Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ik wil een huis kopen.

Ik wil een huis kopen.

01-10-2011 om 13:16

Wat zijn goede websites?

Ik ben nog in het oriënterende stadium. Natuurlijk ken ik funda.nl en ook weet ik websites van de makelaars ter plaatse te vinden. Maar ik wil ook eens sneupen op websites waar particulieren hun woning te koop zetten zonder makelaarsbemiddeling. Wat zijn de grote, bekende websites?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ken ik niet

Ik ken geen websites waar alleen maar particulier aanbod op staat. Dat moet je dan toch weer per advertentie bekijken.
Wat hoop je te vinden bij een particuliere aanbieder?
Volgens mij is er trouwens bijzonder veel latent aanbod. Mensen die wel zouden willen verkopen, maar die nog even wachten.
Je kunt zo brutaal zijn om precies in de wijk die je wil, bij het soort huis dat je wil, een briefje in de bus te doen en je te melden als potentiele koper.
"Wilt u verkopen, ik ben geinteresseerd..."
Groet,
Miriam Lavell

+ Brunette +

+ Brunette +

01-10-2011 om 16:53

Wat ik hoop te vinden bij particuliere aanbieders?

Niets bijzonders, gewoon een andere manier om erachter te komen wat er zoal te koop is. Maar wat jij zegt is ook een idee, briefjes verspreiden.

Eigen huis

had een eigen aanbodpagina van particulieren.
www.eigenhuis.nl

+ Brunette +

+ Brunette +

01-10-2011 om 22:30

Hád?

Kan op hun website niets vinden, rodebeuk.

Er is ook

Een site waarop per huis staat wanneer em hoevaal een huis op funda heeft gestaan - dat zie je dan niet op funda zelf!

Weet alleen de naam niet meer.. Iemand? Lijkt me erg handig!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hoevaak

Pff

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

De keuze is reuze

Tja, de keuze is al zo groot. Vaak staat in lokale kranten/kabelkranten ook particulier aanbod (kleine advertenties). Ze zijn er ook op marktplaats en op Zuka.nl Maar wel tussen alle andere advertenties. Makkelijk zoeken is het niet en dat komt vooral omdat het er zoveel zijn.
Ander ding: veel nieuwbouwprojecten (die er toch nog wel zijn) gaan buiten funda om. Ook daar kom je alleen maar achter via lokale informatie op de gemeentesite of bij een lokale of regionale krant.
Nieuwbouw is relatief gunstiger geprijsd per m2 dan bestaande bouw (zelfs uit bestaande projecten wordt voor een 2e handsje vaak meer gevraagd dan voor een nieuwe).
Ik zou als ik jou was eerst helder omschrijven wat je wil. Welk bouwjaar, hoeveel kamers, m2, wel of geen tuin, regio, buurt, straat.
Vervolgens kijk je wat er te koop is en gevraagd wordt. Daarna zoek je uit wat er verkocht is en wat daarvoor betaald is via http://www.kadaster.nl/window.html?inhoud=/particulier/default.html%3Finhoud%3D/particulier/producten/product_koopsommen.html eventueel gecombineerd met de 'verkocht' tab van funda.
Een historisch overzicht van sommige huizen vind je ook op www.miljoenhuizen.nl
Die informatie kun je trouwens ook betrekken in het eventueel vaststellen van de verkoopprijs van je eigen huis.
Een huis kopen is ondanks de markt niet eenvoudig. Mij heeft het meer energie gekost dan het verkopen (ik heb de markt wel in mijn vraagprijs verrekend).
Grofweg kun je ervan uitgaan dat de waarde van een huis ongeveer die van 2007 (net onder 2008) is (Amsterdam en stad Utrecht). Daar buiten ligt het vaak al onder de waarde van 2005.
Maar de meeste verkopers hebben zelf helemaal niet zo degelijk naar de waarde van hun woning gekeken en slechts met een natte vinger een prijs bepaald die per definitie minstens 10% boven hun aanschafwaarde ligt.
Omdat bijna iedereen dat zo doet, ziet dat er op internet niet gek uit.
Het is niet makkelijk om verkopers (en makelaars) te bewegen tot een prijs die beter past bij deze tijd.
Sterkte dus.
Groet,
Miriam Lavell

Cato

Cato

02-10-2011 om 11:32

Www.miljoenhuizen.nl

Zo heet die site met de geschiedenis van de prijs. Soms is een huis echt lang uit de verkoop geweest (om strategische redenen), waarvan deze site dan geen spoor heeft getraceerd. Je komt er veel huizen tegen die al anderhalf jaar te koop staan en een prijsdaling laten zien.

Fienepien

Fienepien

02-10-2011 om 15:28

Ik ben particulier en mijn huis staat te koop!

Dus....je kunt mijn huis wel overnemen hoor! Wat ik me dan wel afvraag, waarom wil je een huis kopen van een particulier?? Het maakt toch niet uit of de verkoper "gebruik" maakt van een makelaar? Als je zelf geen makelaar mee neemt dat koop je al particulier....

Maar goed, ik wil je gerust zelf rondleiden hoor in ons huis! hahahaha

+ Brunette +

+ Brunette +

02-10-2011 om 21:56

Even uitleg.

Ik ben niet tegen makelaars ofzo, zelf heb ik er goede ervaringen mee, zowel bij koop als verkoop. Bepaalde huizen komen dan niet misschien in de picture, vandaar mijn vraag.

Vic

Vic

02-10-2011 om 22:16

Zonder makelaar

Tegenwoordig kun je ook semi-zonder makelaar op Funda adverteren (via Makelaarsland e.d.). Ik denk dat 99% van het totale huizenaanbod op Funda staat. Die ene procent die er niet op staat is dan waarschijnlijk snel weg, of die mensen nemen alsnog een makelaar in de arm na een paar maanden.

Suzanne

Suzanne

05-10-2011 om 09:14

Marktplaats o.a.!

Kijk ook eens op Marktplaats.. staat ook een flink huizenaanbod op! En www.aangebodenhuizen.nl , www.mijnhuisverkoopikzelf.nl , www.direct-te-koop.com Ook staan er volgens mij op www.jaap.nl veel huizen van particulieren.

+ Brunette +

+ Brunette +

06-10-2011 om 11:51

Suzanne, bedankt.

Veel staat er niet op die websites, maar als daar nou toevallig net iets tussen zit... Op jaap.nl komen hele lijsten tevoorschijn maar het gaat veelal om huizen die ook op funda.nl staan, dus in feite geldt hetzelfde als voor de andere websites die je noemt: weinig aanbod. Maar toch. Het is inderdaad waar dat de grote hap via funda gaat, dat weet ik dan ook weer.

Veiling

Er zijn ook sites waar huizen geveild worden. Scheelt vaak veel in de kosten. Je moet er wel snel in kunnen.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.