Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mama 5

Mama 5

28-03-2012 om 21:26

Wat voor een vloer?

Hoi,
Wij gaan verbouwen en nu twijfelen wij over de nieuwe vloer die we willen nemen.
En we hebben een open keuken. De vloer moet dus ook in de keuken komen.
We hebben nu een marmeren vloer, maar ik wil liever geen stenen vloer meer. Mijn man denkt dat een laminaat of parket vloer in de keuken te snel gaat slijten en dat dan zonde is. Volgens mij valt het wel mee, met die slijtage.
Zijn er hier mensen met parket of laminaat in de keuken? Hoe bevalt dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wij hebben tegels in de keuken

...om dat ik het zonde vond van mijn houten vloer.
Ik kook heel intensief.
Er zijn al meer draadjes geweest (dare I say) en de kampen zijn verdeeld. Sommige mensen vinden het wel ok, hout in de keuken. De helft ongeveer

Vic

Vic

28-03-2012 om 21:40

Nou

Ik heb ervaring met zowel parket als laminaat in de keuken en ik ben het eens met je man. De vloer wordt er niet mooier van. Je loopt in de keuken toch aardig wat heen en weer, en je morst water, vet e.d. Ik zou kiezen voor vloertegels in de keuken, en dan met een overgangsstripje naar het parket.

Marmoleum

Mijn antwoord op dit soort vragen is altijd hetzelfde: marmoleum . Duurzaam, bestand tegen water, makkelijk schoon te houden en in alle kleuren van de regenboog verkrijgbaar. Vriendin van mij heeft de geoliede houten vloer in het keukendeel laten doorlopen. Die vloer ziet er niet meer uit. Het kan allemaal, maar het kost zoveel werk als je het knap wilt houden.

Zelf ben ik niet dol op steen, ik vind het koud en erg hard (ik laat nogal eens wat vallen), en ik houd dus zelf van marmoleum/linoleum, maar dat is een liefde die niet door iedereen gedeeld wordt.

Je hebt tegenwoordig ook vinyl (meen ik) met plankenopdruk dat er bedriegelijk echt uit ziet. In allerlei soorten en maten. Dat zou voor een keuken denk ik ook heel goed kunnen al vermoed ik dat je ivm de naden er geen emmer water over moet gooien. Moppen kan denk ik wel. Misschien ook nog een optie.

Groeten,

Temet

Anna3

Anna3

28-03-2012 om 21:53

Parket

Ik heb al 13 jaar parket in de open keuken en het is nog steeds mooi, maar ik geloof wel dat ik tamelijk netjes ben. Helaas wel schade (diepe kras!) veroorzaakt door een onbenul van de Mediamarkt die op lompe wijze een kapotte vaatwasser kwam ophalen. En schade (schuurplekken) door de binnenemmer van een Wesco-afvalbak van meer dan 100 euro die ik dus liever nooit in huis had gehaald.

Jesse_1

Jesse_1

28-03-2012 om 22:46

Pvc

Wij hebben gekozen voor pvc. We hadden ervaring met hout, dat werd lelijk. Ook bij mijn zeer nette schoonouders zag je de slijtplekken op het looppad, zij hebben er toen weer een soort loper overheen gelegd.
Pvc is echt super en ziet er ook echt mooi uit.

nathalie

nathalie

29-03-2012 om 08:22

Pvc

komt er in steeds meer soorten. Plaksystemen, kliksystemen, allerlei motieven. Het houtdessin lijkt net als bij goed laminaat aardig echt en het is minder hard qua geluid. Nagenoeg onderhoudsvrij en heel slijtvast. Er zijn zelfs soorten voor de badkamer dus een emmer water in de keuken is geen probleem. Nee geen aandelen maar als laminaat een overweging is dan zou ik zeker eens bij deze vloeren kijken.

Vraag over pvc

Word je daar niet knetterstatisch van, van pvc? 'T is toch plastic, niet? Ik kan me zo voorstellen dat als je op je toffels over zo'n pvc vloer loopt, zeker in de winter, dat je elke keer als je je kastje open wilt doen en knetter krijgt.

skik (gelakt massief houten vloer in de open keuken, gaat best)

Brianna F

Brianna F

29-03-2012 om 09:43

Pvc

Ik heb een pvc vloer liggen. Eigenlijk is het een laminaatvloer, maar met een pvc toplaag. Kras en slijtvast en over statische electriciteit heb ik geen klachten.
Maar eeerlijk is eerlijk, hij ligt er pas een jaar in, dus over eventuele slijtageplekken kan ik nog niet zo hard oordelen, maar tot nu toe is hij nog als nieuw.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

29-03-2012 om 11:24

Laminaat

Ik heb laminaat van quickstep met V groef. Het ligt er nu een jaar of vijf en er is nog geen spoor van slijtage. Mijn ouders hebben al een jaar of tien hout in de keuken en daar zie je wel iets van slijtage, maar niet zo dat het hinderlijk is.
Persoonlijk zou ik nooit een afscheiding maken tussen de vloer in de kamer en de open keuken, dan liever een beetje slijtage...

Aha

Kennelijk zijn die vloeren waar ik het over had geen vinyl maar pvc. Dat zou ik dus denk ik doen als ik niet zo'n marmoleumfan was.

Groeten,

Temet

mama 5

mama 5

29-03-2012 om 13:54

Bedankt

Allemaal hartstikke bedankt voor de reacties.
Ik heb weer wat geleerd, nog nooit van een pvc vloer gehoord.
Onze keuken komt te ver de kamer in, om een afscheiding te maken, dat gaat hem dus niet worden.
Ik houd niet van koken dus wat dat betreft, zal de vloer niet veel te leiden hebben . We lopen ook altijd op blote voeten, of sokken binnen. Dat zal toch ook wel schelen.
We gaan dit weekeinde eens wat vloerenboeren lastig vallen. Dan kunnen we ook even kijken, want hoe bijvoorbeeld een pvc vloer eruit ziet, dat lukt niet van internet.

nathalie

nathalie

29-03-2012 om 14:15

Welnee skik

daar word je echt niet knetterstatisch van hoor. Laminaat is ook plastic, daar hoor je toch niemand klagen over schokken als je een kastje open doet?
Pvc is wel vergelijkbaar met laminaat maar dan i.h.a. slijtvaster (hangt ook af van de kwaliteit van beide natuurlijk) en minder koud aanvoelend en minder hard van geluid.
Bekende merken zijn mflor, designflooring, allure locking. Ik raad je echt aan daar eens serieus naar te kijken mama 5.

Juliea

Juliea

29-03-2012 om 14:33

Is dit ook pvc?

http://www.flexxfloors.com/

Kwam ik laatst tegen, lijkt me ideaal dat zelf leggen.

Merel

Merel

29-03-2012 om 22:53

Al 16 jaar laminaat

Hier ligt al 16 jaar hetzelfde laminaat. Geen slijtplekken of looppaden o.i.d. Gewoon nog helemaal goed, ook geen last van waterschade ofzo, terwijl ik best wel eens knoei. Als ik nieuw laminaat neem (na 16 jaar wil je wel eens wat anders, dus we zijn aan het rondkijken maar de crisis remt ons wat af) zou ik gewoon weer laminaat in mijn keuken nemen.

Ging ik even googelen op PVC vloeren, wij kennen dit als Amtico flooring. We hebben het in de keuken en badkamers liggen, geleverd met 25 jaar garantie. In de keuken ligt het al 9 jaar, nog als nieuw !

Anneke

Anneke

30-03-2012 om 07:22

Gietvloer

Wij hebben onze beton vloer geschuurd en geschilderd. Nu is dit super sterk, alleen door t grote opp vrij galmend. Ik dacht eraan om een gietvloer te leggen. Dit zou ook super sterk zijn en heel mooi ( wel duur...)

Ook krassen

En ook een gietvloer kan beschadigen: zo had iemand wat kartonnen dozen over de vloer geduwd en meteen strepen die niet meer weggaan. Klein voordeel: laat een kopje vallen en kopje stuitert vrolijk terug.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.