Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maria

Maria

26-12-2013 om 22:39

Wat voor fiets voor jongen van twaalf?

Mijn zoon, brugpieper, moet een flink eind naar zijn middelbare school fietsen. Nu wil ik hem een echt fijne fiets geven, met versnellingen. Welk merk/type bevalt jullie (kinderen) heel goed en welke zou je niemand aanraden?
alvast bedankt.

Marjoleine64

Marjoleine64

27-12-2013 om 11:24

Fietsenwinkel?

Wij hebben altijd gewoon bij de fietsenwinkel advies gevraagd. Merk doet er eigenlijk niet zoveel toe. Wel versnellingen, maar met een stevige dichte kettingkast ivm de fietsenstalling op school, een derailleur-systeem (met 21 versnellingen) is daar veel te kwetsbaar voor. En dan een wat duurdere 2e-hand fiets kopen, dan heb je iets goeds voor een redelijke prijs. Of een 'oud model' wat met 25% korting weg mag. Als hij echt flinke afstanden moet fietsen (die van ons doen 17 km enkele reis) is vering in zadelpen en stuur ook erg prettig.
Marjoleine

groeispurt moet nog komen

en als je een herenfiets wil zal die niet te groot mogen zijn. Dus dan zou een 2ehandse even een oplossing zijn. En daarna een grotere fiets?
Vriendje van zoon ( type alles kan snel kapot ) heeft een Batavus Blockbuster. Is nog steeds goed na 3 jaar Wat mij wel opvalt is dat de jeugd die versnellingen nagenoeg niet gebruikt?( tenminste die van mij niet)
Wil hij een oma fiets zou ik voor een Batavus of Gazelle gaan.

Sela

Sela

02-01-2014 om 19:59

Als groeispurt nog moet komen kiezen voor verende zadelpen

Hoe is het nou? Ondertussen al een fiets uitgezocht?
Wij hebben voor onze 12 jarige brugger (ook een typetje alles snel kapot) vorig jaar een Batavus Fuego (limited) gekocht. Bewust gekozen voor een fiets met verende zadelpen want die zadelpen konden we dan voorlopig nog even vervangen door een gewone zadelpen zodat het zadel nog een heel stuk lager kon. Hierdoor kon hij toen al op een maat 56.
Fiets is bijna een jaar oud en hij is nog maar één keer terug naar de fietsenmaker geweest ivm gebroken versnellingskabel.
Ik zou zéker niet kiezen voor een oma fiets! Zelfs geen merk oma fiets. Ervaring met 2 oudere kids met zowel een Gazelle als een Batavus heeft me geleerd dat de kwaliteit van een merk oma fiets totaal niet te vergelijken is met een gewone merkfiets! Wat een ellende! En een en al roest.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

03-01-2014 om 12:41

Hier

zijn we blij met de cortina U4. Niet zo'n heel dure fiets en ook vrij eenvoudig, dus kan er ook weinig aan kapot gaan.
Je ziet ze hier echt heel veel, voor jongens en meisjes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.