Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bellefleur

Bellefleur

24-08-2011 om 19:51

Wat te doen met watermeloen

We hebben afgelopen zaterdag een watermeloen van 14 kilo gekregen. We houden allemaal wel van watermeloen, maar ik zie het niet zitten om 14 kilo weg te werken met z'n drietjes. Wie heeft er recepten voor watermeloen? Kun je het eventueel ook in plakken snijden, invriezen en dan later gebruiken? Of wordt het pap bij het ontdooien?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ijs

Je kunt er goed ijs van maken. Ik ben van 't zomer wel verschillende recepten tegen gekomen, zo her en der. Moet je even googelen denk ik, misschien op de site van ah of c1000 of zo. Ik heb het zelf ook wel eens gemaakt maar heb het recept niet meer voor handen.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

24-08-2011 om 21:02

Bbq

Ik las laatst in de Volkskrant geloof ik, dat het een heerlijk alterntief voor vlees is op de bbq. Insmeren met gedroogde pepertjes uit de molen en dan een paar minuten per kant. Apart he? Het is dat ik geen bbq heb maar ben erg benieuwd naar de smaak.

Magere shakes

Omdat mijn man en ik aan het afvallen zijn maak ik van watermeloen een mafere shake. Gewoon met de staafmixer pureren en karnemelk en yogurt bij.
Je kunt het natuurlijk ook met volle melk en extra suiker maken.

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar volgens mij kun je dat ook met ingevroren meloen doen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tanneke

Tanneke

24-08-2011 om 23:33

Website

Hoi Bellefleur,

Hier (Californie) word je doodgegooid met watermeloen en worden er ook salades van gemaakt enzo.
Als ik iets in de koelkast heb en niet weet wat ik ermee moet, dan kijk ik altijd even op epicurious.com
Daar kun je gewoon intikken wat je in de ijskast hebt liggen en krijg je de meest heerlijke recepten.
Zoek maar eens op watermelon (Engelstalige site dus. Wat maten en verhoudingen betreft misschien niet handing,maar je kan er misschien ideeen opdoen zonder precies recepten te volgen.

Weet eigenlijk niet of ik dit zo mag noemen: het is gewoon een tip. Ik heb geen aandelen ofzo

Leony

Leony

25-08-2011 om 10:03

Hartige salade van maken

Dit recept is simpel en bijzonder:
Meloen, blokjes feta, zwarte olijven en gehakte munt bij elkaar doen en een vinaigrette met balsamico azijn erbij doen. Goed doorroeren.
Leony

Weggeven

Ik zou de helft aan de buren geven ofzo. 14 kilo is een flinkerd, zelfs met al die leuke suggesties komt het je na een paar dagen de oren uit. Bovendien is watermeloen niet goed houdbaar buiten de koelkast en neemt te veel plaats in in de koelkast.

Jammer, want het is best lekker, maar je moet altijd minimaal een halve kopen en zelfs dat is meestal al te veel.

Groeten,

Temet

Chippie

Chippie

25-08-2011 om 11:20

Shakes

Een deel pureren voor een heerlijke shake. Je kunt er zelfs ijsjes van maken (nooit zelf gedaan, misschien moet er wat suiker bij).

Beer

Beer

25-08-2011 om 14:03

Altijd misselijk na het eten van watermeloen?!

Heel lekker hoor watermeloen en ik kon het altijd gewoon eten totdat ik er propvol van zat maar de laatste paar keer wordt ik dus mega-misselijk na het eten van watermeloen, tot aan overgeven aan toe!

Beetje rare kwinkslag misschien op dit onderwerp maar wellicht heeft iemand er weleens van gehoord of weet iemand hoe dit komt?! Ik vind het echt heel jammer want ben er ontzettend dol op....

Heb weleens (overigens) gehoord van iemand die precies hetzelfde had na het eten van aardbeien. Lijkt me ook niet fijn.

Snuggle's

Snuggle's

25-08-2011 om 18:26

Lekker

Hier zou het wel opkomen hoor, wij zijn er gek op!
Ijsjes maken is heel makkelijk. Gewoon pureren in staafmixer, suiker erbij of honing en dan in grote bak in vriezer. Ieder uur even doorroeren met een vork, dan heb je 's avonds heerlijk slush puppy achtig ijs.

Snuggle's

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.