Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Belle Époque

Belle Époque

10-10-2011 om 00:29

Weekendje weg met moeder

Ohhh, ik krijg dit jaar ook wel de ene uitdaging na de andere
Mijn moeder wil volgende maand graag een weekend met mij de hort op. Zij, 70+, maar wel een stuk vitaler dan ik. Idee: een weekendje hotel (2 nachtjes) of bungalowtje.
Flinke wandelingen of fietstochten zitten er niet in wegens mijn conditie. Wat wel kan, is op zaterdag (window)shop till you drop in een dorpje of stadje. Maar dan geen eenheidsworstwinkeltjes en niet alleen maar kledingwinkeltjes. Museumpje mag ook wel (we hebben erg warme herinneringen aan het weckmuseum in Appelscha, om maar eens wat te noemen, zelf denk ik ook aan het Museum van de 20e eeuw in Hoorn, dat soort dingen).

Beauty is ook een idee, liever geen sauna.

Verder een lekker hapje eten in het hotel of een leuk, niet te duur restaurantje.

We hebben eigen vervoer.

Weekendjeweg.nl is me bekend, maar het aanbod is zo enorm dat ik door de bomen even het bos niet meer zie...! Wie weet uit eigen ervaring leuke stekkies, niet al te druk/massaal, wel gezellig?

Kortom: tips/ervaringen gezocht!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Belle Époque

Belle Époque

10-10-2011 om 01:30

Klein probleempje, cobi...

Dat museum is nu dicht wegens een verhuizing. Zou half oktober opengaan, maar dat is aankomende week en de site is nog te vaag over die openingsdatum.
Anders had ik het wel geweten dus ik zoek alternatieven )

Kaaskopje

Kaaskopje

10-10-2011 om 02:40

Veilingsites

Ik kom maar weer eens met 'mijn' veilingsites: vakantieveilingen.nl en hotelkamerveiling.nl.

Je kunt hier voor een heel leuk bedrag een overnachting (of 2) 'winnen' in een veiling. Bij vakantieveiling is het echt wel een beetje spannend of je een goed bod doet, bij hotelkamerveiling is al een bodemprijs en als niemand anders biedt hoef je maar 1 euro bij de bodemprijs op te tellen. Zo kan het lukken om ergens tussen de 60 of 90 euro twee dagen mét ontbijt in een hotel te overnachten. Voor twee personen dus.
Plaatsen die ik onder de categorie vind vallen waar je ook iets anders kunt zien dan eenheidsworst zijn Deventer, Amersfoort en bijvoorbeeld Delft.
Bij vakantieveilingen kun je altijd bieden op Fletcherhotels. Het hotel in Brielle vond ik leuk liggen.
Wij zijn ook in hotel Figi in Zeist geweest voor een koopje, maar die zie ik er even niet tussen staan. Dat hotel vond ik helemaal geweldig. Ik zou dus eens rondkijken wat je leuk vindt. Het is een poging waard, want het is altijd goedkoper dan de normale prijs.
Ik zag ook hotels in Egmond en Schoorl. Daarvandaan kun je gezellig Alkmaar in.

Belle Époque

Belle Époque

10-10-2011 om 07:03

Kaaskopje!

Vakantieveilingen ken ik, hotelkamerveiling niet! Daar ga ik eens kijken!

Ook Deventer staat op ons lijstje (ken ik niet, mijn moeder wel). En Alkmaar ken ik (sorry) ook niet, is dat wat in november? Wat voor soort winkeltjes heb je daar downtown? Musea? Ik had al begrepen dat je tamelijk ingewijd bent in die buurt

Zeist kan een leuk uitvalspunt zijn voor Utrecht (Oude Gracht)...! Of is dat tegenwoordig ook ver-Blokkerd en ver-Mediamarkt?

Hotel géén bungalow

Ik zou zowiezo kiezen voor een hotel en geen bungalow. Bugalowparken zijn meer gericht op gezinnen dan hotels en dus meer op druk massaal....En in een bugalow, zou ik al gauw neigingen krijgen om toch zelf dat ontbijtje in elkaar te freutelen en als ik dan toch bezig ben...misschien ook maar broodjes te smeren voor onderweg. Bij een hotel waar je niks hebt om mee te freutelen heb je die neiging zeker niet....Een hotel met ontbijt zou ik voor gaan. En een broodje tussendoor ergens bij een interessante broodjeszaak. En dan lekker op je gemakkie een leuk restaurantje uitzoeken voor de avond.
Misschien een idee: Met mijn vader ga ik wel eens een dagje weg (ik heb geen moeder meer) en dan bezoeken we wel eens 'plekken van zijn jeugd'. Zijn geboortehuis, zijn basisschool, v.o., etc.etc. Dan dolen we gewoon een beetje rond, en lopen routes die hij ooit als kind liep. Mijn vader kan dan heel interessant vertellen en er zelf ook erg van genieten. Maar dat is denk ik ook afhankelijk van of je moeder nog ooit op die plekken komt (mijn vader niet er woont niemand meer die wij kennen/geen familie etc.).
groeten albana

mijk

mijk

10-10-2011 om 09:10

Openluchtmuseum arnhem

Lijtk me helemaal iets voor jou. Redelijk groot maar je kunt gewoon met de tram van de ene plek naar de andere. En arnhem is natuurlijk een hele mooie plek. Zlef vind ik het veel leuker om een B&B te beoken dan een hotel. Hier bijvoorbeeld http://www.bedandbreakfast.nl/bb/deBurgemeester/

Groet Mijk

krin

krin

10-10-2011 om 09:13

Enkhuizen

Mooi en lekker klein, dus goed beloopbaar, aparte winkeltjes, het Zuiderzeemuseum, een Joods Historisch Museum, een openluchtmuseum... Meer te doen dan je denkt. We zaten in Hotel du Passage, naast/boven een Chinees. Klinkt gribusachtiger dan het was, want het was een erg goede Chinees. (De Proeftuin, geen Hollandse Chinees, geen TL-balken en Chinese menu's Chinees, maar een, jawel, culinaire Chinees-Japanner).
Hotel du Passage, zo heette het. Geen topper, wel suffisant, zoals mijn moeder het zou noemen.

Rosase

Rosase

10-10-2011 om 10:22

Doe maastricht

Altijd leuk, vol met bezienswaardigheden en je kunt er echt alle kanten op.

En anders Antwerpen. Echt een aanrader!

Of is dit te voorspelbaar?

Brugge is trouwens ook errug leuk....

Jujube

Jujube

10-10-2011 om 11:19

Groningen!

Ga lekker naar Groningen. Het Groninger museum is leuk en mooi. In Groningen veel leuke aparte winkels en veel galerietjes/kunstzaken. Overzichtelijk centrum. Mercurehotel Martiniplaza vonden wij prima. Je kunt gratis fietsen gebruiken om het centrum in te gaan; als je dat niet ziet zitten ben je met de auto in 5 minuten in het centrum. Er stopt ook een bus vlakbij het hotel. Er zijn ook zat leuke hotelletjes in het centrum zelf.
Groet,
Jujube

Fiorucci

Fiorucci

10-10-2011 om 13:02

Hoorn!

Hoorn is onwijs leuk, ook als je nog geen zeventig bent. Visje happen aan de haven, en eten op het plein, er zit een hele leuke mexicaan: www.sweetdreams.nl
Vanaf het station van Hoorn loop je zo de binnenstad in, het is allemaal op korte afstand. Via hotelveilingen vonden wij een heel betaalbaar leuk hotel.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-10-2011 om 15:01

Belle

Uiteraard is Alkmaar ook verBlokkerd. Daar ontkom je niet aan. Maar in de zijstraatjes zijn ook een hoop niet 'verBlokkerde' winkeltjes. Daarvoor staat Alkmaar al jaren bij de bovenste steden op de lijst van leuke winkelsteden.
En wat is verder jullie interesse? Het Kaasmuseum is leuk, het Biermuseum, het Stedelijk museum is altijd een bezoek waard, daar is nu een tentoonstelling van de Ringersfabriek. Onze vroegere plaatselijke chocoladefabriek. Ik weet niet zeker of die er in november ook nog is. Er is genoeg aanbod van restaurantjes waar je kunt lunchen of dineren. Je kunt het zo gek niet bedenken en voor iedere beurs is er wel iets.

Ik zou trouwens ook eens zoeken onder de noemer 'bed and breakfast'. Daar zitten ook zeker leuke van hier in de stad.:
http://www.bedandbreakfast.nl/plaats/Alkmaar

Belle Époque

Belle Époque

10-10-2011 om 15:23

Tussenstand

Op dit moment maken Deventer (leuke actie voor een hotel via de Kampioen) en Hoorn/Enkhuizen een goede kans! Daarbij sluit ik Alkmaar ook niet uit. Het zou ontzettend leuk zijn als we zaterdag daar een windowshop-till-you-drop konden doen (Kaaskopje, bedankt voor de info, dat wist ik niet, klinkt goed!) en zondag, na het uitchecken, het museum (als die dan open is) van de 20e eeuw alvorens naar huis terug te gaan.
Ligt ook op een heel nette afstand vanaf onze woonplaatsen
Morgenavond gaan we samen online hersenstormen met wat ik van jullie heb gekregen, keuze zat!

En ik heb me inmiddels ingeschreven bij de hotelveilingen.

Nou eh

ga eens naar Rotterdam. Naar het schoolmuseum. Ook nostalgie en lekker droog, het is nu niet echt openluchtmuseum-weer.
En ga dan ook even bij de kubuswoningen kijken. Koffiedrinken bij Dudok. Is wel wat prijzig, maar erg lekker.
Of Hotel New York. Oh ja en het Schielandhuis, daar is vaak ook wel wat moois te zien.

Deventer!

toen ik je eerste berichtje las, dacht ik direct aan Deventer. Alles op prima loopafstand, leuke winkeltjes in het Bergkwartier (zo heet het toch?) en een paar leuke eettentjes. Er is een allerkneuterigst Speelgoedmuseum, waar zelfs je moeder nog speelgoed herkent van uit haar tijd.

Goed, wat je ook kiest....veel plezier.

groetjes van Purk

Bed and breakfast

Ik zou zeker in een bed and breakfast gaan logeren. Vaak super verzorgd en meestal zelfs goedkoper san zo'n anoniem hotel!

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Belle Époque

Belle Époque

12-10-2011 om 21:50

And the winner is...

Deventer!

Het was nog even spannend: Alkmaar e.o., of Deventer. Mijn moeder gaat morgen boeken.

Ik ben er nog nooit geweest, zij al wel een paar keer. Maar jullie verhalen hebben me ook enthousiast gemaakt! Ze had het o.a. over brocantewinkeltjes langs de IJssel. Daar ga ik eens op googlen!
Ook zoeken we een niet te duur maar wel goed restaurantje downtown, want we hebben 1x diner van het hotel, en 1x moeten we het zelf regelen. Maar dat zal wel lukken, denk ik!

We gaan over een maandje en hebben er ontzettend veel zin in!

Bedankt voor het meedenken, ook namens mijn moeder!

Kaaskopje

Kaaskopje

13-10-2011 om 01:54

Leuk

We zijn afgelopen jaar nog in Deventer geweest. Het is een erg leuke stad. Ik hoop dat je conditie het toelaat om toch een wandeling door de stad te maken. Volg de bordjes zou ik zeggen, ga als het weer het toelaat lekker op een bankje bij de IJssel zitten, het is zo mooi. Veel plezier en uhhhh... volgende keer hier?

Belle Époque

Belle Époque

13-10-2011 om 07:21

Kaaskopje

Als ze onderweg genoeg bankjes hebben kan ik uiteindelijk nog wel een eindje komen

Enne... volgende keer gaan we voor Alkmaar, want je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt! )

Thursday Next

Thursday Next

13-10-2011 om 09:16

Restaurant

Met mijn zus in Deventer hen ik heerlijk gegeten bij kohinoor of india aan de zandpoort. Ik had toen iets van lam in mangosaus, ik hou niet erg van saus maar hier was mijn schaaltje helemaal leeg na afloop! De lassi (yoghurtdrank) was ook superlekker.
http://www.kohinoorofindia.nl/deventer/index.htm

Belle Époque

Belle Époque

13-10-2011 om 13:05

Thursday next

Bedankt, hij staat genoteerd!

Brocante en restaurant

Je moeder bedoelde vast 'brocante aan de ijssel' dat is een brocante markt die af en toe wordt gehouden. In de zomer bijna elke za maar in okt en nov voor zover ik weet niet! Maar er zijn legio leuke winkeltjes in het Bergkwartier.

Leuk is ook om een stadswandeling te doen evt met een gids. Wandelroutes zie internet of VVV.

Leuke restaurants:
Jacky's NYCuisine: hip, trendy restaurant. Ik heb wel eens heerlijke tonijn met kruiden korstje gegeten daar.

Moskou: zeer hip restaurant met mooie inrichting en oa heerlijke sushi, maar ook lekkere andere gerechten.

My Thai: Fantastisch Thais eten. Restaurant ziet er van buiten niet uit, maar het eten is echt heerlijk.

Veel plezier met je weekend Deventer.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Leuk!

wat leuk dat jullie naar Deventer gaan. Veel plezier en geniet ervan.

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.