Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Weerdraadje

'de warmste oktoberdag ooit'

Jawel. 1908 is verslagen. Eerst met de natste zomer (toch?) en nu met de warmste oktoberdag.

Vroeger lag zoiets aan El Nino, waar ligt het tegenwoordig aan?

Maar ondertussen vind ik het super, dit toetje na de teleurstellende hoofdmaaltijd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

01-10-2011 om 15:26

Ik ook (vind het super)

Ik liep vandaag met vier kleintjes over straat, drie met een ijsje in de hand (de vierde sliep), en dacht: het is 1 oktober. Het is 1 oktober. Waanzinnig.
Groetjes
Massi

ishtar

ishtar

01-10-2011 om 15:52

Nou, ben ook erg blij...

en ik hoop dat het nog even doorzet. Ik heb wel eens eerder mijn verjaardag (half oktober) met korte mouwen en buiten gevierd, maar niet echt vaak

Asa Torell

Asa Torell

01-10-2011 om 17:20

Dubbele verrassing hier

Zowel qua figuur als qua weer toch nog in de zomerjurkjes te passen dit jaar! Heerlijk, hier wordt dus ook genoten . Mijn heimwee naar een warme zomervakantie (wat tot wilde en bewezen onverstandige plannen als kampeervakanties met babies/dreumesen aanleiding geeft) kan gelukkig weer wat afzakken.

Sancy

Sancy

02-10-2011 om 10:28

Stiekem he?

Stiekem kan het me helemaal niet zo heel veel schelen dat de zomer maar matigjes was
Ik ben een herfstliefhebber en ik geniet véél meer van de zon als die niet zo hoog aan de hemel staat. De frisse ochtenden met de belofte van de zon door de nevel heen, de herfstkleuren die door de zon veel intenser zijn, de koele maar mooie avonden, het gevoel dat je een seizoen beleeft in een dag... heerlijk!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

02-10-2011 om 18:24

Ik ben helemaal van de leg

Ik rwgistreer wel dat het warm is, maar min hersens werken niet mee. Ik loop in lange broek, vest en laarzen. Belachelijk, ik weet het. Gevoelsmatig kan ik écht niet meer in mijn fleurige maxijurk lopen.

Rosa van der Zanden

guera

guera

02-10-2011 om 18:55

Ja rosa

ik heb dat ook. Ik ben toe aan een winterdepressie, moet ik ineens nadenken waar mijn korte broek is.
Ik vind t niks eigenlijk. Ik geniet er wel van maar ik doe geen dingen meer die ik in de zomer wel zou doen (strandje pakken bijv). Gewoon omdat mijn bio klok in de war is.
Ik heb al gerouwd over de zomer, zat volledig in de acceptatie. Mot ik ineens weer schakelen. Pfffff. Ik had al waxinelichtjes en open haard hout gehaald.....

Genieten

ik vind dit zo genieten, zulk heerlijk weer. Een stralende zon maar niet dat bloedhete van midden-in-de-zomer. Een dag naar een meer en niet wegbranden, maar lekker warm terwijl er een klein briesje is dat toch wat verkoeling geeft. het geeft me een idee dat het lente is, hoera fris en fruitig groen aan de bomen, een heerlijke zomer in het vooruitzicht.

maar dan zie je op weg naar huis hier en daar al wat kalende bomen. 6 maanden zonder groen in het vooruitzicht, met grijze wolken en kou....

Thursday Next

Thursday Next

02-10-2011 om 19:26

Heerlijk!

Ik vind het prachtig en ben net terug van een dag aan het strand. Geweldig, de hele dag zwemmen (en verbranden) in oktober! Maar net als Sancy ben ik niet heel dol op dat hete zomerse weer. Ik hou zelfs van fietsen in de regen!

Tango

Tango

02-10-2011 om 19:31

Ik heb dat dus ook

Het klopt gewoon niet helemaal. Loop je in die warmte kastanjes te zoeken voor de herfsttafel. Ik loop wel in mijn zomerkleren, al kan ik steeds minder makkelijk kiezen wat ik nou aan moet trekken. Zomerse activiteiten doen we niet echt, vandaag voor het eerst wel weer, naar een park met waterpompen geweest. Buiten eten 's avonds doen we ook niet, maar dat heeft dan weer meer te maken met dat Tangoman aan het schilderen is en het terras gewoon een chaos.
Het klopt gewoon niet, ik probeer ervan te genieten want normaal hou ik helemaal niet zo van de herfst. Maar helemaal lukken doet dat ook weer niet, dat genieten. De kinderen hebben overigens nergens last van, die gaan gewoon door met wat ze in de zomer deden of juist niet gedaan hebben doordat het zo veel regende.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

02-10-2011 om 19:33

Dat zijn wel erg veel typfouten

Best lastig typen op mijn ipad. Kan alleen op staand formaat werken en dan wordt het toetsenbord wel erg klein. Accenten pakt OOL ook niet zie ik.

Rosa van der Zanden

Vic

Vic

02-10-2011 om 19:46

Goh

Ik heb daar helemaal geen last van. Voor mijn gevoel is het zomer, en dat werd hard tijd Ik had vandaag voor de derde keer dit jaar mijn korte broek aan.

Rosase

Rosase

02-10-2011 om 21:49

Wij zaten vandaag aan het zwembad

De hele zomer nog niet gedaan. Men wat een genot, had niet gedacht dat er nog van zou komen.

Ik denk dat weertechnisch de zomer en de herfst gewoon perongeluk zijn omgedraaid. Ben zo blij dat het toch nog goed gekomen is!

Vic

Vic

02-10-2011 om 22:27

Eerlijk gezegd kan ik me het voorjaar niet meer herinneren. Is het toen mooi weer geweest? In de zomervakantie hebben we drie mooie dagen gehad. Dat waren precies de dagen die ik gepland had om mijn zolder te isoleren. Dat is toen niet gebeurd, en ik had dit weekend in mijn agenda gezet om verder te gaan. Dat werd hem dus ook niet

Tink

Tink

02-10-2011 om 23:03

Heerlijk!

Ik geniet met volle teugen. Okee, geen zomer gehad, maar die komt gewoon nu! Ik fietste gisterochtend om half 10 zonder jas buiten en had het niet eens koud (ik!!). Inderdaad, waanzinnig
Vanmiddag heerlijk bij vrienden in de tuin gezeten tijdens een verjaardagsfeest, zij kan het nooit buiten vieren. En nu bleef het tot laat heerlijk, bijna zwoel.

En Vic, in het voorjaar is het ook een aantal dagen prachtig geweest. Ik kan mijn verjaardag ook nooit in de tuin vieren, en dit jaar was het zowel op de echte dag als op de dag dat we het vierden prachtig mooi weer.

Zomer in de lente, herfst in de zomer, en nu weer zomer in de herfst. Ik ben erg benieuwd wat voor winter we gaan krijgen

Sascha2

Sascha2

03-10-2011 om 06:49

Prachtig, en vic

Ik geniet me helemaal suf. De zomer in NL doorgebracht en na een paar baaldagen de knop omgezet en een heerlijke vakantie gehad. Het voorjaar dat wekenlang prachtig was en nu weer een weekeinde in zomerkleding buiten geleefd. Ik kan erg slecht tegen benauwdhete dagen en daar heb ik er dit jaar maar drie van meegemaakt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit jaar een fantastisch klimaat vind hebben. Nog even minimaal een week mooi, want eerlijk is eerlijk: volgend weekeinde heb ik een lang kinderloos weekeinde in het vooruitzicht en het zal wel zuur zijn als dat zou versneeuwen. Vic, kun jij niet even inplannen dat je aankomend weekeinde je zolder wil isoleren ? Dat trucje is al twee keer goed gegaan .

Weekend ameland

wat was het heerlijk....zonnen op het strand van Ameland! Echt enorm geboft, weekend was een jaar geleden al geboekt. Wij hebben genoten.

groetjes van Purk

Rosase

Rosase

03-10-2011 om 23:45

Purk

Dat is nog eens mazzel hebben, dat had je vorig jaar toch echt niet kunnen bedenken, of wel???

Ik dacht vandaag nog, goh het was van het weekend eigenlijk wel weer geweest voor een weekendje weg. Maar dat was dus mooi te laat...

Rosea

we hebben heel vaak verzucht...tjonge wat boffen wij zeg. We hebben dan ook enorm genoten! En met ons velen, want het was best druk op het eiland. Drukker dan vorige jaren in dit weekend. Dus toch veel mensen die besloten hadden...mooi weer, hup naar Ameland!

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.