Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marieke

Marieke

07-09-2016 om 16:43

weer veel gebeld door onbekend buitenlands nummer

Ik word de laatste weken weer veel gebeld door onbekende buitenlandse nummer, uit Zwitserland en de UK. 1 x opgepakt, man met Indiaas accent die zegt dat ik problemen met windows heb. Meteen opgehangen want die mensen zijn helemaal niet van Mike van microsoft maar hopen dat ik zo dom ben en hen toegang geef tot mijn pc en dat ze daarna razendsnel gegevens eruit kunnen halen.
Ik neem niet meer op maar ben vandaag al 3 x gebeld. Hoe kan ik dit gebel stoppen?

Triva

Triva

07-09-2016 om 16:45

Geen idee

ik heb er ook veel last van, vooral overdag overigens. Ze slapen daar in India als het hier avond is... Ik geef de telefoon nog wel eens aan een puber zodat die zijn Engels kan oefenen

Triva

Triva

07-09-2016 om 16:46

overigens

denk ik dat ze random bellen dus je kunt er niet veel aan doen (zoals een belmenietregister).

Andere besturingssysteem nemen

Man kan er veel genoegen aan beleven door te doen of hij met zijn handen in het haar zat omdat hun opdrachten braaf uitvoert zonder dat het enig resultaat oplevert. Hij is zelfs bereid heel aktief met ze mee te denken als ze dreigen af te haken. En als dan aan de andere kant van de wereld de vertwijfeling toeslaat informeert hij langs zijn neus weg of het soms ligt aan feit dat de boel hier op Linux draait.

Triva

Triva

07-09-2016 om 17:38

Kenfan

Ha die tip ga ik mijn puber meegeven de volgende keer. De laatste keer heeft hij fijn gebabbeld over de Xbox...

Egel

Egel

07-09-2016 om 18:03

ja doe ik ook

Ja doe ik ook met die Indiërs die problemen met onze Windowsmachines zien (wij hebben alleen Apple). Ik ben een keer boos geworden, in het Engels uiteraard, of ze zich nu goed voelden bij het doen van dit onzin-werk. Dan wordt er wel opgelegd natuurlijk.
Maar vorige keer ben ik er ook in meegegaan, net als Kenfanzoon. "Ja? Ja hij staat nu aan. Wat nu? Okee. Wat is het probleem nu? Okee ik moet ergens inloggen, waar dan?". Gek genoeg werd er na een tijdje toch de verbinding verbroken, terwijl ik nog niet ergens ingelogd had kunnen zijn of zo (anders hadden ze kunnen zien dat ik helemaal nergens inlogde), dus daar was ik wel verbaasd over. Waarom doen ze het dan?

Volgens mij is er helaas niets aan te doen. Behalve geen gekke nummers aannemen (ten slotte: als het echt heel belangrijk is spreekt men wel een voicemail in).

mama van twee

mama van twee

07-09-2016 om 18:14

Nederlands praten

In de vakantie hier ook een aantal malen last van gehad. Ik informeer altijd, als een zo'n Engels pratende meneer/mevrouw van "Windows" aan de lijn krijg, of ze aub Nederlands willen praten. Ik versta het Engels niet zo goed. En dat blijf ik netjes vragen. Op de een of andere manier leidt dat er toe dat ze ophangen

vlinder72

vlinder72

07-09-2016 om 18:21

egel

Niet altijd willen ze in je computer komen.bij variant die ik ken maken ze je wijs dat er van alles mis is met je computer. Dat tonen ze aan door je bepaalde commando's in te laten toetsen en dan komt er van alles wat zogenaamd erg is op je scherm te staan. Maar ze kunnen je helpen maar dan hebben ze wel wa t gegevens nodig.

Aan het eind van de rit heb je je volledige creditcard gegevens door gegeven. Inclusief de code op de achterkant. Het gevolg lijkt mij duidelijk.

Marieke

Marieke

07-09-2016 om 19:01

niet zo'n zin

Ik heb niet zo'n zin om een paar keer per dag een lollig antwoord te geven want dat helpt ook niet tegen bellen. Ze leggen alleen op dat moment neer om later op de dag weer te bellen. Er komt geen notificatie achter mijn nummer te staan of zo.
Ik kies er nu voor om niet op te pakken als ik een buitenlands nummer zie, behalve die van bekenden. Ze bellen helaas ook wel eens anoniem, die neem ik toch maar op want dat kan het ziekenhuis zijn met een belangrijk bericht. Die bellen ook anoniem.
Maar meteen neerleggen als zij het zijn. Wel irritant.

Nog niet

Ik heb het nog niet meegemaakt, maar bedankt voor de waarschuwing.

Ik denk dat Nedelands praten het meest effectief is, werkt ook op bij verkopers in het buitenland. Zelfs als ze een negatieve notitie achter je nummer plaatsen, proberen ze het gewoon nog een keer want de aanhouder wint.

Triva

Triva

07-09-2016 om 20:56

Marieke

Ik heb ook nooit zin om lollig te doen, pubers vaak wel

Ze hebben mij nog nooit teruggebeld nav een bepaalde actie, wel ben ik eens vaker op een dag gebeld. Ik geloof niet dat het ene met het andere te maken heeft, ik denk nog steeds dat ze randomnummers proberen, soms duurt het ook even voor je een stem hoort. Leg je er bij neer en hang gewoon meteen op. Meer kun je er volgens mij niet aan doen.

MerelR

MerelR

07-09-2016 om 22:17

Nederlands praten

Dat doe ik dus ook, heel snel en veel Nederlands praten en echt, ze verbreken in no-time de verbinding.

hier ging ik dus bijna de mist in

Mijn partner is IT-er en werkt voor een bedrijf met buitenlandse vestigingen en met vertegenwoordigers in verschillende buitenlanden. Soms moet hij - vaak door van buitenaf een computer 'over te nemen' problemen in andermans computers oplossen, en dat kunnen ook computers in andere landen zijn.

Dus de eerste keer dat ik hier iemand aan de lijn had - het was meen ik een vrouw - die iets zei over computerproblemen, dacht ik dat ze mijn partner moesten hebben. Het duurde even voor ik doorhad dat het een onzintelefoontje was.

Bij ongewenste maar niet-frauduleuze telefoontjes (geweldige aanbiedingen voor abonnementen, dat werk) zeg ik direct dat ik geen belangstelling heb en wens ik ze goededag, waarna ik ophang (ik weet nooit of ze ertegen ingaan, de hoorn is al halverwege de haak), bij dit soort neptelefoontjes kan de beleefdheid me gestolen worden en hang ik gewoon meteen op. Als ik het tenminste in de gaten heb dus

Groeten,

Temet

GS

GS

07-09-2016 om 23:15

ook

Nederlands praten, of in ieder geval geen woord Engels meer verstaan. Ze willen nog wel eens met een vertaalcomputer werken (dan krijg je iets onverstaanbaars waarin je vaag iets Nederlands hoort) maar ja, dat versta je dan ook niet natuurlijk!

Marieke

Marieke

07-09-2016 om 23:36

vraagje

Waarom ga je dan Nederlands praten en hang je niet gewoon op?

Triva

Triva

08-09-2016 om 08:25

Marieke

Ja dat begreep ik ook al niet

MerelR

MerelR

08-09-2016 om 08:56

In de hoop

dat ze dan nooit meer bellen. Helaas heeft het tot nu toe niet tot het gewenste effect geleid.

Triva

Triva

08-09-2016 om 09:02

merel

als ze je random bellen (computer probeert op grote snelheid allerlei telefoonnummers) heeft dat geen enkele zin.

MerelR

MerelR

08-09-2016 om 12:59

Wraak

Geen idee hoe het werkt met die computer, maar meestal is het zo dat ze me drie keer op een dag bellen en dan weken niet meer. En waarschijnlijk werkt het gewoon Nederlands praten niet maar het voelt wel als een soort van wraak, en dat voelt goed in dit geval

Marieke

Marieke

08-09-2016 om 14:32

zo snel mogelijk

Ik wil zo snel mogelijk van dit gedoe af zijn, vandaar dat ik met nummerherkenning de telefoon niet opneem en zonder nummerherkenning de hoorn opgooi. Ben niet lollig, gevat of spitsvondig. Allemaal te veel moeite en te veel eer.
Ook blijkens dit draadje is er geen middel tegen, helaas. Even afkloppen maar vandaag ben ik nog niet gebeld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.