Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat voor antiklit voor dochters dunne haar?

Dochter van 4 heeft de eerste drie jaar van haar leven (erg)kort haar gehad, maar wilde het toen lang. Na een jaar sparen begint het nu eindelijk op lang haar te lijken, maar nu duikt een nieuw probleem op: klitten en het daaruit voortvloeiende gejammer bij het kammen(nu pas? ja, nu pas).

Ik heb nu maar een spraytje gekocht, ben benieuwd of dat werkt, maar ben ook benieuwd wat jullie ervaringen zijn met antiklitproducten. Spray of cremespoeling? Dochter heeft volkomen steil en vrij dun haar. Uit de tijd dat ik zelf nog cremespoeling gebruikte - lang, heel lang geleden - herinner ik me dat mijn haar er altijd sneller vet van leek te worden, maar misschien zijn de spullen inmiddels wel verbeterd.

Wie heeft er goede ervaringen met een bepaald spulletje? Of maakt het allemaal weinig tot niets uit? Ik ben zo ongeveer Miss Huismerk, dus ik ben nu maar met de goedkoopste Kruidvatspray begonnen (met een prinses erop, is kind ook blij), upgraden kan zonodig altijd nog.

Groeten,

Temet

Temet

Temet

30-07-2013 om 16:14 Topicstarter

Overigens

Overigens vraag ik me af wat *jongens* met lang haar geacht worden te doen. Ik zie best regelmatig jongentjes met vrij lang haar, dat moet toch ook wel eens gaan klitten? Maar geen piratenantiklittenspray in de schappen, alleen prinsessen. Nou ja, de jongens zullen dan het volwassenspul wel gebruiken neem ik aan.

Groeten,

Temet

Christel

Christel

30-07-2013 om 16:35

Tangle teezer

Mijn advies zou zijn: koop een tangle teezer, eventueel met dat oranje spul van gliss kür (http://www.drogisterij.net/verzorging/haarverzorging/cremespoeling_kuur/cremespoeling/gliss-kur-ontwar-anti-klit-spray-deep-repair-200ml-5410091648886).

Ik heb zelf een originele tangle teezer, ik heb geen idee hoe de neppers het doen. Geen aandelen hoor, maar dat ding scheelt hier thuis een hoop gezeur, gekrijs en gemeut.

mix

mix

30-07-2013 om 16:35

Vettig

meestal gebruik je van dit soort spulletjes teveel en op de verkeerde plaatsen, zodat je haar idd vettig lijkt/voelt.
Ik gebruik altijd een leave in ipv een rinse out.
Je hoeft dan niet uit te spoelen, het lijkt of deze producten minder vettig haar geven. Daarbij heel weinig gebruiken en alleen in de punten, het klimt vanzelf wat op. Ik gebruik voor mijn lange haar hooguit de grootte van een vingertop. Flink je handen wrijven en daarna het haar kneden met die handen (niet bovenop het hoofd, alleen de lengte)
Wat je ook kunt gebruiken is een sprayvorm, die je op doorg haar kunt gebruiken. Til dan haar haar op en terwijl je het pluksgewijs laat vallen spuit je er iets tussen.
Nog handiger is savonds een (in)vlecht indoen, een satijnen/zijde kussensloop gebruiken, dat scheelt in de ochtend een hoop gebrul denk ik.

Fiorucci

Fiorucci

30-07-2013 om 17:29

Tips

Ik heb een dochter(13)met lang haar in laagjes en een zoon(16) met heel lang haar. Beide hebben flinke slag erin. Wij hebben de antiklitspray allang in de ban gedaan. Door het vettige ervan kregen ze alsnog klitten die er moeilijk uitgingen. Ze hebben nu allebei een tangle teaser, en een cremespoeling van Andrelon, oil and care. En hoera, die combi werkt. Zelfs nu met dit hete weer waarvan je haar erg uitdroogt.

Voor jongens

Ik heb in huis de jip-variant van jip en janneke antiklit van de Hema. Werkt goed en laat niets achter in het haar.

toto1

toto1

30-07-2013 om 18:59

Cremespoeleing!

Ik kreeg deze tip laatst, een klein beetje wasverzachter in een sprayfles (plantenspuit, of lege fles van een vorige antiklitspray) aanvullen met water. Werkt prima, kost bijna niks, en ruikt nog lekker ook

toto1

toto1

30-07-2013 om 19:00

Oeps, foute titel,

moest dus zijn: wasverzachter

Beetje ot

Wat bij dochter enorm scheelt is ook s avonds borstelen, en haar dan in een vlecht als ze gaat slapen

Tijgeroog

Tijgeroog

30-07-2013 om 19:13

Crème spoeling en water

Ik doe er creme spoeling van andrelon door, en dat bevalt prima. De J&J spray vond ik niets, het stinkt naar kunstmatige aardbeien en ik vind het redelijk plakkerig. Ik heb nu water in een spuitflesje en spuit dat over haar haar heen als het heel erg klit. En dat bevalt heel goed, en ook lekker goedkoop.
Een grotere borstel vind ik trouwens ook beter werken dan zo'n klein kinderborsteltje, hoe groter hoe beter. E zo'n tangle teezer wil ik ook wel eens uitproberen.

Fiorucci

Fiorucci

30-07-2013 om 20:29

Tijgeroog

Is echt perfect, die Tangle teaser, vooral omdat het veel minder pijn doet.

toja

toja

30-07-2013 om 20:53

Ook de tangle teezer

Ja, hier ook deze speciale borstel voor dochter. Ik heb hem bij de kapper gekocht. Sindsdien gebruik ik ook geen klittenspray meer!
Voor mijn nichtje inmiddels ook zo'n borstel gekocht nadat ze die van dochter gebruikt had. Zij wil ook niets anders meer.
Mijn dochter van 9 kan nu haar haar helemaal zelf klitvrij kammen.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Tink

Tink

30-07-2013 om 21:00

Hier

Wij gebruiken Gliss Kur hair repair, wat je in het haar kunt laten. Het haar wordt er heerlijk zacht van en heel makkelijk door te kammen (zelfs met een kam!)

Wat is het verschil tussen een gewone grote borstel en zo'n tangle teezer eigenlijk?

Tango

Tango

30-07-2013 om 22:12

Hair repair

Dochter van 12 met lang haar gebruikt ook Hair repair. Eerst van Gliss Kur maar die vond ik best duur. Ze gebruikt er nogal wat van. Nu heeft Kruidvat van het eigen merk hetzelfde spul en kopen we die dus. Dochter vindt deze ook prima.
Waar koop je zo'n Tangle Teezer eigenlijk? Ik ben er ook wel benieuwd naar.

Fiorucci

Fiorucci

30-07-2013 om 22:54

Tangle teezer

Oh het is tangle teezer zie ik nu....ik kocht 'mm bij de kapper, online zijn ze ook te koop.
http://www.kappersshop.com/borstels/tangle-teezer.html
Het verschil Tink, is het feit dat het vrijwel pijnloos ontklit. Mijn zoon heeft erg lang,dik haar wat je in drie lagen moet uitkammen, het is nu sneller en pijnlozer te doen, echt top.

amk

amk

30-07-2013 om 23:15

Yes!!! tangle teezer

ideaal ding. 's Avonds een vlecht in en ik gebruik haarserum van de Hema paar druppeltjes in het handdoekdroge haar masseren en je vliegt er door.

Knurf

Knurf

31-07-2013 om 07:48

Hier

op dit moment gebruikt mijn dochter Schwarzkopf anti-klitspray, zo'n roze spuitfles met een elfje erop. Maar die van Kruidvat is hier ook prima bevallen.

Schijnt ook te werken tegen statisch haar, volgens mijn dochter

Geen antiklit-achtigs

Dochter hier heeft haar tot haar middel. En mijn eigen haar is ook ruim tot over de schouderbladen, dus enige ervaring hebben we wel. 's Avonds invlechten scheelt inderdaad een boel ellende. Verder hebben we ongeveer iedere vorm van antiklit afgezworen wegens niet aan de verwachtingen voldoen of slap haar veroorzakend of gewoon veel te zoetig ruikend. Wij hebben geen tangle teezer (het bestaan van deze dingen is nieuw voor mij ), maar een bamboeborstel. Dat werkt ook prettig. En bij echte klittenbossen gewoon onderaan beginnen te borstelen en langzaam omhoog werken. Dat gaat bij ons toch wel zo goed, dat dochter graag nóg langer haar zou willen

mix

mix

31-07-2013 om 14:19

Ot tangle teezer

zelfs de kat die het meest een hekel heeft aan borstelen ligt hier te spinnen en trappelen met die tangle teeze
Helpt trouwens niet tegen vervilte klitten, maar puur de massage lijkt ze bijzonder te waarderen.

Links

Links

31-07-2013 om 16:46

Mix ot

Helpt het bij de kat wel om de losse haren er uit te borstelen? Kat verhaart nu nog steeds maar heeft hekel aan borstel van de dierenzaak. Het is een lapjeskat dus geen langharige met klittenproblemen. Als zo'n borstel goed helpt haren er uit te kammen dan haal ik er ook 1.

Fiorucci

Fiorucci

31-07-2013 om 16:48

Links

Ja hoor!

mix

mix

31-07-2013 om 16:53

Links ot

Ja de losse haren zeker. Mijn (half)langharige katten hebben een heel fijne wollige ondervacht. Op dat vlak zou ik geen wonderen verwachten. Maar de losse haren van de bovenvacht gaan er hier zeker uit. Korte haren weet ik niet, maar ze liggen echt voor lijpie nu op de bank en bleven tegen die tangle teezer aantikken tot dochter weer verder ging met borstelen. Echt nog nooit meegemaakt. Kammen gaat hier normaal met 3 personen vasthouden en nummer 4 kamt en knipt haha In elk geval zal de huid goed doorbloed raken en het vachtje mooi glanzen.

Links

Links

01-08-2013 om 11:28

Top!

Klinkt erg goed

Gliss kur!

werkt bij mijn übergevoelige dochter het best!
Tangle Teezer gebruikt de kapper bij mijn lange, enorm dik en steil haar (dus veel klitten na het wassen) en ik voel eigenlijk geen verschil met een gewone borstel.....Maar ik heb in de jaren wellicht eelt op mijn hoofd ontwikkeld

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.