Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Iris

Iris

30-06-2014 om 19:47

Weet iemand wat een ILAGlaagje in de pan is?

Ik heb altijd al een hekel gehad aan tefalpannen, want als er beschadigingen op zitten zijn ze gevaarlijk voor de gezondheid. Ik heb een gietijzerenpan voor de pannenkoeken en een emaille braadpannetje van le creuset. Ik zoek nu nog een grote hapjespan of wok. Ik had in Duitsland een pan en een braadslee voor de oven met een ILAG-laagje gekocht. Dat is geen tefal, maar iets anders. Echter, de laagjes zijn erg dun en nu al losgelaten. Ik weet ook niet precies wat het is en waar het van gemaakt wordt. Weet iemand dit? Iemand ook ervaringen met deze pannen?
En een keramische pan? Is dat misschien wat?

Mira

Mira

30-06-2014 om 20:35

Geen idee maar keramisch

Daar heb ik een pan van die me erg goed bevalt. Laag laat niet los, ook niet als je schrobt met een schuurspons. Dat laatste was niet de bedoeling, maar dat gebeurt als je je kinderen de afwas laat doen .
Reden van deze pan is dat tefallaag schadelijk is voor vogels. Ik heb dus twee parkieten als huisdier en die zijn me lief. Er zij nogal wat vogels overleden (niet hier) na het gebruik van een nieuwe teflon pan of een gourmetsetje met teflonlaag. Dus dan schat ik in dat het voor mensen ook niet zo goed is.
Ik heb wel oude tefalpannen en dat gaat wel goed met vogels, tenminste ze leven nog, alleen die laag laat uiteindelijk los en dan komt het in je eten. Lijkt me niet goed.
Uiteindelijk wil ik hiervoor allemaal keramische pannen.

Tante Tiny

Tante Tiny

30-06-2014 om 20:37

Welk merk heb je Mira

Ik heb om uit te proberen een keramische pan gekocht bij de Action. Ideale prijs om uit te proberen, het bakt heel prettig en schoonmaken is nog prettiger. Maar de bodem raakt wel langzamerhand beschadigd.
Ik wil best meer uitgeven voor een keramische pan, als ik maar zeker weet dat de pan goed blijft.

Mira

Mira

01-07-2014 om 08:58

Merk BK

Was ooit een mooie aanbieding bij de Marskramer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.