Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fleur sam

Fleur sam

26-07-2011 om 22:17

Wat voor vloer heb je

In het kader van ,ik ga niet op vakantie dus ik ga de woonkamer eens effe onder handen nemen,ben ik op zoek naar een *niet al te dure/goedkope* vloer, heb nu kliklaminaat,donker,maar eerlijk gezegd vind ik het laminaat niet mooi meer, het is nog geen 3 jaar oud,maar ik blijf strepen houden en ,ja als hij vochtig is, prachtig,maar als hij opgedroogd is, bleh, dus de vraag is, is er nog iets anders dan laminaat, heb gekeken naar kurk, maar vind het niet echt bi,heb jij laminaat,hoe duur was het en waar gekocht, en ben je helemaal lyrisch,of blijf je ook dat doffe opgedroogde houden,en o ja, ik wil naar gemelleerd wit,ik kom van extreem donker eiken, ben benieuwd

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mona

Mona

27-07-2011 om 11:35

Lelijke

Wij hebben een laminaatvloer van 16 jaar oud. In een soort kersenoranje kleur. Hij is ook nog eens slecht gelijmd (er was toen nog geen kliklaminaat) en ik ben 'm al jaren zat. Maar we hebben geen zin om er werk van te maken. Dan moet namelijk de hele kamer leeg en we moeten de nieuwe vloer LATEN leggen (we zijn NIET handig) en het kost ook nog eens geld, geld waarmee we liever op vakantie gaan.
Als ik nu een vloer zou mogen kiezen dan zou ik een soort grijs beige vloer kiezen, die zie ik wel eens in winkels, dat lijkt me wel wat. Ik zou wel voor kliklaminaat gaan want een echte houten vloer wordt me te duur.

Brianna F

Brianna F

27-07-2011 om 15:19

Geen ervaring

Wij gaan eerdaags een vloer leggen, we denken aan of PVC stroken in de vorm van kliklaminaat of aan laminaat met een vinyl bovenlaag. Ik ben nl allergisch voor houten vloeren en krassen, dat was eens maar nooit meer, maar ik wil toch een "houten" uitstraling hebben.

Vic

Vic

27-07-2011 om 23:02

Speciale laminaatreiniger

Waar dweil je mee? Er bestaat ook speciale laminaatreiniger, misschien is dat iets om te proberen. Ik dweil het laminaat (ligt alleen op de slaapkamers) twee keer per jaar, en dan blijven er geen doffe plekken achter. Je moet in ieder geval dweilen met een nagenoeg droge doek.

winacoye

winacoye

28-07-2011 om 11:51

Kurkvloer bevalt niet

Hallo,

Wij hebben een kurkvloer (geolied). Helaas verkleurd de vloer heel erg door buitenlicht, dus is bij de ramen bijna wit geworden en verderop in huis is het nog gewoon de kurkkleur. Ook slijt de vloer vrij snel, terwijl we het onderhoud volgens het boekje hebben gedaan. We hebben deze vloer nu een jaar of 6 en gezien het oppervlak 68 m2 voorlopig geen geld voor een nieuwe vloer....
Wat ik me afvraag; is laminaat niet koud in de wintermaanden? Wij hebben geen vloerverwarming.

kaatje43

kaatje43

28-07-2011 om 21:05

Fleur sam

Zijn zelf ook op zoek naar een nieuwe vloer. Toch de problemen die jij hebt, horen niet standaard bij laminaat. Ons eerste laminaat kwam van Ikea, niet kapot te krijgen en nooit raar opgedroogde stukken. Onze huidige (goedkope)vloer (inmiddels ook al weer 12 jaar oud) is vanaf het begin een doorn in mijn oog. Na het dweilen doffe plekken en je hebt niet het idee dat ie mooi schoon is. De volgende vloer moet gewoon een goede merkvloer zijn. Die je trouwens goedkoper kunt kopen bij die megavloerenzaken. Op onze slaapkamer ligt nu Balterio (oud wit) en op zich bevalt dat prima, maar ja wordt niet zo vaak gedweild als beneden. Dus als iemand nog tips heeft over merken, dan houd ik mij ook aanbevolen.

Fleur sam

Fleur sam

07-08-2011 om 21:52

Plavuizen of laminaat

Naar aanleiding van mijn vraag,zit ik nu met het volgende....onder mijn *niet mooie* laminaat ligt een plavuizen vloer, hij ligt er nu 4 jaar in,waarvan 3 jaar mijn laminaat erop,plavuizen zijn van de vorige bewoners,ik zit er nu aan te denken om het gewoon lekker zo plavuis te laten en er geen nieuw laminaat op te gooien, heb geen ervaring met plavuizen,maar ze zijn mat, volgens mij ga ik er qua dweilen en schoonmaken blijer van worden dan laminaat,wat denken jullie,lekker de plavuizen doen of alsnog een laminaatje erop gooien?

Plavuizen

Ik heb witte plavuizen in de gang en de keuken. Schoonmaken doe ik met water en soda, soms een beetje citroensap erin. Ik ben daar heel tevreden over. Overigens een tip van het forum hier. Daarvoor gebruikte ik een speciale plavuizenreiniger, maar ik verdraag de chemische geur ervan niet.

Zelf zit ik ook na te denken over een nieuwe vloerbedekking. Ik zoek het in de sector 'vinyl'.

Tsjor

+ Brunette +

+ Brunette +

08-08-2011 om 19:31

Nou ja zeg!

Als je die plavuizen niet lelijk vindt, dan doe je dat toch? Scheelt een hoop gedoe én geld.

Fleur sam

Fleur sam

08-08-2011 om 20:41

Niet lelijk,maar

ook niet echt mooi, ik vind laminaat qua aangezicht veel warmer dan die grote witte tegels, en (maar dat is mijn gedachte), ik ben niet zo van het wit, nu komen er sowieso wel twee kleden te liggen dan valt er al een hoop weg,maar ik ben een beetje bang voor een ziekenhuis effect, steriel enzo

Valkyre

Valkyre

11-08-2011 om 17:26

Fleur sam

Mijn man had in zijn toenmalige vrijgezellenhuis ook witte plavuizen (ook niet zijn keus), en dat zag er best gezellig uit in combinatie met een groot wollig kleed, een gekleurde muur en zijn enorme warmbruine loungebank. Je kunt het toch een tijdje proberen? Als je 't toch niks vindt, kun je er altijd nog iets anders overheen leggen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Phoebe

Phoebe

15-08-2011 om 21:03

Plavuizen

Wij hebben ook witte plavuizen gehad in ons vorige huis, stond best leuk. Was een oud huis met houten open trap en meer oude donkere accenten. Absoluut niet steriel, maar ligt aan de rest van je interieur. Daarna parket en laminaat gehad, maar geef mij maar plavuizen qua onderhoud. En is zeker handiger als je net als ik een binnen-huis-verhuizer bent. Enig nadeel kan zijn dat het een koudere vloer is als met hout, zeker zonder vloerverwarming. Maar ik loop nooit zonder slippers/pantoffels. Hebben nu pas een nieuwe laminaat vloer gelegd en er zat met het terugzetten van de meubels al gelijk een kras op. Toch spijt dat ik geen plavuizen genomen heb.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.