Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Carolien

Carolien

22-11-2012 om 11:23

Wat nodig voor 1 dagje skien

Wij gaan in de kerstvakantie naar een bungalow in de buurt van Winterberg. Daar kun je natuurlijk ook skien en het lijkt ons wel leuk om de kinderen van 10, 12 en 14 dat een dagje te laten doen als het kan qua weer, tijd etc. Ik heb al skibroeken gekocht, maar niet speciaal voor skien. Wat moeten we verder hebben? Ik wil er niet teveel geld aan uit geven, want wie weet gaan we toch niet. Wat doe je aan onder een skibroek en is een skibril echt noodzakelijk voor 1 dag? Wij zijn echt leek op dit gebied, dus tips zijn welkom!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ooit gedaan

Ik heb een jaar in Italië gewoond en toen zijn we een keer een dag gaan skiën in een skigebied een paar uur rijden verderop. Ik was student en had geen cent te makken. En geen skikleding. Maar wel een regenpak. Warme kleding aan dus, legging onder mijn broek, regenbroek over de broek, en als ik me wel herinner ook een regenjack over het gewone jack.

Ski's en schoenen ter plekke gehuurd. Geen skibril. Gewone handschoenen en muts.

Het sneeuwde de hele dag en ik was de enige die aan het eind van de dag nog een droge draad aan het lijf had.

Daar teken ik wel bij aan dat dit betrekkelijk laag gelegen gebied was, en niet zo heel erg koud. Misschien dat echte skikleding hogerop wel noodzakelijk is, ik zou het niet weten. Maar ik heb het zonder ook gered. Ik ben overigens natuurlijk niet verder gekomen dan de baby- en peuterhellinkjes (had nog nooit eerder geskied)

Later nog een keer een dagje gegaan, toen weer een vergelijkbare uitrusting.

Groeten,

Temet

amk

amk

22-11-2012 om 11:43

Zonnebril

die bril is vooral tegen het weerkaatsen van het licht op de sneeuw. Een zonnebril is zeker geen overbodige luxe maar hoeft geen echte ski-bril te zijn. Een ski-lesje hier op zo'n sneeuwbaan is ook aan te raden, dan kom je daar wat makkelijker weg.
Verder is ski-kleding vooral de combi van wind- en waterdicht en warm. Waterdichte wanten zijn wel lekker.
winddicht ook. Warm kun je oplossen met een extra trui indien nodig.
Neem kniekousen mee voor in de schoenen, dat scheelt blauwe plekken of haal bij de bristol of zo'n andere goedkope keten ski-sokken. Die zijn hoog en dikker aan de voorkant. Hele dure ski-sokken is helemaal niet nodig. Als je ze niet hebt en niet zo gevoelig bent voor blauwe plekken hoeft het ook niet.

Veel plezier.

Handschoenen

een skibril gebruik je meer als het tijdens het skiën sneeuwt. Bij felle zon kun je beter een zonnebril op doen. Zo nodig met een elastiek er aan. Verder skiën wij al jaren en hebben onder onze skibroek niets aan. Die skibroek is al warm genoeg. Vergeet niet dat je door de inspanning al warm wordt. warm waterafstotende handschoenen is nodig. In sommige skigebieden wordt zelfs de toegang geweigerd als je geen handschoenen aan hebt.

P

P

22-11-2012 om 13:08

Vergeet

marktplaats niet, was ook ideaal geweest voor die skibroeken (kopen en daarna weer verkopen).

Kari1

Kari1

22-11-2012 om 16:51

Niet te moeilijk

Het belangrijkste, een skibroek heb je al en verder gewoon wat je anders in de winter draagt. Een winterjack en handschoenen hebben je kinderen vast ook al. Een zonnebril is nodig als het zonnig is om sneeuwblindheid te voorkomen, en dat hoeft geen speciale zonnebril te zijn. Lange sokken omdat skischoenen hoog zijn. Ski's, schoenen en een helm worden meestal in combi verhuurd. That's it. En dan maar hopen dat de liften daar open zijn met kerst!
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.