Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Arawen

Arawen

02-10-2015 om 17:53

Wat voer ik een meute pubers

Binnenkort wordt zoon 16. We hebben dat de afgelopen jaren opgebouwd en we zijn nu zo ver dat hij zijn 'vrienden feest' wil vieren zonder dat wij daar bij zijn. Wij dienen het huis te verlaten..

Nu komen er ca 15 pubers, vanaf een uur of 5, en die kunnen niet leven van alleen snoep en chips. Ofwel, er moet iets te eten zijn. Iets dat zoon zelf kan verzorgen. Lastig.. zeker als je het prijstechnisch ook nog een beetje leuk wilt houden (dus geen pizza bestellen).
Heb al zitten denken aan worstenbroodjes e.d of zelfmaak-plaat-pizza. Maar ik sta open voor andere suggesties..??

Marjoleine64

Marjoleine64

02-10-2015 om 17:57

Ik lees mee

Wij hoeven gelukkig niet het huis te verlaten, volgens mij vinden zoons (net 16 en bijna 18) het wel makkelijk als ik af en toe langsloop en in grote lijnen zorg voor de catering. Maar wat ik de pubers te eten ga geven weet ik ook nog niet. Ik weet ook niet hoeveel er al voor het eten komen, en hoeveel pas later. Geen suggesties dus...

Katniss

Katniss

02-10-2015 om 18:04

Misschien niet voor jongens?

Mijn dochter heeft haar 16e verjaardag gevierd met een high tea. Sandwiches, scones met jam en clotted cream, hartige en zoete muffins, fruitsalade.
Ik denk dat jongens eerder gaan voor diepvriespizza's of broodjes hamburger (met excuussla).

Wraps?

Zorg voor schaaltjes met allerlei ingrediënten (kipreepjes, gehakt, sla, tomaat enz), stapel wraps warm maken en iedereen kan z'n wrap vullen met wat ie wil.

four

four

02-10-2015 om 18:29

tja wat zegt zoon?

Voor verjaardagen voor grote kinderen wil ik best de boodschappen doen, maar dan krijg ik wel graag een lijstje. Kan hij zelf niet bedenken wat hij wil eten met zijn vrienden? Hij kan zelf het beste inschatten wat hij klaar kan maken.

Arawen

Arawen

02-10-2015 om 18:31

De vereisten

Dank u, tot zover. Nog ff ter aanvulling waar t aan moet voldoen;

- gemakkelijk (zoon moet t zelf aan kunnen)
- tegelijk in grote hoeveelheden te maken (in de oven passen b.v.)
- niet duur

Het gezelschap is overigens min of meer 50/50 verdeling jongens/meisjes.

hier

Gingen wij niet weg ( 18 en 16) maar mikten af en toe wat de aanbouw in

Zoon wilde stokbrood met kruidenboter, kant en klare pizza ( 3 in 1 doos v d lidl) en frituurhapjes. Ik had ook nog soesjes maar die bleven over.
En natuurlijk chips in verschillende soorten.
Worstenbrood is hier ook favoriet.
Broodje knakworst/frikandel ook.

Theekopje

Theekopje

02-10-2015 om 18:38

Lasagne

Van die lasagne uit zo'n pak wereldgerechten? Kun je samen voorbereiden, zoon kan het in de oven schuiven. Een flinke braadslede kan misschien als grote schaal dienen.

Vakantieganger

Vakantieganger

02-10-2015 om 18:44

Pizza's

Pizza's kan je toch ook gewoon in de oven stoppen? Ik kan er 3 tegelijk in de oven zetten, misschien jij ook? Ze hoeven toch niet alle 15 tegelijk aan tafel? Misschien nog een pan soep, paar stokbroden laten snijden bij de bakker. Als je dan een stuk of 12 pizza's hebt, kom je een heel eind, zou ik denken.
Als je niet exact weet hoeveel er komen eten, kan je verse/koelkastpizza's aanvullen met diepvries pizza's.
Succes met de organisatie.

Christel

Christel

02-10-2015 om 18:45

Diepvries baguette?

Toevallig vandaag gekocht bij de Lidl, verpakking met twee van die pizza-actie baguettes voor in de oven. Drie smaken hebben ze dacht ik. Daar kunnen er heel wat van op een ovenplaat.

Soep!

Twee grote pannen soep en een enorme berg tosti's? Voldoet als ik het goed zie, aan al je criteria.

Jamie

Jamie

02-10-2015 om 19:46

wat ik zou doen:

laat zoon hamburgers (uit de vriezer) bakken en zet verder schaaltjes sla, ananas, uiringen (kun je voor vijf uur al bakken), komkommer, tomaat, kaas, saus en brood klaar. Hamburgers zelf beleggen met wat je maar wil! Let op: koop mora kipburgers als er pubers bij zijn die geen varkensvlees mogen.

Of hetzelfde recept maar dan shoarma. Is nog iets eenvoudiger want dan heb je geen ui, ananas, komkommer, tomaat nodig.

neteret mut

neteret mut

02-10-2015 om 22:29

bij ons

hadden we de garage opgeruimd en lakens/ gordijnen opgehangen (om alle planken en rommel uit het zicht te houden), paar kleden op de grond en wat tuinstoeltjes erin. Chips , drinken, miniloempia's en andere minidingen voor uit de frituurpan. Nou kwamen ze wel pas om 20.00 en er kwamen ook minder (maar bleven dan wel tot ver na twaalven, er bleven ook een paar slapen) en het budget was 100 euro. Daar heeft ze zich keurig aan gehouden, let wel incl. alcohol (ze werd 18)

ik wou zeggen

pasta en saus. Saus maak je van tevoren, pasta moet zoon dan koken. Al is het koken van pasta voor een grote meute alleen mogelijk als je ook grote pannen hebt. Een megalasagne kan ook (in de braadslee). Maar dan zou ik geen wereldgerechten nemen maar gewoon helemaal zelf maken, zoveel moeilijkk is dat nou ook weer niet (en veel goedkoper vermoed ik)

Maar soep en brood is nog veel handiger. Beetje stevige soep maken, en afbakbrood.

Plaatpizza zou ik niet aan beginnen. Met éen bakplaat voed je maximaal 2 pubers. Als je 3 bakplaten hebt en een heteluchtoven kan je er drie tegelijk bakken, da's niet genoeg, en je kan die bakplaat niet meteen gebruiken voor de volgende ronde want die moet eerst een beetje afkoelen. Teveel gedoe. Als je pizza wilt zou ik diepvriespizza's nemen, verschillende soorten, eventueel opgeleukt met extra belegjes. Zootje afbakken, van de bakplaat af, tweede rondje pizza's de oven in en ondertussen de eerste serie in punten snijden en uitdelen. Tegen de tijd dat de eerste ronde op is, is de tweede bijna klaar. Herhaal tot iedereen genoeg heeft of de pizza's op zijn.

Groeten,

Temet

en wat ook kan

Hotdogs. Broodjes in een grote zak van de super, en knakworsten opwarmen is zo simpel als wat.

Soep en hotdogs, dat zou ik geloof ik doen. Maar vraag het zoon

Groeten,

Temet

Ava

Ava

03-10-2015 om 14:28

makkelijk

Minestrone en afbakstokbrood met hema worst.

Op Ah staat een super makkelijk recept voor minestrone: zo klaar.
Met een paar hema worsten op stokbrood zijn die magen zo gevuld.

Suze

Suze

03-10-2015 om 16:39

Chili con carne

- grote pan chili con carne (kan ook vegetarisch, is helemaal goedkoop), en
- grote pan soep met stokbrood (niet afbak, teveel werk) met kruidenboter.

Suze

Suze

03-10-2015 om 16:40

p.s.

Ik gooi in de chili con carne altijd ook paprika en mais, ziet er gezellig uit met die kleurtjes .

Arawen

Arawen

03-10-2015 om 21:57

Het menu staat vast

Dank allemaal voor de tips. We hebben alles serieus overwogen. Maar nadat zoon gisteren weer (bijna) de magnetron ipv de oven-funktie aktiveerde op onze combi-magnetron, besloten we dat het veiliger is om hem zo min mogelijk zelf te laten regelen.. Zeker omdat we zelf niet in de buurt zijn.
Nu zijn we in het gelukkige bezit van een snackbar-om-de-hoek, dus die zak patat is zo gehaald. Stel blikken Frankfurters erbij (opwarmen uit een blikje, moet nog net lukken) en de zaak is geregeld.

Snoep en drinken halen ze trouwens zelf. Schijnt gebruikelijk te zijn, om met de hele meute de supermarkt te bezoeken (ook om de hoek hier). Ik vind het niet erg..!

Elisabeth

Elisabeth

09-10-2015 om 11:46

sate

5 stokbroden laten snijden
30 zakjes van die allergoedkoopste satestokjes (30 cent ofzo)
kruidenboter
knoflooksaus

Satestokjes verwarmen en in een grote schaal leggen
Stokbrood er bij
Sausjes
Grote kom met sla, tomaat, komkommer en ei/uitje/augurkje

of

2 kilo shoarma
afbakbroodjes
knoflooksaus......
sla

Of misschien is dat te duur?? Geen idee, maar lijkt me te doen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.