Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

weee een mug!

wat doen jullie als er 's nachts zo'n rustverstoorder om je hoofd zoemt? Licht aan en niet rusten tot je 'm tegen het behang hebt geplet? Slaperig om je heen meppen, ogen dicht, hopen dat je hem raakt?

En wat helpt echt tegen muggen (ik weet het, horren, maar op een of andere manier komen ze toch nog wel eens binnen door de tuin/voordeur of het wc-raampje.)

Hadewich

Hadewich

18-06-2015 om 10:50

Vitamine B

Het helpt niet à la minute, maar iedere dag een tabletje vitamine B-complex doet wonderen. Kind hier werd altijd lek geprikt door muggen. Nu slikt ze in het muggenseizoen vitamine B en ze wordt amper meer geprikt. Ook zoemen ze niet meer rond haar hoofd. Blijkbaar wordt je lichaamsgeur anders, waardoor muggen je niet meer prikken.

Evanlyn

Evanlyn

18-06-2015 om 10:59

Vit B

Dat lijkt me een mooie tip, ga ik eens gebruiken!

Verder werk ik met klamboes. Wel een heel gedoe, vooral als ze nog de leeftijd hebben dat ze die dingen eraf rukken, maar je slaapt tenminste ongestoord.

En verder gaat ieder wezen dat op het bloed van mijn kinderen uit is er per direct aan, ook al hebben ze ragfijne lijfjes en vleugeltjes.

Handdoeken

Die vitamine b had ik nog niet gehoord. Dochter slikt multivitaminen maar dat is misschien niet genoeg? In elk geval jagen we bij een mug met een paar handdoeken het arme dier achterna tot het geplet wordt.

Lusithania

Lusithania

18-06-2015 om 11:08

Mijn man

Ik kan ze niet zien maar hoor ze wel. En als dat zo is, roep ik mijn man die met zaklamp en doodslading zich uitleeft. Gelukkig ga ik meestal eerder naar bed dan hij.
De muggenbulten zijn niet echt fijn maar dat gezoem om mijn hoofd vind ik verschrikkelijk.

Hadewich

Hadewich

18-06-2015 om 11:14

AnneJ

Kan goed dat er in multivitaminen niet genoeg zit. In onze multivitaminen zit er van alle soorten vit. B 100% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid, in het vit. B-complex van dochter zit er van sommige soorten vit. B wel 4000 tot 9000%! Dat schijnt bij deze vitamine geen probleem te zijn, je plast een teveel weer uit. Je urine wordt er wel knalgeel van, niet schrikken!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-06-2015 om 11:30

Blauwe lamp

Ik heb op elke slaapkamer een blauwe lamp die muggen roostert. Werkt prima.

Lusithania

Lusithania

18-06-2015 om 11:45

Hadewich

Hoe snel werkt vitamine B? Als blijkt dat er op vakantie veel muggen zijn, wil ik dat best proberen. Maar dan moet het niet pas werken als wij weer thuis zijn.

Taco

Taco

18-06-2015 om 11:54

ik slik

Ik slik ook B-complex, het ruikt naar uien, net als de injectie. Ik werd nooit geprikt door muggen en dat is ook zo gebleven eigenlijk. Mijn urine heeft trouwens een normale kleur. Wel valt de tablet zwaar op je maag.

Ontopic, muggen komen op licht en warmte af. Misschien een gewone of blauwe lamp op de overloop zetten of in een hoek van je kamer?

Hadewich

Hadewich

18-06-2015 om 13:01

Lusithania

Ik zou een paar weken voor je vakantie al beginnen, voor de zekerheid.

Lusithania

Lusithania

18-06-2015 om 13:56

Hadewich

Ik zal vast een potje in huis halen.

Ik veeg...

Een paar strepen anti muggenspul over mijn hoofd en nek en slaap dan lekker verder.

Tine Winkel

Tine Winkel

18-06-2015 om 15:29

geen last van muggenbulten

dus ik doe oordopjes in, werkt erg goed tegen het irritante gezoem.

gestresst proberen te slaaaan

ik haat dat gezoem, dus hup omhoog, bril op...anders zie ik m nooit en meppen.
Van de geur van de meeste anti muggenspul wordt ik gewoon misselijk, al heb ik nu een spray die zo zoet ruikt dat je denkt dat ze daar op af komen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.