Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat moet ik met die piepers?

Omdat een goede voorbereiding het halve werk is heb ik gisteren al de aardappels geschild waar ik vandaag de puree van moest maken voor de ovenschotel die ik mijn gasten wilde voorzetten.
Maar gasten zijn ziek geworden en etentje is afgeblazen, dus nu zit ik met 3 pond doré's die geschild en wel onder water staan. Daar kan ik niets anders van maken dan puree, want gekookte kruimige aardappels vind ik vreselijk en voor bakken zijn vastkokers beter. Kan je aardappelpuree eigenlijk straffeloos invriezen en het later alsnog in een ovenschotel verwerken? En hoe lang kan ik die aardappels onder water laten staan voor ze gekookt moeten worden?

Tips, iemand?

Ik had ook al lekkere kaasjes in huis gehaald. Kijk, daar heb ik dan wel weer een oplossing voor

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

08-04-2011 om 15:27

Iemand anders

in je buurt die zin heeft in een lekkere ovenschotel?
En invriezen, er zijn ook kant en klare maaltijden met aardappelpuree, die zijn ook ingevroren, aardappelcroquetjes zijn ook een soort van ingevroren puree. Ik zou dus zeggen dat het moet kunnen. Maar ik heb er geen bewijs voor

Margriet*

Margriet*

08-04-2011 om 18:27

Twee dagen iets maken

met puree, kom je volgens mij een heel eind. Wij eten 1,5 kilo aardappels met zijn vijven in een maaltijd, als stamppot oid. Of jachtschotel, of door de curry (kan zondag ook nog wel) of zoek een 'anders' recept op internet met veel kruimige aardappel.

amk

amk

08-04-2011 om 20:41

Ja hoor

dat kan prima, en je kunt er dan ook later nog een ovenschotel van maken.
Ik schil gelijk een kilo aardappelen en vries dat in porties in.

+ Brunette +

+ Brunette +

09-04-2011 om 01:50

Ik snap het probleem niet zo.

Een dag of twee in het water laten staan moet volgens mij kunnen. En waarom alleen maar puree? Je kunt ook een aardappel- of huzarensalade maken of Spaanse tortilla. Zo moeilijk kan het toch niet zijn die aardappelen op te maken?

bibi63

bibi63

09-04-2011 om 15:46

Uh brunette

Voor tortilla, aardappelsalade e.d. heb je nu juist vastkokers nodig en dit zijn kruimige (voor puree).
Gr. Bibi

Temet

Temet

09-04-2011 om 21:23 Topicstarter

Brunette (en anderen)

Brunette, ik ben al geen echte liefhebber van gekookte aardappels, maar nog minder van kruimige gekookte aardappels en al helemaal niet van koude kruimige gekookte aardappels. Dus aardappelsla - nee dank u.

Maar het probleem is opgelost: jachtschotel inderdaad. Met een wat dikkere laag puree dan eigenlijk de bedoeling was, maar de aardappels zijn nu wel op. Maar goed, voor een volgende keer weet ik dus dat ik kan invriezen, mocht het nodig zijn.

Twee dagen onder water laten staan, daar had ik zo mijn twijfels over, dus ik heb ze vandaag maar verwerkt.

Dank allemaal, en groeten,

Temet

+ Brunette +

+ Brunette +

10-04-2011 om 01:43

Bibi en temet

Tja, Bibi, met die aardappelsalade heb je gelijk, al kijk ik zelf niet zo nauw. Maar tortilla, mwoah, zou ik niet zo moeilijk over doen, het wordt toch één geheel.

Twee dagen onder water, daar bederven aardappelen volgens mij niet van. Wel zou het kunnen dat de vitaminen in het water verdwijnen maar dat weet ik eigenlijk niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.