Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat trek je aan met kerst?

Ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie aantrekken met kerst. In tijdschriften en die foldertjes die je (zonder nee/nee-sticker) rond deze tijd van het jaar in huis krijgt, loopt iedereen er tussen de kerstboom en amuses altijd reuze chic & glamoureus bij. Ik vraag me dan af of er echt mensen zijn die zich zo opdirken voor kerst of dat dit gewoon uit de koker van de reclamemakers komt.

Ik probeer altijd wel een iets minder casual outfit aan te trekken dan normaal, maar een lbd met blote schouders en een ton sieraden wordt het echt niet (al was het alleen maar omdat bepaalde familie altijd het liefst gaat wandelen in het bos op 1e of 2e kerstdag). Toch vind ik het wel wat hebben om er met kerst iets specialer uit te zien dan pak 'm beet op 8 januari. Vertel eens, wie trekt wel alles uit de kast?

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Verschilt

Ik moet optreden met kerst, en dat moet in het zwart. Zwarte, nette broek dus, zon'n IngridT-pantalon denk ik met zwarte dunne trui en brede zwarte riem.
Thuis, mwoh weet ik niet. Iets jurkerigs/rokkerigs denk ik. Of weersafhankelijk iets broekerigs Wel sieraden, daar houd ik van.

Isabella

Isabella

20-12-2011 om 16:23

Ikke

Ik koop wel altijd wat nieuws met de kerst, iets zwarts en soms wat bling, bling maar wel iets wat op een gewone dag ook kan. Ik hou er wel van mezelf op te tutten maar tegelijkertijd moet het ook wel een beetje comfortabel zijn en niet te fris.
Als we gaan wandelen trek ik wel snel even mijn spijkerbroek en wandelschoenen aan want ik heb een bloedhekel aan wandelen op schoenen die daar niet voor zijn bedoeld.

Caitlynn

Caitlynn

20-12-2011 om 16:51

Hij hangt al klaar

Ik draag altijd een jurk, niet persee een lbd, maar wel iets aparts, wat je niet zo snel naar je werk draagt. Dit jaar wordt het mijn zilverkleurige jurk, die overdone is voor een verjaardag. Ik heb hem in het begin van het jaar in de uitverkoop op de kop getikt voor een prikkie en ben zo blij dat er ein-de-lijk een gelegenheid is dat ik hem aan kan, met zwart vestje, mooie panty en mijn zwarte pumps met veel te hoge hak, want kerst bij onze familie is verplicht "zitten en erbij blijven". Mooie armband en oorbellen erbij, beetje make up en klaar is clara.

Dit jaar een makkie!

Skibroek met pulli! Make up loos op wat labello na. Om het af te maken een setje thermisch ondergoed & dikke sokken!

LOL!

Ik heb er zin in.

Ingrid

ishtar

ishtar

20-12-2011 om 18:57

Niet echt wat bijzonders

Ik heb het gauw koud en zo'n ienieminijurkje is dan niet warm genoeg. Plus dat mijn ouders komen en mijn moeder heeft het weer gauw warm. De verwarming hoog is dan ook geen optie. Dus wordt het ws een mooie trui (ik heb er een met zilverglitter) met nette broek. En dan uit de buurt van de katten blijven
Ik heb 'in het verleden' wel mooie kerstjurkjes gehad. Rood fluweel, of nachtblauwe nickyvelours. Prachtig, maar niet praktisch. (ik word oud )

toja

toja

20-12-2011 om 20:51

Eens kijken

Nadat ik eerst een uur heb zitten bedenken waar lbd nu voor staat, kan ik zeggen dat ik die niet aan doe. Ik moet eerlijk bekennen dat ik die niet eens heb. Wij hebben dit jaar niet echt verplichtingen met kerst, maar ik vind het wel leuk om er wat netter uit te zien. Het wordt een mooie zwarte broek ( met zilver streepje) met een mooie zwarte trui ( ik hou van warm) en een mooie ketting. En mijn hakken die ik niet vaak aan heb.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hibiscus

Hibiscus

20-12-2011 om 21:21

Rood!

Ik heb dit jaar een rode jurk. Ik ben afgevallen en ik durf er helemaal voor te gaan dit jaar. We gaan uit eten en netjes moet het wel zijn.

Hibiscus

Kaaskopje

Kaaskopje

20-12-2011 om 21:43

Zou eigenlijn de stad nog even in moeten

Ik zou nog graag een zwart/donkergrijs vest of blazertje willen hebben, maar daar heb ik amper nog tijd voor. Ik heb ook een nepleren jasje, maar voor aan het ontbijt zit dat wat minder comfortabel dan iets van soepelvallende stof.
Ik trek ieder jaar iets aan wat nog redelijk nieuw en toch wat netter is. Dat vind ik leuk. Kerst is voor mij hét moment om overal een tandje in bij te zetten

Vic

Vic

20-12-2011 om 22:07

Veel te koud voor lbd

Ik had er wel eentje gekocht, een lbd, maar vooralsnog zie ik geen gelegenheid om hem te dragen. Met Kerst is het veel te koud. Mijn oudste zou nog mee gaan winkelen om een zilverkleurig kort vestje te kopen voor erboven, maar dat gaat niet meer lukken. Ik heb dus nog geen idee wat ik aan moet met kerst. Heb nog wel een zwart/rood geblokt rokje, al jaren niet meer aan gehad, maar of ik betwijfel of die nog past.

Weet ik nog niet

Maar onze familie lijkt ieg niet op een foto uit de Libelle ofzo.
Wat is een lbd?

Kleren

..die trek ik aan met Kerst. Geen enkele bijzonderheid verder. Was bij ons niet gebruikelijk, we eten ook niet uitgebreid. Daar zit het feest niet in. We maken er wel een heel bijzondere avond van, met bezoek en muziek en een verhaal en een kerstboom met kaarsjes.... en koekjes natuurlijk...

ChrisH

ChrisH

21-12-2011 om 09:25 Topicstarter

Lbd en lir

Fay, lbd staat voor little black dress. Er is ook een lir, lady in red. Dat wordt Hibiscus dit jaar

Chris

Leuk

Kerst is gewoon weer een excuus om nieuwe kleren te kopen. Zo moest ik gisteren de stad in, om cadeautjes te kopen (wij trekken lootjes voor kerstavond). Na twee uur had ik de outfit van mijn twee kinderen helemaal klaar, maar nog geen cadeautjes .
Zelf heb ik laatst een truitje voor een feestje gekocht, maar het werd te laat bezorgd, dus heb ik het bewaard voor kerst. Het roept nog om een rokje en een vestje. Morgen weer de stad in ......

Vic

Vic

21-12-2011 om 09:39

Kerstdiner op school

Jongste heeft vanavond het kerstdiner op school. Het is geen jurkenkind, maar ik heb nog een feestelijk jurkje gevonden dat van oudste is geweest. Die had het aan toen ze minstens 9 was (maat 134), maar jongste past er nu in. Kan toch wel, een 6-jarige in een jurk met spaghettibandjes (wel een kort vestje erover)? Moet nog wel even dubben welke schoenen ze dan aan moet. Ze heeft alleen maar stoere stappers en gebloemde gympen. Ik denk dat we voor de gympjes gaan.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

21-12-2011 om 12:56

Op school

Vorig jaar hadden alle meisjes in de klas zo'n feestjurkje aan, de jongens waren gewoon in hun capuchontrui Had er eerlijk gezegd niet eens aan gedacht dat de kleuters netjes gekleed zouden zijn.

Zelf doe ik naar het kerstdiner met vrienden wel een jurkje aan met mooie ketting, kerst met familie is oa een boswandeling dus dan is het vooral warm en comfortabel, maar geen joggingbroek

Vic

Vic

21-12-2011 om 17:24

Schattig

Dochter zag er enig uit, al zeg ik het zelf Ik had haar haar in vlechtjes gedaan met zilverkleurige elastiekjes en glitterspeldjes. Normaal mag ik er niets mee, dus dat is dan extra speciaal. De meeste klasgenootjes hadden zich ook opgetut (j en m) en ik heb zelfs twee jongetjes met stropdas gezien.

Polly Shearman

Polly Shearman

21-12-2011 om 21:49

ik draag met kerst mijn huispak! whaha ik moet werken en als ik niet werk zit ik thuis met zonen spelletjes te doen of hangen we op de bank of in bed en kijken we heerlijke films, dat doe ik dus graag in huispak! zalig.. lekker niksen

Chippie

Chippie

21-12-2011 om 22:07

Hier...

Hier zwarte laarzen (pumps vind ik veel te deftig), hele dikke panties, een kort, glimmig oesterkleurig jurkje met daarover een dun zwart jasje. Alleen nieuw jurkje en nieuwe panties gekocht. Liep toevallig tegen jurkje aan. Beetje mascara en glos (net als iedere dag). Klaar.

Ik zit vooral met de schoenen...............

Wij kleden onszelf met kerst toch wat 'feestelijker' dan normaal.Ik moet ook nog werken en ook daar wordt ik geacht wat 'feestelijker' gekleed te gaan. Ook gaan we uit eten (met mijn vader+broers inclusief aanhang+kinderen)En we krijgen nog visite, die ook blijft eten.
Dat werken is 's ochtends dus ons programma komt er niet door in de knel.
Afijn, de kleren is geen probleem. Ik heb nog een mooie glanzende zijden rok (niet zwart maar dat maakt toch niet uit?) en daarbij wel een zwart iets erop en een vestje met glittergedoe erin verwerkt (donkerpaars) en een zwarte panty.
Oke, maar wat doe ik aan mijn voeten? Dat is het probleem.
Voor naar het werk doe ik mijn 'gewone laarzen' eronder, die ik er speciaal voor poets. Dat moet wel want ik moet veel lopen. Voor het etentje mijn laarzen met hakken waar ik het een paar uur wel op vol houd, maar geen héle dagen. Beiden zijn zwart.
Maar dan thuis.
Normaal heb ik sloffen of pantoffels aan. Ik zit graag op de bank met opgekrulde benen en dan gooi ik ze uit. Normaal lopen we niet thuis met schoenen, we doen ze allemaal uit. Inclusief de kinderen. Erg precies zijn we daar niet in hoor, als we zo weer weg moeten houden we ze aan. En lopen we er gewoon mee rond.
Buiten het hygiënische en makkelijke aspect van die schoenen uit is er nog een reden......Harde zolen/hakken maken nogal kabaal op onze vloer. Je kan dan zeg maar op de 2de verd. horen waar iemand beneden loopt.
Voor de buren hoeft het niet want dáár hoor je het niet.
Dus wat trek ik aan onder die rok als de visite komt?
Houd ik mijn sloffen aan? Geen gezicht natuurlijk....maar ik ben toch thuis? Doe ik mijn daagse laarzen aan? Gepoetst zijn ze toch al en dat is in ieder geval beter dan die hakken en ze lopen ook stukken beter.
Of de sjieke? Wat natuurlijk het mooiste staat.
Maar ik moet óók nog koken!
Dus loop ik in die keuken, van klak,klak,klak terwijl man op de bank zit met de visite en die dus elke stap van me kunnen horen? Dat is toch ook raar? Want ze kunnen me niet zien.
Of de laatste optie is, ik koop nieuwe laarzen, met zachte zool...maar ik héb al 2 paar zwarte laarzen!
En ik wil ook niet voor schut staan voor de visite.
Iemand advies?
groeten albana

Wat voor visite is het? en hoelang zien ze je voeten?

Ik zou bij het koken iets aantrekken wat lekker zit. Als je een tijdje op de bank zit, verwisselen voor nette schoenen. En bij het eten gerust sloffen, dan ziet geen mens je voeten

Dat worden dus een paar wisselmomenten voor de perfecte ambiance.

Komkom, het is maar kerst hoor

ishtar

ishtar

22-12-2011 om 10:41

Thuis

als mijn familie komt hou ik gerust mijn sloffen aan. Zal me een zorg zijn (en hun ook...)Ik vind warme voeten en comfort belangrijker.

Albana

Ik zou de "gewone gepoetste laarzen die lekker lopen" thuis aantrekken. En eventueel de rok in de kast en je glittervestje combineren met een nette zwarte broek. Kan je inderdaad nog tussendoor lekker zitten op de bank. Pantoffels zou ik niet aantrekken en al helemaal niet onder een rok met panty`s. Tenminste, niet als er visite is.

mijk

mijk

23-12-2011 om 14:38

Albana

ik moest zo lachen om je schoenenprobleem. Ik ben er van af: Ik moet van de dokter nog een week mijn soldatenkisten aan. Ik had mijn teen gebroken en het gips is er vanaf vandaag maar het was toch nog zo gevoelig dat de arts twijfelde over nog twee weken gips. Als ik beloofde mijn kisten aan te trekken mocht ik zonder! Dus als je iets minder feestelijks aan hebt bedenk dan het is altijd beter dan wat ik draag!

Mijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.