Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

30-07-2013 om 11:13

Weckvraagje

Ik heb weckpotten met verzonken deksel gekocht maar ben de klemmen vergeten erbij te kopen. Is het mogelijk om de potten te vullen met jam, af te sluiten en in de vaatwasser te zetten of zijn die klemmen echt noodzakelijk?

Rosa van der Zanden

Tijgeroog

Tijgeroog

30-07-2013 om 12:40

Vaatwasser?

Waarom zou je je potten met jam in de vaatwasser willen zetten??

Maar je zou er ook stevig elastiek omheen kunnen doen, denk ik. Kun je niet gewoon alsnog klemmen kopen?

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

30-07-2013 om 13:20

Vaatwasser!

Ik zag dat laatst in een documentaire, een mevrouw die iets heel slims binnen ik meen het WHO deed. Zij onderzocht hoe je makkelijk voedsel kon bewaren en is een fanatiek wecker. Zij weckt alles in de vaatwasser : een vaatwasser is even warm als een weckketel. Die vaatwasser heb ik, de weckketel niet, vandaar.

Rosa van der Zanden

Tijgeroog

Tijgeroog

30-07-2013 om 14:30

Ik maak de potten goed schoon en doe er dan de hete jam in. (Met zo'n beugelsluiting) Door de hitte in de pot wordt er aardig wat lucht uitgeperst en sluit de pot vacuüm af. Ik dacht eigenlijk dat dat voldoende was. De jam blijft dan ook zeker twee jaar goed.

Petra.v.S.

Petra.v.S.

30-07-2013 om 22:31

Kan niet altijd in de afwasmachine

maar alleen als je afwasmachine een programma heeft voor 90 graden.

En verder zou ik toch even klemmetjes kopen want ze moeten wel goed sluiten.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

31-07-2013 om 12:15

Klemmetjes gekocht

Ik heb toch maar klemmetjes gekocht en ga zo aan de slag. Het is overigens niet wecken maar pasteuriseren. Volgens mij komt het goed . Ik heb een stukje van de uitzending gevonden waar ik het over had, hier wordt ook de truc met de vaatwasser beschreven:

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/wecken-in-de-afwasmachine-hoe-doe-je-dat/speel/1/

Rosa van der Zanden

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.