Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Suze

Suze

10-02-2013 om 00:03

Wat mee om te eten op wintersportvakantie?

Wat voor makkelijks nemen jullie mee naar jullie appartement op wintersport om te eten? Vind het wel zo handig als ik niet alles daar hoef te kopen (kost tijd, ze hebben niet alles, wellicht duur)..
We zijn met 9 personen (ook kinderen)...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

10-02-2013 om 00:16

Meestal

Ik neem/nam altijd wel wat dingetjes mee. Want op vakantie zijn sommige dingen ineens schreeuwend duur, zo zonde van het geld. Dus als je toch met de auto gaat, vul ik een kratje met gewoon de spullen uit mijn keukenkastje (koop er zelden iets nieuws voor) peper,zout, suiker, koffie+koffiemelk (evt) theezakjes, pakje spagetti, pakje rijst, aardappelpuree (pakje) eventueel wat zakjes om sausjes alvast mee te maken. Wat broodbeleg (pindakaas/hagelslag ofzo) cup a soup. De rest koop ik dan wel daar, maar je kan natuurlijk nog meer meenemen. Wat aanmaaklimonade voor de kinderen bijv. En toen wij ooit een keer naar Zweden gingen, waar de drank schreeuwend duur is, hebben we wel een paar literpakken wijn meegenomen. (weet niet meer precies hoe het met invoer zat, maar wat we meenamen mocht nog gewoon).

Reservemaaltijd

Mijn top reservemaaltijd met alleen houdbare spullen is pasta met pot kant-en-klaar tomaten basilicumsaus en dan met een blikje tonijn erdoor. Liefst nog met vers geraspte parmezaanse kaas bestrooien.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Of bijvoorbeeld chili con carne met blikjes bonen en maïs en appelmoes erbij. Hoef je alleen gehakt te kopen.

Of tortilla's met kipfagitas. Tortilla's mee, fagitas mix, salsasaus, uien. Vers kopen: paprika's, kip- of kalkoenfilet, zure room (of crème fraiche), geraspte kaas.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Kari1

Kari1

10-02-2013 om 08:55

En hier

Waarschijnlijk zul je niet voor de hele week alles mee kunnen nemen, dus boodschappen doen moet je dan toch een paar keer. Al is het maar voor fruit, zuivel, verse groente e.d. Dat kan ook prima, meestal is er wel een winkel in de buurt. Ze willen de toeristen te vriend houden immers. (Hoewel ik dan uitga van de Alpenlanden, ik weet niet hoe het in Tsjechië zit.)
Wat hier daarom vooral meegaat zijn spullen voor de opstart. Koffie, thee, suiker, zoet broodbeleg, boter, stuk kaas, pak melk, en spullen voor de eerste 1-2 avondmaaltijden. Dat kan pasta met saus zijn, of thuis klaargemaakte en ingevroren boerenkoolstamppot, zoiets. Een pak kant-en-klaar pannenkoeken doet het ook altijd goed.
Wat daar makkelijk te koop is ga ik niet meesjouwen. Daar valt onder macaroni/spagetti, potten pastasaus, blikjes met van alles, soepen, sauzen, aardappelpuree e.d. Wat ik wel handig vind om mee te nemen zijn b.v. rookworst(en), een salamiworst (kun je op veel manieren gebruiken), en dingen waar je maar weinig van nodig hebt zoals een klein flesje olie, zout/peper/kruiden-potje.
En verder is snuffelen in zo'n winkel met andere dingen dan thuis geen corvee maar onderdeel van de vakantiepret toch?
Kari

Guinevere

Guinevere

10-02-2013 om 11:38

Daar kopen

Het meeste koop ik daar, ze hebben daar tenslotte ook hele lekkere dingen, dan is het maar iets duurder. Ook goed voor de lokale middenstand.
Wat nemen wij wél mee: simpel avondeten voor 1 dag, drinken en nootjes voor bij aankomst, thee, koffie, filterzakjes en een potje suiker (hoeven we daar geen kilo aan te schaffen). En koekjes natuurlijk, wc papier voor de eerste dag mocht het daar niet aanwezig zijn.

Tihama

Tihama

10-02-2013 om 11:40

Ingevroren pastasaus

Na een hele dag skiën wil ik zo min mogelijk hoeven te koken, hoewel ik koken zelf wel leuk vind. Dus vanmiddag ga ik aan de slag met het maken van verschillende smaken pastasaus met veel groente en dat gaat in de vriezer. Ter plekke hoef ik dan alleen nog maar de pasta er bij te koken.

Dit is niet zozeer bedoeld om te besparen op geld, maar vooral op tijd en energie. Hier thuis heb ik alle kruiden bij de hand en op vakantie zou ik dat dan allemaal apart aan moeten schaffen.

Daarnaast neem ik kleine busjes basiskruiden en zout mee, want ik heb geen zin een kg zout aan te moeten schaffen.

Voor het overige is het qua besparing simpel: alles wat ik meeneem kost extra benzine, dus de vraag is of je soms wel echt bespaart

Tihama

Guinevere

Guinevere

10-02-2013 om 11:44

Kruiden ja

Ja, kruiden, 2 smaken, die neem ik ook mee. Dat is waar. 1 Ras el hanout en een provencaalse groene kruidenmix. Want ik heb al 30 potjes van die dingen in de kast staan, dus ik wil die opmaken en vooral geen nieuwe meer kopen.
Met wat geluk zijn dergelijke dingen trouwens al aanwezig van de vorige huurders, maar je kunt er niet echt op rekenen.

Annet

Annet

10-02-2013 om 19:20

Alleen wat praktische dingen en bepaalde spullen

Praktische dingen zoals alles uit de koelkast, kruiden, olie, basalmicoazijn, alles wat je anders groot in moet kopen (en anders ter plekke vergeet om te kopen).
Verder goede ketjap, indiase curry, mihoen, hagelslag.
Als je toch naar de supermarkt moet, maakt de tijd niet meer uit. Zolang je niet in een gehucht zit, hebben ze alles. En nog beter: nieuwe smaken, vers gegrilde kip, diepvrieseten dat we in NL niet hebben, etc.
Of bijvoorbeeld Tsjechie: lekkere gebakken kaas die alleen de oven in hoeft.

Trix

Trix

10-02-2013 om 20:06

De basis

Koffie, thee, filterzakjes
Broodbeleg, kaas
Koekjes, zoutjes, nootjes, snoepjes
Olijfolie, peper, zout, all seasoning

Verder hebben we dit jaar het fondueset meegenomen, we waren met de kerst en dat leek ons wel feestelijk . Eerste kerstdag hebben we vlees gefondued, een paar dagen later kaasfondue, mmmm.

Veel plezier

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.