Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

guera

guera

15-03-2012 om 10:58

Wat zouden jullie doen?kat thuis of pension?

Ik lees zoveel tegenstrijdige dingen over wat te doen met de kat als je op vakantie bent. Als het lukt laat ik iemand op ons huis passen. Dan heeft onze kat EN aanspraak en zijn eigen omgeving.
Dat lukt niet altijd. Dus hebben we een kattenoppas. Zij komt 1 uur per dag. Voert, aait, doet de bak. Maar kat is dan veel binnen en veel alleen.

Nu zag ik ook een nieuw pension hier in de buurt. De katten zijn dan samen als groep en s nachts in een eigen hokje. Daar komt een aantal malen per week iemand om uitgebreid te aaien en te knuffelen.

Beide opties zijn ongeveer even duur dus dat is geen issue. Wat is nou het beste voor de kat? wat zou jij doen?
Ben benieuwd naar ervaringen....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Absoluut thuis

we hebben hier de poes 1x 10 dagen in een pension gehad, ze was er werkelijk dood en dood ongelukkig, sterk vermagerd, regressief.

hier dus sindsdien altijd een oppas aan huis.

Liever thuis

Zo'n pension klinkt wel heel gezellig, maar heel veel poezen vinden het helemaal niet fijn om in zo'n grote groep onbekende katten te moeten leven. Alleen de verhuizing daar naar toe zorgt al voor veel stress. Je kent je eigen kat natuurlijk het beste maar ik ken niet veel katten die zoiets leuk vinden.

Als ik naar mijn eigen kat kijk is die het liefst thuis in z'n vertrouwde omgeving. Eén keer per dag een verzorger langs laten komen is genoeg. Als het dan ook nog iemand is die hij kent is het helemaal prima. Daarom zorgt mijn moeder een weekje voor onze kat in de vakantie. Prima oplossing voor alle partijen.

Primavera

Primavera

15-03-2012 om 13:01

Thuis

Katten zijn over het algemeen doodongelukkig in een pension. Ze zijn het liefste op hun eigen terrein en willen knuffels van mensen die ze kennen. Op vreemde katten zijn ze over het algemeen helemaal niet gesteld.
Katten hebben bovendien veel minder problemen met alleen zijn en alleen is vaak beter dan veel vreemden (katten en mensen).
Wij laten onze kat ook thuis of we nemen hem mee. De honden gaan daarintegen meestal in een pension omdat die wel aandacht van andere honden en mensen op prijs stellen.

nathalie

nathalie

15-03-2012 om 15:28

Hangt van kat af

Onze kat zou het vreselijk vinden om 2-3 weken alleen thuis te zijn met 1 x per dag iemand die komt voeren. Die floreert bij gezelschap, hoe meer mensen hoe liever, als er maar wat gebeurt. In het pension is er altijd wat te doen en beweegt er van alles. Andere katten zijn geen probleem. Die gaat dus heerlijk logeren.
Maar wat ik hoor zijn de meeste katten liever zelf thuis ook al is het huis dan stil. Kijk naar je eigen kat, wat wil die?

ishtar

ishtar

15-03-2012 om 15:35

3 katten

en in ons vorige huis kwam buuf de kat (toen nog 1)verzorgen. Geen probleem, ging prima.
In ons nieuwe huis waren we tegelijk op vakantie met buuf, die haar katten altijd naar een pension bracht. Onze (toen nog 2)katten zijn daar toen ook geweest, een vond het er vreselijk, de ander heerlijk. Met z'n allen in 1 groot verblijf waar ze ook naar buiten konden. Jaar erop hoorden we van een ander pension, waar katten in wat kleinere verblijven bij elkaar konden zitten en ook eigen buitengedeelte. Dus alleen onze 3 katten bij elkaar. Dat gaat prima! Ook ons bange muisje vindt het daar prima en komt goed gevoed en vrolijk weer terug. Ik vind een pension dus wel zo prettig: ze worden goed verzorgd, krijgen voldoende aandacht en worden zelfs gekamd, er hoeft niemand kat binnen en buiten te laten (ontsnapperige katten dus alleen binnenhouden lukt niet goed )

Fiorucci

Fiorucci

15-03-2012 om 18:16

Hangt van de kat af

De een zit graag thuis alleen, de ander gaat zich vervelen en de tent afbreken. Onze oosterse korthaar bijvoorbeeld is eenzaam in zijn eentje, die heeft echt andere katten nodig als ik de boel heel wil laten.)

Thuis

Vroeger hadden we er meer, nu nog eentje en altijd hebben we die thuisgelaten met vakanties. Ook de keer dat we 4,5 week weg waren. Onze katten hebben er prima op gedijd, al moet ik zeggen dat eentje me altijd een dag lang nadrukkelijk negeerde als ik weg was geweest. Hoe had ik het in mijn hoofd gehaald om haar zomaar alleen te laten? Ze zou me leren! We hebben wel eens een kat naar een oppasadres gedaan (geen pension, maar familie), maar dat was geen supersucces. De kat was zielig en probeerde voortdurend weg te lopen en was meer dan uitzinnig blij toen ze ons terugzag. Ze ging zelfs zonder protest het reismandje in (!). Sindsdien laten we ze thuis en regelen een "voeroppas".

Biene M.

Biene M.

16-03-2012 om 10:50

Thuis

Onze katten zijn heel ongelukkig als ze in een vreemde omgeving zijn. Het fijnst is als iemand in ons huis wil logeren als we met vakantie zijn, maar anders is iemand die ze dagelijks eten en knuffels komt geven toch te verkiezen boven een verblijf elders.

Kriwi

Kriwi

16-03-2012 om 10:59

Geen keus, pension

Onze gaan naar het pension. Twee jaar geleden voor het eerst op vakantie sinds we deze 2 boeven hebben en de buurvrouw wilde er graag voor zorgen. Het ging allemaal prima, ze gaf ze voldoende aandacht maar het bleek dat ze op verschillende plekken in huis geplast hadden! Dus vorig jaar naar het pension gebracht en ze hebben het heerlijk gehad.
Maar het ligt volgens mij erg aan de kat, onze vorige kat (sociaal, makkelijk beestje) is er ook wel eens geweest en had het niet naar zijn zin, kwam haast niet tevoorschijn en heeft daarna maanden last gehad van 'haaruitval' (hele happen uit zijn vacht) Pure stress volgens de dierenarts. Die is dus net meer naar het pension gegaan.

Mijn vriendin doet het zo - ideaal

Mijn vriendin met kat doet het zo: in de garage is een kattenluikje gemaakt zodat de kat binnen in de garage kan zijn, maar ook naar buiten kan als ze dat wil. In de garage staat voer en water en een kattenbak. In de vakantie komt er om de dag iemand om dat te verversen (kattenbak minder vaak uiteraard, kat doet ook veel buiten). In huis komt ze dus niet.
Ik vind het de meest ideale oplossing.

Fiorucci

Fiorucci

19-03-2012 om 07:36

Geerke

Daar zouden mijn katten heel anders over denken, niet in hun eigen huis mogen, met die lekkere warme vensterbank? Het gaat ook volledig voorbij aan de behoefte van de kat aan het gezelschap van zijn baasje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.