Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Blazertje

Blazertje

18-01-2017 om 13:53

Wat past beter bij een donkerblauwe effen blazer?

Wat past beter bij een effen donkerblauwe blazer met een ecrukleurig shirt en hoge zwarte laarzen: een hele donkere zwarte spijkerbroek of een donkerblauwe spijkerbroek? Het gaat om netjes maar niet overdressed. Maakt een andere kleur shirt nog verschil?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

18-01-2017 om 15:08

Geen zwart

Zwarte broek met blauwe blazer lijkt me niet zo mooi. Sowieso moet je jasje altijd donkerder zijn, is mij ooit verteld. Op een blauwe spijkerbroek kan alles.
Broek in laarzen doe ik nooit. Dat flatteert zelden.

Donkerblauw...

Geen zwart.

Ingrid

angel3

angel3

18-01-2017 om 20:25

Heb je geen bruine laars?

Blauwe broek sowieso en dan een bruin laarsje vind ik mooier. Broek zeker niet in je laars dus hoge laars zou ik niet doen zeker niet zwart in deze combi.

Eens met de anderen.

Blauwe spijkerbroek en liever een zwarte schoen of bijvoobeeld enkellaarsje.

Blazertje

Blazertje

19-01-2017 om 09:29

Bijzonder

Ik stel wel eens vaker een vraag hier over kleding en dan noem ik de mogelijkheden die ik heb maar ik vind het elke keer weer bijzonder dat er dan altijd antwoorden komen in de trant van: Heb je geen ...?

Ik heb niet de middelen om een hele voorraad kleding aan te schaffen voor eenmalig of weinig gebruik. Ik moet het dus doen met wat ik in de kast heb liggen en als er eens iets nieuws bij kan komen probeer ik niets opvallends te kopen waardoor het het jaar erna alweer uit is.

Al die tijd dat hoge laarzen over een strakke broek in waren heb ik dat niet gehad omdat ik geen strakke broeken had en ook geen hoge laarzen. Vorig jaar heb ik voor het eerst wat strakkere broeken gekocht en ook een stel hoge laarzen maar ik begrijp dat dat dus weer helemaal fout was. Waren al die vrouwen vijf jaar geleden dan ook allemaal zo onflatteus bezig? Niet iedereen is kort en dik.

Ik heb juist geen bruine laarsjes omdat die bij minder kledingstukken passen dan zwart. Overigens heb ik nog wel hele oude zwarte enkellaarsjes maar ik zou niet weten waarom die beter zouden zijn dan hoge laarzen. De broeken die ik heb zijn strak en vallen dus niet ruim over die laarsjes heen zoals de broeken die ik daar vroeger bij droeg.

Als ik weer eens toe ben aan wat nieuws zal ik hier vragen wat ik het beste kan kopen maar nu moet ik doen met wat ik heb. Ik heb al wel aangegeven dat een andere kleur shirt wel mogelijk is dus die kan ik nog nieuw aanschaffen. Welke kleur zal ik dan doen? Sjaaltje erbij? Welke kleur?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-01-2017 om 09:36

Het kan ook wel hoor

Maar weet je, dat doet mode, eerst moet het en dan kan het niet meer.
Maar volgens mij kan lange laarzen over een strakke broek nog wel hoor. Zelfs mijn zus draagt dat nog wel, en die heeft er echt wel kijk op. Vind ik dan.

Bruin staat beter bij deze combi, vandaar de tip. Maar met strakke donkerblauwe broek in je zwarte hoge laarzen loop je echt niet voor schut. Mocht je echter in de gelegenheid zijn om nog een keertje voordelig wat bruine lage laarsjes op de kop te tikken dan heb je het eerstvolgende kledingadvies alvast gehad

Tuinstoel

Tuinstoel

19-01-2017 om 09:37

niks van aan trekken

Ieder heeft zijn eigen smaak. Ik vind laarzen over de broek mooier dan de broek over de laars. Tenminste, als je het kunt hebben. Dat betekent nl dat je wijdere, vormeloze broeken aanhebt terwijl aansluitend (al dan niet strak) de mode is. Het moet natuurlijk wel kunnen, je moet geen dikke benen in een strakke broek met daaroverheen nog laarzen met flinke kuit willen aantrekken. Dan liever de broek over de laars.

Ikzelf draag enkellaarsjes, in de broek. Mijn hoge laarzen draag ik bij een jurk.

Doe waar je jezelf goed bij voelt en wat jij mooi vind. OO is nou niet bepaald de modepolitie hoor.
Zo te horen ziet het er in elk geval netjes en verzorgd uit.

Wel zou ik geen donkerblauwe blazer bij een zwarte broek aantrekken. Kies voor een mooie spijkerbroek, dat kan altijd.

Blazertje

Blazertje

19-01-2017 om 10:01

Dank

Dank voor de reacties. Ik begrijp alleen niet waarom bruin beter staat bij een donkerblauwe spijkerbroek en blauwe blazer dan zwart? Ik vind het dan opeens zo'n andere kleur worden terwijl ik als onwetende denk dat zwarte laarzen altijd wel passen. Ik vind bijvoorbeeld dat mannen veel te vaak bruine schoenen onder een pak aantrekken en dat slaat voor mij als een tang op een varken terwijl zwart altijd heel rustig oogt, maar goed wie ben ik? Ik heb dus vorig jaar bruine en zwarte hoge laarzen gekocht in de aanbieding zodat ik er even over na kon denken en ook mijn partner vond dat ik veel minder aan die bruine had.

Blazertje

Blazertje

19-01-2017 om 10:07

Bedenk me nu

Ik bedenk me dat ik, in de tijd dat broek in de hoge laarzen in was en alle moeders van de basisschool er mee liepen, ik mij inderdaad wel eens verbaasde over types met dikke boven- en onderbenen die dan een te strakke broek combineerden met brede laarzen. Nogmaals: daar verbaas ik mij over maar ik oordeel niet. Ik zou nooit zeggen dat je iets niet moet dragen omdat je daar het figuur niet voor hebt maar ik zag die mensen als types die er moeite voor doen en veel geld hadden om de juiste kleding aan te schaffen en dan verbaasde mij dat.

Maar goed, maak ik het nog iets beter met een bepaalde kleur shirt en eventueel een sjaaltje of zijn sjaaltjes helemaal not done?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

19-01-2017 om 10:52

Bruin

Bruine schoenen kunnen altijd, ook onder een zwart pak. Met zwarte schoenen ben je veel beperkter.

Tuinstoel

Tuinstoel

19-01-2017 om 11:39

bruin en bruin..

Mwah, m.i. hangt dat sterk van de kleur bruin af. Bij cognackleurig zeg ik ja, heel mooi mits met zelfde kleur riem. Maar donkerbruine schoenen onder een donkerblauw of grijs pak? Bij een zwart pak zou ik altijd voor zwarte schoenen kiezen.

Maar zoals gezegd, smaken verschillen.

@Blazertje: je wilde toch een ecru kleurig shirtje eronder aan trekken. Lijkt mij prima. Ik ben zelf geen sjaaltjesdraagster, maar het kan prima als jij je er goed bij voelt. Ik vind het bij anderen vaak leuk staan, bij mezelf dan weer niet. Heel gek.

Morgaine

Morgaine

19-01-2017 om 12:12

Oh brrr....

Oké, dit is geen constructieve bijdrage aan deze discussie, maar bruine schoenen onder wat voor kleur pak dan ook vind ik echt afschuwelijk. Doe maar gewoon zwarte schoenen.

angel3

angel3

19-01-2017 om 14:20

je hebt gelijk

Irritant dat we met andere suggesties komen dan de 2 keuzes die je voorlegde. Het is gewoon persoonlijke smaak. Ik vind hoe laarzen gewoon lelijk
Maar die mening deelt echt niet iedereen. Dat brengt me dan wel op het volgende. Welke andere schoenen heb je in het assortiment? je hebt niet alleen hoge zwarte laarzen toch waar je elke dag op loopt?
Want anders zou ik dan misschien een pump kiezen of een zwarte sneaker.....

Niki73

Niki73

19-01-2017 om 15:21

Spijkerbroek

Spijkerbroek en zwarte laarzen. Helemaal prima. Kijk in de spiegel wat wel of niet een sjaaltje (en welke kleur) met je gezicht doet. Alleen als je gezicht/wangen er fleuriger uit gaan zien, een sjaaltje erbij doen. Sjaaltje is ook wel iets warmer en kan af als het te warm wordt. Handig in koude tijden.

Blazertje

Blazertje

19-01-2017 om 15:52

Het wordt steeds interessanter

In draadjes over opvoeding begrijp ik dat er verschil van mening is maar dat de één hier wel vindt dat bruine schoenen overal bij kunnen en de ander helemaal niet vind ik verbazingwekkend. Ik weet echt niets van mode, interesseer mij er ook helemaal niet voor maar ik dacht oprecht dat hierover bij de gemiddelde OO lezer wel wat meer consensus was. Ik houd dat wel in mijn achterhoofd als ik weer eens zo'n draadje begin. Ik hoop dan ook dat er meer mensen reageren want als ik alleen op 1 persoon af moet gaan werkt dit dus niet.

Over schoenen: pumps? Nog nooit gehad en ook niet van plan om te kopen. Sneakers wil ik echt niet aan nu, dat vind ik niet passend. Ik loop alle dagen op werkschoenen met speciale steunzolen. Ik kan verder nergens langer dan 15 min op lopen. Mijn volgende nette schoenen zullen dus iets zijn waar die steunzolen in passen. Ik heb nog strakke enkellaarsjes dus en iets hogere zwarte laarzen waar een broek overheen moet en dat kan niet met mijn beoogde broek.

Sjaalje en bekijken in de spiegel wat bij mijn gezicht past? Geen idee hoe dat werkt. Ik heb dat bij mijn kinderen ook nooit gezien. Ik koop maar wat ze mooi vinden.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

19-01-2017 om 16:32

Och

Smaken verschillen en ik lees altijd de stijladviezen in de Volkskrant. Een spijkerbroek kan ook nooit overdressed zijn dus daar hoef je je in elk geval geen zorgen over te maken.

Blazertje

Blazertje

19-01-2017 om 17:01

flauw

Het geheel kan wel overdressed zijn.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

19-01-2017 om 17:03

Ik bedoelde dat niet rot of flauw. Maar zelfs als de rest in een houthakkershemd loopt is een jasje niet gek, op een spijkerbroek. Je bent wel een gevoelig typje hè?

Milcham

Milcham

19-01-2017 om 17:18

Garderobe

Als iemand twee keuzes voorlegt, weet ik niet of dit de opties zijn die uitgefilterd zijn uit een garderobe óf dat dit is wat iemand in de kast heeft hangen. Ik vind het niet gek als er een keuze voorgelegd wordt dat je denkt mwah, ik zou zus of zo doen heb je dat misschien. Je weet per slot van rekening niet wat een ander heeft. Als iemand zegt ik heb keus uit blauw en zwart want ik heb niets anders en kan ook niets lenen en wil niets kopen, dan komt er een ander advies.
Ik denk dat de meesten uitgaan van een bepaalde basis die iedereen heeft en dat daarom wellicht wat verbazing of irritatie optreedt. Ik heb die kledingbasis momenteel ook niet, maar ik heb wel bruine en zwarte schoenen. Ook rode, maar daar gaat het nu niet om .

Angela67

Angela67

19-01-2017 om 17:44

Blazertje

Weet je, ik merk dat het me irriteert dat jij je eigen 'onwil' om een mening te hebben projecteert op anderen. Waarom ik dit dan typ kun je je terecht afvragen, dus doorlezen hoeft niet!

"maar ik dacht oprecht dat hierover bij de gemiddelde OO lezer wel wat meer consensus was. Ik houd dat wel in mijn achterhoofd als ik weer eens zo'n draadje begin. Ik hoop dan ook dat er meer mensen reageren want als ik alleen op 1 persoon af moet gaan werkt dit dus niet."

1. If you don't care dan kies je uit wat jij denkt dat netjes en schoon is. Je trekt toch elke dag kleren aan, dus ook dit kun je prima bepalen.
2. je vraagt advies en kiest hier uit wat je dan zelf het meest aardig vindt klinken. Lees gewoon de technische tips en laat de rest van de opmerkingen (die je overigens zelf af en toe oproept met je reactie) voor wat ze zijn.

Maar wat jij doet is optie 3: zeggen dat het je niet kan schelen en wel kritiek hebben als blijkt dat er geen waarheid is. Wees blij dat er geen waarheid is. Dan kun je namelijk de rest van je leven met optie 1 uit de voeten.

gr Angela

zebra

zebra

19-01-2017 om 20:35

wat ik aan zou trekken

is een donkerblauwe broek en dan die oude zwarte enkellaarsjes. Neem aan dat die wel gepoetst kunnen worden zodat ze ermee door kunnen? Kleur shirt is op zich prima, zou er zelf wel een sjaaltje bij doen, denk ik.

Dat enkellaarsje dus.

Spijkerbroek, blauw blazertje, ecru shirt en je enkellaarsjes. Ik schreef dat over die lagere laarsjes en jij vraagt waarom dat beter zou zijn.
Wat mij betreft is dat beter omdat je het over "netjes" had. Een strakke spijkerbroek in hoge laarzen is meer spotief, stoer.
"Netjes", is minder grof, minder stoer, meer flatteus.Dus dat enkellaarsje en/of hakje.

Het ligt dus aan de gelegenheid. Hoe netjes is netjes?

Sjaaltje kan maar ketting is ook leuk, wat jij wil of niet wil.
Over smaak valt niet te twisten

Jasmijn

Jasmijn

20-01-2017 om 11:59

Donkerblauw niet bij zwart

Ik heb ooit van mijn moeder geleerd dat je dus donkerblauw niet bij zwart draagt. Het zijn denk ik teveel op elkaar lijkende kleuren? Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik op een feestje wel eens een donkerblauwe jurk aan heb gehad met zwarte kleine schoentjes. (had geen donkerblauwe) en omdat het kleine schoenen waren (geen laarzen dus niet zo'n groot zichtbaar vlak) viel het niet zo op. En ik had zoiets van ...jammer dan, het is toch donker en ze zitten ver van de jurk af
Dus ik jouw geval zou ik dan kiezen voor de jeans en de zwarte laarzen. En als je alle keuze had dan zou ik dus voor bruine laarzen kiezen, denk dat dat nog mooier staat

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.