Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Barvaux

Barvaux

31-07-2014 om 11:02

Waterballonnen

https://www.kickstarter.com/projects/bunchoballoons/bunch-o-balloons-100-water-balloons-in-less-than-1

Moet alles tegenwoordig maar snel, snel, sneller? Als de achterburen weer eens met die dingen hebben staan gooien ligt de poort al vol met die troep. Ik moet er even niet aan denken hoe de poort er uit ziet als je 100 van die waterballonnen in een minuut kunt maken

Wat moet je ermee??

Gruwel...

Ik vraag me sowieso af wat mensen met waterbalonnen moeten. Laatst stond ik in de Action en zei een mevrouw naast me 'waterbalonnen MOETEN mee want anders kunnen we niet op vakantie'. Huh?? Hebben ze meerdere functies? Ik ga al jaren zonder waterbalonnen op vakantie.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

31-07-2014 om 16:06

de ellende van waterballonnen

vind ik dat het rotzooi geeft wat zo slecht op te ruimen is (kleine stukjes).
Verder hebben ze hier altijd wel schik ermee.

Katniss

Katniss

31-07-2014 om 16:15

Leuk voor bij een ander

Ik houd niet van speelgoed dat rotzooi geeft, dus dat mogen ze mooi bij een ander doen

Fiorucci

Fiorucci

31-07-2014 om 17:17

Dikke pret

Puberdochter en vriendinnen hebben er de grootste lol mee. Zooi ruimen ze meestal zelf op.

Barvaux

Barvaux

31-07-2014 om 22:57

Precies

De troep die het geeft vind ik echt verschrikkelijk, ligt de hele poort onder de gekleurde dingetjes. Juist daar is het nog makkelijk op te vegen, in het gras gaat dat al helemaal niet.

Ik vraag me dus vooral af of de charme van het waterballonnengevecht er niet af gaat als je in 1 minuut tijd er 100 kan maken?

Juno

Juno

01-08-2014 om 09:33

Leuk

Hier in de straat regelmatig watergevecht, variërend van supersoakers, waterballonnen, tuinslang tot emmers met water. De lol met waterballonnen is dat je ze van tevoren klaarmaakt en dan liever snel dan één voor één. En het geeft inderdaad een hoop. Zooi, maar als we met zijn allen watervechten ruimen we het met zijn allen op. Is zo gepiept.

Ach ziet er wel geinig uit hoor

Het is niet zo dat je daarna in een minuut alle ballonnen weggooit.
Als je je stoort aan de rommel van een ander, kan je ook even naar ze toe gaan en vriendelijk vragen of ze het op willen ruimen.
Pas op dat je geen zure buur wordt .

Barvaux

Barvaux

01-08-2014 om 10:26

Fay

Zure buur... nou dank je wel. De achterburen naast de ballonnengooiers nemen dat wel op hun rekening. Ik vind het een beetje vreemd om te vragen of ze iets willen opruimen als het zo duidelijk op straat ligt. In mijn ogen is daar geen vriendelijk vragen meer mogelijk als je het zelf niet ziet want blijkbaar zijn de ouders van mening dat hun kinderen dat niet op hoeven te ruimen. Dat wordt dan gewoon ruzie.

Tja dan niet

Ik zeg toch niet dat je een zure buur bent, ik zeg alleen dat je op moet passen het niet te worden.
Ik vind het ook een rommel hoor, die kapotte ballonnetjes, maar ik begrijp de lol ervan wel. Dat mensen hun rommel niet opruimen is niet de schuld van dat geinige ding waar je 100 waterballonnen mee kunt vullen.
Als je die troep zo verschrikkelijk vindt dan is vriendelijk vragen of de veroorzakers het op willen ruimen toch een oplossing daarvoor? Misschien heb je gelijk en wordt vriendelijk vragen niet in dank afgenomen, maar wie weet. Nu neem je bij voorbaat al aan dat vragen geen nut heeft. Neem desnoods je bezem mee en vraag of zij willen helpen met de rommel opruimen (het is tenslotte hun rommel). En als dat niet kan dan doe je het zelf. Maar dat (samen of zelf opruimen) is in jouw ogen natuurlijk helemaal vreemd. Je kunt ook niets doen en je blijven ergeren.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

01-08-2014 om 11:58

Nog nooit op gelet

Is dat werkelijk waar een probleem?

Hier spelen ze meestal op eigen terrein, maar in de hitte van de strijd kan het wel eens gebeuren dat een gedeelte terecht komt op de stoep of straat. Nog nooit bedacht dat een ander daar moeite mee zou kunnen hebben.

Barvaux: ben je bekend met de term NIVEA? Niet Invullen Voor Een Ander.... Jij gaat er voetstoots vanuit dat ze dit bewust doen, of dat ze het niet willen opruimen. Dat weet je helemaal niet. Met dat soort aannames loop je inderdaad het risico om een zure buurvrouw te worden. En doe je jezelf tekort. Niet iedereen denkt hetzelfde.

'Ik houd niet van speelgoed dat rotzooi geeft'

aha, vandaar het grote succes van alle tablets, martphones en spelcomputers

(maar ja, met warm weer zijn waterballonnen toch echt leuker! En door de felle kleurtjes is dat opruimen niet echt ingewikkeld. Bied aan lekker ijsje aan als tegenprestatie voor een zakje vol snippers.)

Barvaux

Barvaux

01-08-2014 om 21:17

ach

Zolang ik niet kom mopperen over stukjes waterballon zullen ze mij niet zien als een zure buuf. Jullie kennen de straat hier niet zal ik maar zeggen.

Verder vind ik het veel leuker om de kinderen met waterpistolen bezig te zien, veel spannender en daar geniet ik ook van (en lever munitie in de vorm van volle flessen water die aangesloten kunnen worden of emmers water).

Katniss

Katniss

01-08-2014 om 22:09

Wat gek

Wat gek dat er niemand begint over het milieu en al die stukjes eenmalig gebruikt plastic

Barvaux

Barvaux

02-08-2014 om 10:33

Katniss

Dat was ook wel mijn gevoel hoor (een troep en milieu-onvriendelijk) maar als ik daarover begin denk ik vast ook weer niet aan nivea

Tjonge Barvaux

Nivea = niet invullen voor een ander. Dat heeft niets te maken met dat je iets troep of milieuvriendelijk vindt.
Beetje sneu om zo te reageren op (opbouwende) kritiek.

Fiorucci

Fiorucci

04-08-2014 om 09:57

de lol van waterbalonnen....

...is dat je nooit weet of de ballon zal knappen! Soms wel, vaak niet...

Puck

Puck

05-08-2014 om 09:26

lijkt me ideaal

Tegenwoordig zijn ze de waterbalonnenleeftijd te boven, maar ik heb toch heel wat van die ellendige ballonnetjes priegelig zitten dichtknopen.

Marie

Marie

05-08-2014 om 11:46

Nivea - weer wat geleerd

Ik dacht altijd dat Nivea stond voor: Niet in voor- en achtertuin = Ned. voor nimby (not in my backyard).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.