Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat meenemen uit Marokko?

Zoon vertrekt vannacht met een vriend voor een week naar Marakech en Agadir. Hij probeert me nu een tajine op te dringen en wil van alles voor me meenemen. Blijkt dat hij extra bagageruimte heeft ingekocht die hij ten volle wil benutten . Iemand tips? En is een tajine echt een toevoeging aan een toch al rijk voorziene keukeninventaris?

Lente

Lente

03-06-2016 om 13:04

Kook je op gas?

Een tajine hoort op het gas. De traditionele tajines kun je niet op andere kookplaten zetten. Het verschil met een gewone pan is dat de lucht kan ontsnappen. Het ziet er wel erg mooi uit. .
Wat ik in Marokko mooi vond (en niet zo groot) is kommetjes of lampjes. Google maar eens op Marokkaanse kommetjes en Marokkaanse lampjes.

mijk

mijk

03-06-2016 om 13:11

een vriendin nam zo'n mooie leren poef mee

gewoon vulling daarlaten opvouwen en hier oud dekbed er in supermooi

Mijk

rode krullenbol

rode krullenbol

03-06-2016 om 13:13

Arganolie

Is hier veel duurder dan daar.

Tijgeroog

Tijgeroog

03-06-2016 om 13:24

Heel veel

Kruiden, heel veel kruiden. Een vloerkleed met bijpassende kussentjes. Inderdaad schaaltjes, hoewel we daarvoor een keer terug moesten. De eerste keer hadden ze de reis niet overleefd. (En tajine zou ik om die reden ook niet goed) Houtsnijwerk. Sierraden. Een stapeltje sjaals. Leren riem. Stenen...

Suze

Suze

04-06-2016 om 09:13

"lange prikvorken"

Ik weet niet hoe het heet, maar je hebt van die lange prikvorken met houten handvat die je bijv kunt gebruiken om marshmellows aan te prikken en boven de bbq of Open haard te grillen. Leuk handgemaakt (wij kregen een demonstratie) en per set te koop. Niet groot, niet te duur - wel altijd goed onderhandelen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.