Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MoedervanA

MoedervanA

30-03-2016 om 09:25

Wekker die zacht piept/zoemt

Voor mijn dochter zoek ik een wekker die heel zacht piept/zoemt en die vaker achter elkaar af kan gaan.

Ik heb al even gekeken (online) naar wekkers, maar er staat alleen of ze zoemen, licht geven, met de radio wakker worden, maar niet of ze alleen maar zacht piepen/zoemen.

Wie o wie weet iets geschikts?

Telefoon?

Er zit vast een wekkerfunctie op de mobiele telefoon van je dochter als ze die tenminste heeft. Die kan je zo hard of zacht zetten als je wil.

skik

MoedervanA

MoedervanA

30-03-2016 om 09:52

skik

Die willen we juist van haar kamer .

Dus daarom op zoek naar een wekker met zachte piepjes/zacht gezoem.

Angela67

Angela67

30-03-2016 om 10:06

telefoon

oude telefoon zonder spelletjes ed en zonder wifi?
gr Angela

Zachte wekker

Ik denk dat als er al ooit een zachtpiepende wekker op de markt is gekomen die uit de collectie is gehaald omdat klanten hem massaal terugbrengen omdat ze van dat zachte piepje niet wakker worden.

Zelf maar even zacht 'piep piep' om het hoekje van de deur roepen?

skik

Marie

Marie

30-03-2016 om 10:57

Wake-up light Philips

Wij hebben een van de eerste wake-up lights van Philips. Die heeft verschillende zachte geluidjes, zoals vogeltjes.

MoedervanA

MoedervanA

30-03-2016 om 10:57

Marie

Ook "gewone" zachte geluidjes?

Wake up light

De duurste variant heeft vijf geluiden en daarvan tenminste 1 muziekje (of twee). Die heb ik standaard op staan. De goedkopere varianten hebben volgens mij alleen vogelgeluiden. Echt fijn wakker worden, maar niet goedkoop.

MoedervanA

MoedervanA

30-03-2016 om 12:17

piepjes/gezoem

Volgens mij wil dochter geen vogelgeluiden. Wil ze ook geen lichtwekker.

Dus ik zoek iets (hoeft dus niet duur vanwege licht of andere opties) met piepjes of gezoem. Als het maar zacht kan staan.

Pennestreek

Pennestreek

30-03-2016 om 12:32

Ik lees mee

ook voor mijn dochter op zoek naar iets dergelijks. De wekker die ze nu heeft, daar schrikt ze zich lam van, en dat komt haar (ochtend)humeur niet ten goede . Ik heb nog niks gevonden, en een oude telefoon heb ik ook niet zomaar in een laatje liggen helaas...

Vroegop

Vroegop

30-03-2016 om 12:36

Wekkerradio

Bestaan er geen wekkerradio's waarop je de radiofunctie kan uitzetten en dan gewoon een zachte zoemer-snooze functie aanzet?

Puck

Puck

30-03-2016 om 12:49

Wake up light

Voordeel van een wake up light is dat je vaak al wakker wordt van alleen het licht en geeneens een piepje nodig hebt. En verder zitten er volgens mij idd alleen natuurgeluiden op, ik heb ook een kabbelend beekje erop staan of een "japanse theetuin". Volume kun je instellen. Wel idd vrij prijzig maar ik vind t prettig wakker worden.

Triva

Triva

30-03-2016 om 15:33

maar

waarom geen wekkerradio die je op zacht zet? Of een cdspelerwekker die je op zacht zet? Waarom zou je liever een zacht piepje hebben dan zachte muziek? Ben je niet heel erg bezig om te ver gaande eisen rond het wakker worden van je dochter in te willigen? Niemand vindt het leuk om wakker te worden van een wekker maar dit gaat wel heel ver.

MoedervanA

MoedervanA

30-03-2016 om 15:37

Triva

" Ben je niet heel erg bezig om te ver gaande eisen rond het wakker worden van je dochter in te willigen?"

Je hebt een punt .

Maar als ik iets kan vinden conform de wens van mijn dochter (en het is niet belachelijk duur), dan is dat natuurlijk handiger dan weer iets anders te kopen wat dan weer tegenvalt.

Ze heeft gezegd niet door licht gewekt te willen worden, dus ik ga zeker geen dure lichtwekker kopen .

Maar zacht piepje en zachte muziek kan ik wel voorstellen.

Toch: mocht iemand nog - alleen- zachte piepjes weten, ik hoor het graag!

daisy

daisy

30-03-2016 om 16:13

tja

Als je dochter graag iets 'bijzonders' wil, dan kan ze toch zelf op zoek in het www???

Elinde

Elinde

30-03-2016 om 20:24

Philips

Ik heb pas een wekkerradio van Philips gekocht, die begint met een héél zacht piepje wat steeds een beetje luider wordt.
Als de wekker afgaat heb ik steeds niet in de gaten dat het de wekker is, zo zacht is het geluid.

Ava

Ava

31-03-2016 om 09:08

philips radio

Die philips radio hebenn wij sinds een paar weken ook maar wat ons betreft een miskoop. Wij worden graag langzaam en zacht wakker maar van deze wekker krijg ik pijn in mn oren. Van het harde geluid, dus.

Moeder van A

Moeder van A

31-03-2016 om 10:30

Elinde / Philipswekkerradio

"Ik heb pas een wekkerradio van Philips gekocht, die begint met een héél zacht piepje wat steeds een beetje luider wordt."

Hoe snel ongeveer gaat het van zacht naar hard?

En welk type heb jij? Heb je bijv. een linkje?

MoedervanA

MoedervanA

31-03-2016 om 10:31

Ava

"Die philips radio hebenn wij sinds een paar weken ook maar wat ons betreft een miskoop. Wij worden graag langzaam en zacht wakker maar van deze wekker krijg ik pijn in mn oren. Van het harde geluid, dus."

Misschien ander type?

Welke heb jij? (om te vergelijken met Elinde)

plakband

Ooit had mijn dochter een toverstafje met geluid. Dat was zo idioot hard maar werd dragelijk toen ik wat plakband over de gaatjes waar het geluid uit kwam. Dat scheelde een hele hoop, dus misschien werkt dat bij één van de electronische wekkers die je al in huis hebt ook wel.

skik

Ava

Ava

01-04-2016 om 09:52

philips

Op de doos staat Radio Reveil DAB+. Het begint heel zacht en in heel rap tempo wordt het geluid harder. Bovendien is het schijnsel van de wekker een hel blauw ligt wat de hele nacht je slaapkamer vult. Dat het zoveel licht geeft is vervevelend maar vooral dat t blauw is: niet lekker voor de aanmaak van melatonine.

Schylger Famke

Schylger Famke

01-04-2016 om 11:19

Sangean

Als je zoekt op gentle wake (Philips) of humane waking (Sangean) vind je wekkers met een geluid dat toeneemt. In ieder geval bij de Sangean RCR-5 lijk je het volume zelf in te kunnen stellen.

Nastia

Nastia

01-04-2016 om 12:00

Nou..

Die Gentle Wake van Philips zou ik zeker niet adviseren. Je kan het begin volume niet zelf instellen (is dus al vrij hard) en daarna loopt hij in 20 seconden op naar het maximum volume tot je hem uitzet. Niks 'gentle' aan...

Wij hebben tegenwoordig een Salora, en die bevalt beter. Volume is goed instelbaar, 7 verschillende kleuren voor het display, heeft een optie voor twee verschillende wektijden en je kan ervoor kiezen dat hij alleen doordeweeks afgaat. Piepen/zoemen kan hij ook, maar die functie gebruiken we niet. Het zou me verbazen als je dat volume niet zelf kan instellen.

Thursday Next

Thursday Next

01-04-2016 om 12:08

ik heb wel eens

electronische speeltjes opengeschroefd en watten tegen de luispreker gestopt. Dat kan je ook nog proberen bij wekkers die je al hebt.

Stenna

Stenna

01-04-2016 om 18:27

zou het kunnen

dat je dochter bij voorbaat met geen enkele wekker tevreden is, aangezien ze eigenlijk haar telefoon bij zich wil houden? Is maar een idee..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.