Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Flora B

Flora B

15-10-2013 om 10:40

wat zetten jullie op tafel als vrienden komen

Ik ben benieuwd en opzoek naar ideeën. Wat jullie vrienden voorzetten op een zaterdagavond visite... ( andere avond mag natuurlijk haha)
Ik kom altijd zo standaard uit op iets lekkers bij de koffie, een nootje of chippie, stokbroodje met een sausje...
Wij zijn zelf geen olijf eters...

Inanna

Inanna

15-10-2013 om 10:44

hier ook redelijk standaard

Niet dat we heel vaak vrienden op visite krijgen, maar dan is het meestal iets van chips, chocolade (celebrations doen het bij onze vrienden altijd heel goed), koekjes, stokbrood met kruidenboter en, als ik wild ga, ook zalmsalade (prak een blikje zalm en doe er mayonaise, zwarte peper en knoflook bij), gehaktballetjes.
Soms, als ik toevallig zin had om te bakken iets van taart of cake.

Inanna

Inanna

15-10-2013 om 10:44

hier ook redelijk standaard

Niet dat we heel vaak vrienden op visite krijgen, maar dan is het meestal iets van chips, chocolade (celebrations doen het bij onze vrienden altijd heel goed), koekjes, stokbrood met kruidenboter en, als ik wild ga, ook zalmsalade (prak een blikje zalm en doe er mayonaise, zwarte peper en knoflook bij), gehaktballetjes.
Soms, als ik toevallig zin had om te bakken iets van taart of cake.

niet alles tegelijk natuurlijk

Wat jij ook doet en...
Ham besmeren met kruidenkaas (paturain o.i.d.) oprollen en in stukjes van 1,5 cm snijden en/of
Dunne plakjes zalm met kruidenkaas (voor het sijden een uutje in de vriezer) 05,cm plakjes en/of
Partjes ei met rookvlees eromheen en/of
komkommer, snoeptomaatjes, augurkjes, plakjes worst, kaas en dipsausje en/of
zoute haring met roggebrood en/of
gesorteerde hapjes uit de friteuze en/of
tapaz hapjes, die paprikaatjes, zongedroogde tomaatjes, (olijfjes) in combinatie met mini pizza hapjes uit de oven en/of
bladerdeeghapjes, saucijzen/worstenbroodjes

have a nice evening!

Slordig

voor het sijden een uutje in de vriezer
moet zijn "voor het snijden een uurtje in de vriezer"

100%mama

100%mama

15-10-2013 om 11:20

een tortilla nemen, insmeren met kruidenkaar en daarover zalm (of ham) en oprollen. In partjes snijden met een leuke prikker erin (of niet). Kan je goed van de voren klaar maken en is zo gepiept!

Tijgeroog

Tijgeroog

15-10-2013 om 11:43

Zelfgebakken focaccia.
Toastjes met kaas, paté, zelfgemaakte pesto of tapenade (zelf laten beleggen). Of met lekkere smeerseltjes van de markt.

allenig persoon

allenig persoon

15-10-2013 om 15:22

niets

er komen hier geen vrienden dus ook niet in de avond

Jesse_1

Jesse_1

15-10-2013 om 20:32

Er is nix mis met standaard toch?

Tenzij wekelijks dezelfde mensen langskomen, dan kan ik me voorstellen dat je eens wat anders op tafel wilt zetten.
Wij krijgen ook niet zo vaak 's avonds mensen op bezoek, toevallig binnenkort wel, dan zal ik de tips hier nog eens doorlezen

Franse kaasjes

Ik ben dol op Franse kaasjes, dus wat toastjes met kaasjes is altijd goed.

Verder: plakjes fuet, grillworst/gekookte worst, tapas hapjes, verse pistachenootjes van de notenboer. Aangevuld met een chippie en een nootje.

Anneke

Anneke

15-10-2013 om 22:47

Dat wat er in de koelkast staat...

In de diepvries ligt altijd wel een stokbroodje. Nootjes, chipjes, koekjes, kaas hebben we altijd wel in huis. Iedere vrijdag haal ik wel wat lekkers voor in het weekend. Dus de ene keer filet americain, een andere keer brie of ander kaasje of onze topper: heksenkaas.
Ik heb eigenlijk ook altijd wel iets leuks om even snel iets op tafel te toveren: 'verse' soep uit diepvries met stokbroodje, wraps met gehakt/paprik/mais/salsa/tomaat, pasta met gerookte zalm, tomatenblokjes, room en tomaten/sla/komkommer oid.

vis

crackers met paling en makreel, zalm met boursin.

soms kaas en worst

Buiten de standaard tractaties die jullie wel aangeven, doe ik ook wel eens gewoon 'ouderwets'stukjes kaas en worst of een augurkje gerold in boterhamworst. Kaas en worst altijd wel in huis omdat we dat vaak op het brood eten. En die boterhamworst meestal ook wel.
Niet teveel....klein schaaltje, voor iedereen 3 of 4 hapjes.
Valt altijd in goede aarde....is altijd op. De standaard tractaties krijg je tegenwoordig al zó veel...Die opgerolde wraps....elke visite, verjaardag enz weer hetzelfde. Die heksenkaas ook, die komt mij de neus uit tegenwoordig. Hoewel ik het in het begin echt erg lekker vond.
Ik denk dat afwisseling ook een rol speelt.
Hoewel die kaas en worst krijg je al járen lang en daarbij heb ikzelf dat veel minder
Bij de tapas zet ik ook eigenlijk meestal wel, wat fris neer. Wat 'vers'. Afhankelijk van wat ik in huis heb. Rode paprika's in reepjes, plakjes komkommer of cherry-tomaatjes. Dan kun je ze ook nog dippen in het sausje voor het stokbrood als je dat lekker vind of zo eten.
Wil ik helemaal 's uitpakken dan maak ik ook nog wel 's gevulde eieren. Maak ik er meteen ook een eiersalade bij voor op het stokbrood. Maar dan moet ik wel in de stemming zijn....
groeten albana

amk

amk

16-10-2013 om 16:12

goh

ik ben nooit zo gul. Alle dingen die jullie blijkbaar standaard in de koelkast hebben liggen liggen er hier hooguit bij een verjaardag in. Kaas en vleeswaar zijn hier niet standaard inhuis, worden niet gegeten.

Bij een aantal vrienden kom ik nooit verder dan het thee met goddelijke brownies stadium omdat we daar echt de hele avond blijven hangen.

En als de wijn op tafel komt hebben we daar ook genoeg aan. Soms haal ik als ik weet dat er visite komt een zakje borrelnoten.

chips, koek, het is hier gewoon niet in huis. Ik zal het als ik te gast ben ook niet zo snel eten, heb na mijn avondeten eigenlijk nooit trek meer.

Jillian

Jillian

16-10-2013 om 17:02

Hier

Hier verschilt het. Mensen die hier 's avonds langskomen krijgen uiteraard gewoon eten en meestal duurt het avondeten zo lang dat iedereen dan wel helemaal vol zit. Daarna uiteraard nog wel koffie/thee met chocolaatjes en fris/alcohol met wat kleine hapjes. Dat is meer voor de show want de meeste mensen hoeven dan al echt niks meer. Zeker omdat het eten ook al langer duurt als je met anderen samen bent. Alleen als mensen na het eten nog de halve nacht blijven rondhangen dan krijgen ze op een gegeven moment wel weer trek. Dus dan wordt er wel wat gegeten.

Of gaat het hier om mensen die pas na het eten langskomen?

Wij hebben eigenlijk twee soort gasten. Of mensen die we uitnodigen of die zomaar komen aanwaaien. Als we mensen echt uitnodigen dan is dat altijd met avondeten erbij. Als mensen zomaar komen aanwaaien dan is dat vaak maar voor een uurtje of twee en dan ga ik geen heel buffet klaarmaken. Wel hebben we altijd standaard chips, nootjes, zoutjes, bitterballen, soesjes, chocolaatjes en dergelijke in huis (want dat gaat maanden mee) dus uiteraard kunnen ze wel wat krijgen. Maar mensen die gewoon aan komen waaien verwachten over het algemeen ook geen uitgebreid buffet.

Jillian

Jillian

16-10-2013 om 17:04

Oh ja

Lekkere hapjes:

dolmas (zelfgemaakt)
kleine gehaktballetjes of falafel
Zelfgemaakte zalmsalade of garnalensalade met stokbrood erbij
Humus
Tapenade
Warm stokbrood met wat knoflook en olijfolie

Allenig persoon o.t.

Ook hier komen zelden vrienden langs. In bladen gaat dat anders

Maar wacht even, er komt wel elke week iemand eten die anders alleen eet. Dat dan weer wel. Misschien een ideetje?

Charis

Charis

17-10-2013 om 09:24

Aanwaaiers

Wij hebben ook zelden aanwaaiers, en als ze wel komen zijn ze welkom alleen heb ik dan geen gevulde voorraadkast met allerlei hapjes voor ze. Dat zou gewichttechnisch ook helemaal niet goed gaan, want wat ik in huis heb, wil ik ook opeten. Na de koffie met koekje eten wij verder niks meer 's avonds. Alleen in het weekend haal ik wat in huis.

Als we mensen hebben uitgenodigd, zet ik meestal vrij standaard dingen op tafel zoals borrelnootjes, toastjes met kaas, chips, nacho-chips met chilisaus, olijven. Dat vindt vrijwel iedereen lekker en vergt ook geen extra werk .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.