Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat vind je waterverspilling?

naar aanleiding van de sproeidraadjes: wat vinden jullie waterverspilling? Zijn er wat dat betreft gewoonten waar je bij nader inzien van af bent gestapt?

(Wij hebben een vijver. Die was er al toen wij kwamen. Hij wordt met dit weer rap leger en ik kon het niet laten de tuinslang er een half uur in te hangen. Poe, da's een hoop water. Nu zakt het peil alweer, maar nu wacht ik eerst op regen, meer dan doodgewone visjes zitten er niet in.)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

08-05-2011 om 21:14

Veel

auto vaak wassen, afwas onder lopende kraan, kraan open tijdens tandenpoetsen, elke dag douchen, tuin dagelijks sproeien met kraanwater

Valkyre

Valkyre

08-05-2011 om 21:40

Tja

Het zwembadje van mijn zoontje is ook waterverspilling natuurlijk... Ik gebruik het water 's avonds om mijn groenteplantjes te bewateren, dus nog een beetje recycling, maar tja...

De rest van de tuin sproei ik niet. Ik wil nog wel eens 1 plantje dat er heel zielig bijhangt water geven, maar verder, nee. Mijn plantjes worden er hard van

De auto was ik maar twee keer per jaar ofzo (luiheid!)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-05-2011 om 23:51

Slechte gewoonte

Als ik bij de wastafel bezig ben gedraag ik mij niet zo verantwoord geloof ik. Ik droog me na het douchen eerst af, spuit dan deo onder mijn armen, smeer wat crème zo hier en daar en zet dan de kraan aan om dat van mijn handen te spoelen. Vervolgens doe ik een likje dagcrème op mijn gezicht, spoel mijn handen wederom schoon onder het water wat nog steeds aanstaat en poets vervolgens mijn tanden en laat de kraan nog steeds open. Hele slechte verspillende gewoonte, ik weet het, maar ik heb niet zo'n zin om bij elke handeling de kraan uit en aan en weer uit te moeten doen. Met een eenknopskraan zou ik eerder de kraan tussendoor uitzetten. Bij de gootsteen hebben we wel zo'n kraan en die roept gewoon om beter gedrag

3 kwartier douchen

als de pubers hier drie kwartier douchen,dan baal ik als een stekker.
soms heb ik het niet door,maar als ik het merk,zet ik ( na een waarschuwing) beneden de warme kraan aan.
dan zijn ze er meestal zo onder uit.( met een hoop gemopper,dat wel)

Wilma

Wilma

10-05-2011 om 11:46

Stond ik toevallig vanmorgen te denken toen ik handen aan 't was

Toen had ik de kraan wat hard opengedraait en draaide ik 'm dus op een kleiner straaltje en waste toen m'n handen verder. Toen stond ik ook echt even na te denken van zónde van dat water ...

Doorspoelen voor iets onbenulligs vind ik ook zo zonde. Of geen stop-doorspoelknop of hoe heet zo'n ding. Dus dan voor een plasje een hele spoelbak water.

Tuin sproeien vind ik géén zonde, daar worden m'n plantjes blij van. Ik sproei dan wel niet meer dan nodig en niet onnodig over 't terras met water ofzo.

Groetjes,
Wilma

Hogedrukspuit

Poeh daar komt veel water uit, maar de oprit, stoep en paden in de voortuin zijn zo mooi schoon geworden. Nu de terrassen in de achtertuin nog en dan kan de spuit weer een jaar in de schuur. Oh nee, ook de caravan krijgt nog een beurtje. Hier in Schotland hebben we heel veel (redelijk) schoon water :o), stroomt van de bergen in grote reservoirs. We hebben niet eens een watermeter, betalen per jaar een klein x bedrag.

Hibiscus

Hibiscus

11-05-2011 om 13:36

Doet me denken

aan onze vorige buurman die een nieuw gazon had waar hij heeeeeel trots op was. Zo trots dat hij van april tot juli (daarna verhuisden we) iedere dag om 07.00 uur de sproeier aanzette tot een uur of 13.00, dan weer van 16.00 tot 23.00. Vreselijk vond ik dat.

Zijn gras zag er wel beter uit dan het onze...

Hibiscus

Zus

Zus

12-05-2011 om 22:22

Nee hoor shonagh

Dat is juist het mooie van een hogedrukspuit: er komt een klein pisstraaltje uit, maar met grote kracht. Doe hem maar eens aan zonder de druk aan te zetten, dat stelt niet veel voor!

Oh gelukkig maar :o)

Maar als je 2 x 4 uur bezig bent, lijkt het toch wel heel veel water wat er wegspoeld. Morgen weer verder, leuk werk trouwens !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.