Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat moet ik aan? Feest met dresscode

Ik wil jullie creatieve inbreng vragen voor een feest waar ik zaterdag met echtgenoot naar toe ga. Optionele dresscode is: ga als je favoriete filmfiguur. Op de uitnodiging wat redelijk voor de hand liggende suggesties als Jack Sparrow, Spiderman, Marilyn Monroe. Ik wil er niet al teveel tijd, moeite en geld in steken, maar als jullie makkelijke, snelle, simpele, goedkope ideeën hebben zou ik daar wel heel blij mee zijn. Het gaat dus voor de goede orde ook om echtgenoot. Een bekend koppel zou leuk zijn, maar hoeft niet.
Bedankt vast voor het meedenken!
Engeltje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
wendelien

wendelien

24-08-2011 om 09:34

Sixties?

Heb je misschien nog ergens een jurk met wijde rok en strak lijfje à la Mad Men? Je haar in een wrong of anders zo'n haarband, pumps, dramatische lipstick en eyeliner en je steelt de show. Man kan dan gewoon in pak met uiteraard wit overhemd, smalle das en brogues.
Leuk hoor!

krin

krin

24-08-2011 om 10:02

Bonnie en clyde

http://tinyurl.com/3zhj7u5

Hoofddeksels voor beiden, jurkje voor jou, pak voor meneer, water- of speelgoedpistolen en je bent er.

Merel

Merel

24-08-2011 om 16:38

Meneer en mevrouw de bok

Oke het zijn geen filmsterren maar wel tv sterren.
Volgens mij kan je prima slagen in de kledingkast van een opa oma of oude tante ofzo (of de kringloopwinkel)
Of om even op de duo's door te gaan; (even googlen voor wat inspiratieplaatjes)
peppie en kokkie
ernst en bobbie
suske en wiske
barbie en ken
theo en thea (tandjes zijn voldoende en een oude theedoek om je hoofd) die tandjes kan je vast wel uit iets van wit plastic knippen)

Bibi72

Bibi72

24-08-2011 om 17:12

Offe...

Laurel en Hardy
Bluesbrothers
Danny en Sandy (Grease)
Bassie en Adriaan
Olsen twins (hahaha)

Even zoeken

Kijk op welke filmster jullie allebei het meeste lijken. Doe je gewone kloffie aan en zeg dat je Meryl Streep of Dustin Hoffman of Woody Allen of zo bent in de laatste Woody Allen productie.

Kringloop

Op de kringloop kun je erg goed slagen voor dit soort dingen, of 2de hands kledingwinkels, leger des heils kledingbeurs etc.
Vriendin én ik hadden tijdje terug 3 van die feesten. We konden ook moeilijk alle 3 de keren in hetzelfde komen (waren ook mensen van die vorige feesten) we hebben hardstikke lol gehad bij de ideeën die opborrelden bij al die ouwe kleding.
groeten albana

Rafelkap

Rafelkap

25-08-2011 om 12:11

Benieuwd

Je kan om het heel simpel te houden ook alleen een goede hoed kiezen. Dus bolhoeden als Laurel & Hardy, of een matrozenhoed en strik als Donald Duck en hoeheetzeookalweer.

Ben ook benieuwd waar je je man in weet te hijsen. Die van mij zou nooit zijn medewerking verlenen, ik daarentegen ben dol op verkleden.(maar gelukkig gaan we nooit naar dat soort feestjes, we houden niet zo van feestje)

Engeltje

Engeltje

27-08-2011 om 16:10 Topicstarter

En het gaat worden...

James Bond en een Bondgirl. Man gewoon in goed pak, ik in een avondjurk en met sixties haar en make-up en wat diamanten. En dan allebei een klappertjespistool. Zien we er ook als niemand ziet wie zijn goed uit .
Bedankt voor het meedenken en de originele ideeen. Vooral meneer en mevrouw De Bok scoorden hoog als alternatief, maar geen opa's, oma's of oudtantes met de benodigde kledingstukken in de omgeving...
Engeltje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.