2011 om 14:24

Eindelijk

Mijn probleem is er eentje die algemeen bekend is. Ik heb dat ook!!! Ik heb een wake-up, waarvan het display elke keer als ik de wekker niet nodig heb kennismaakt met een handdoek. Veel te fel en het gekke is, als je de wekker zet, dan wordt het licht goed gedempt, maar dan kan ik het display niet lezen (trouwens zo ook niet) Wie verzint zoiets? Groen? Ik heb dus gewoon mijn oude wekker met rode cijfers ernaast staan, om de tijd te kunnen lezen.
Nu heb ik een nieuwe wake-up nodig, ik had een van de eerste en deze wil niet meer langzaam helder worden, maar pats, meteen vol licht. Aaaaagh, maar alle wekkers: oranje of groen display. Bij kieskeurig staat bij de reviews dat ook als nadeel: onleesbaar.
Ik ben eraan toe de fabrikant eens aan te schrijven en dit draadje onder de aandacht te brengen.

toja

toja

01-11-2011 om 17:08

Vast de enige

Ik ben vast de enige die wel een fijne radio heeft met groene cijfers. Geven zelfs minder licht dan de rode cijfers op de wekker van man. Ik vind het wel prettig.
(alleen de cijfers zijn groen, niet het hele display)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.