Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mamadrie

mamadrie

22-02-2012 om 14:08

Wat ondernemen met zoon die even niet veel mag?

Zoon van 9 heeft vakantie en ik wil graag wat met hem gaan doen morgen. Helaas vallen veel activiteiten af, omdat hij net geopereerd is en het nog heel rustig aan moet doen. Zwemmen, binnenspeeltuinen enzo vallen dus af. In huis hebben we al 2 weken van alles gedaan: taarten bakken, spelletjes, vriendjes en noem maar op. Ik zou graag het huis uit gaan. Naar bos of strand mag niet vanwege infectiegevaar en wind en kou (regen). Naar een museum mag hij wel, maar wil hij niet. Tjonge wat is het dan moeilijk om iets te verzinnen waar hij wel heen mag en ook nog wil. Heeft iemand nog een leuke suggestie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mea Proefrok

Mea Proefrok

22-02-2012 om 14:25

Bioscoop?

Zie titel.

Tijgeroog

Tijgeroog

22-02-2012 om 14:29

Nou

Theater, film, *leuk* museum?

Toke

Toke

23-02-2012 om 07:34

Space expo

Space Expo in Noordwijk, Nemo in Amsterdam, Ecodrome Zwolle, ? Welke regio zoek je ongeveer of maakt dat niets uit?

mirreke

mirreke

23-02-2012 om 09:27

En toch ook naturalis

Onze kids vinden t geweldig.
mirjam

Puck

Puck

23-02-2012 om 10:10

Watermuseum

Tja, er zijn genoeg musea die erg leuk zijn voor kinderen dus misschien toch opperen? Toke en Mirreke noemen er al een paar. Verder erg leuk voor kinderen zijn: Watermuseum in Arnhem, Spoorwegmuseum in Utrecht

mirreke

mirreke

23-02-2012 om 11:48

En als je iets verder wilt: odysseum in keulen

google eens op 'erlebnismuseum' via google.de
Mijn zoon is vorig jaar met school naar het Odysseum in Keulen geweest, mijn andere zoon gaat in de Paasvakantie.

Waarom niet strand of bos?

Ik verbaas me enigszins (zwak uitgedrukt) dat zoonlief niet naar buiten mag i.v.m. infectiegevaar...

Wat is daar de argumentatie achter?

Juist in besloten ruimtes is de kans om een virus tegen het lijf te lopen veel groter (hoe meer mensen bij elkaar, hoe meer kans), naar het strand of bos, goed aangekleed, lijkt me juist prima..!?

Jorianne

Jorianne

23-02-2012 om 23:50

Oren?

Ik denk dat de zoon van mamadrie aan z'n oren is geopereerd. En dan is wind/stuifzand niet zo'n fijn idee. Maar ik kan het mis hebben hoor.

Net ontdekte site

www.nerdydaytrips.com

Is gericht op Engeland, maar er staan ook Nederlandse uitjes op. Het bunkermuseum in IJmuiden bijvoorbeeld (ik keek even omdat ik verbaasd was een verwijzing naar IJmuiden aan te treffen op een Britse site).

Groeten,

Temet

Mover

Mover

24-02-2012 om 14:24

Legermuseum delft, of

of het Douanemuseum in Rotterdam
De Ontdekhoek, Rotterdam
Is er misschien ergens een "kook" cursus/workshop o.i.d.
Bowlen (of is dat al te inspannend)

Margriet*

Margriet*

25-02-2012 om 09:59

Temet

http://www.forteiland.nl/. Heel leuk met kinderen (pampus staat ook nog op het lijstje bij ons, vergeet dat elke keer weer).
Forteiland is wel winderig, niet echt geschikt voor Mmamadrie denk ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.