Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Karin

Karin

03-05-2011 om 23:08

Wat wel-niet vermelden bij inschrijven makelaar voor huurwoning?

Hallo, ik ben op zoek naar een huurwoning in de stad. We hebben geen woonduur meer dus ik ben afhankelijk van de makelaars in plaats van de woningbouwverenigingen. Wat ga ik nu in die brief bij inschrhijving voor een huurwoning zetten en wat niet? We zijn een gewoon gezin met baan en kinderen, en geen urgentie, tenminste, we hebben nu een huurhuis elders maar willen heel graag en liefst voor het nieuwe schooljaar in september terug naar onze geboortestad. We werken daar ook en de afstand begint lastig te worden. Wie geeft goede tips?

Karin

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
+ Brunette +

+ Brunette +

04-05-2011 om 02:32

Nou, dat alles dus.

En als je een vaste baan hebt, vermeld dat dan er vooral bij, dat staat lekker degelijk. Makelaars kijken in eerste instantie naar koopkracht en niet naar zieligheidsgehalte. Toch zou ik er in eerste instantie niet bij vermelden dat je streefdatum september is, dan geven ze misschien een ander die urgenter zegt te zijn voorrang, schrijf gewoon "zo spoedig mogelijk" omdat je het reizen zat bent.

Karin

Karin

04-05-2011 om 11:37

Oke, en dit dan?

Dank je. Oke, dus ze zullen vooral naar koopkracht kijken.
Dus niet teveel 'zieligheid' vermelden of helemaal niet.
Beetje zakelijk en krachtig dus liever?
We hebben wel wat wensen en hoe zal ik die het beste aangeven? We willen een benedenwoning of eengezins met tuin omdat we eens per maand een gehandicapt logeetje-kindje hebben, soort 'pleegkindje' zeg maar. Dat melden of juist niet?

groet,
Karin

Maylise

Maylise

04-05-2011 om 14:58

Zakelijk

Mijn ervaring met makelaars met betrekking tot huurwoningen is dat het gewoon een hele zakelijke transactie is. Jij vermeldt wat je voor een woning wilt, per wanneer en wat je maximale huurprijs is en zij zoeken er een voor je. Het is heel anders dan bij een woningbouw verenging. Zolang je krediet waardig bent, een markt waardige huurprijs in gedachten hebt en zij hun niet onaanzienlijke vergoedingen krijgen zullen ze hun uiterste best doen om jou een woning te bezorgen.
Waarom je een benedenwoning wilt of in die stad wil gaan wonen is helemaal niet belangrijk verder voor de makelaar.

Mijn ervaring is overigens ook dat het helemaal niet lang duurt of moeilijk is om via een makelaar wat te huren.

+ Brunette +

+ Brunette +

05-05-2011 om 00:51

Ja, zakelijk en krachtig

Als je bij aanvang te veel details vermeldt kunnen ze misschien de indruk krijgen dat huurder bent die tijdrovende verhalen ophangt bij elk contact. Details komen spontaan wel boven water bij de zoektocht. Komen ze ondanks je geuite wensen bijvoorbeeld met een leuke bovenwoning aan, zeg je: mooie woning, dat wel, maar nee, toch maar niet, want we hebben regelmatig een gehandicapt logeetje. Dus in eerste instantie gewoon zeggen wat je zoekt zonder er allerlei uitleg bij te geven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.