Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat lees ik na stille sneeuwval van tanizaki?

Ik heb het weer... en boek gelezen dat me zo omgooit dat ik niet weet wat erna te lezen. Het was een roman over een middenklasse familie in Japan rond 1940 die afglijdt. Ik houd van dikke boeken waarin verwikkelingen worden uitgesponnen. A suitable boy van Seth vond ik ook zo geweldig. Ik heb nu een Jiddische roman liggen van der Nister, eentje die speelt in Rusland 1905 over de revolutie, en het levensverhaal van een Poolse boer... maar wat te doen???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mijk

mijk

21-01-2013 om 22:55

Ik doe dan altijd iets

heel luchtigs of feel good niemendallerigs erna Momlit of binchy ofzo of een geliefd jeugdboek herlezen. iets waar ik me niet in verlies zeg maar en dan komt er weer ruimte voor iets nieuws... Maar dat moet je methode maar zijn natuurlijk Misschien even non fictie of iets heel anders. Kuijers de bijbel voor ongelovigen al gelezen?

MIJk

En ik niets

En op een gegeven moment komt er vanzelf weer een verlangen of iets waar ik zin krijg.

rodebeuk

rodebeuk

23-01-2013 om 11:52 Topicstarter

Hmmm ja

even voor jullie beeld, ik had die Tanizaki echt drie maanden in huis. Eerst een stuk g elezen, toen vooral social media, en nu uitgelezen. ik wilde eigenlijk mijn goeie gewoonte van lezen weer doorzetten...

chicklit doe ik echt helemaal nooit, misschien toch eens proberen! Beter dan de non-fictie induiken misschien.

Coupland?

Ken je Douglas Coupland? Het leest wel lekker weg maar wil toch aan het denken zetten. Nogal Amerikaans van thema. Die boeken kon ik lezen terwijl de kinderen nog echt klein waten, dus dat zegt wel iets

Mea Proefrok

Mea Proefrok

23-01-2013 om 14:18

Lichtvoetig

Lees "Haas!" van Arto Paasilinna. Supergrappig boek voor tussendoor. Bij mij af te halen .

rodebeuk

rodebeuk

23-01-2013 om 15:13 Topicstarter

Mea

Ik lees boeken heel zorgvuldig, dus dat durf ik wel aan. Jouw boek lezen! Ik zal dan niet van te voren googlen wat voor boek het is...

rodebeuk

rodebeuk

23-01-2013 om 15:13 Topicstarter

Vertigo

Nee! Ik ga hem meteen googlen, dankjewel. Ik kan heel makkelijk reserveren vanuit huis bij onze bieb.

Rafelkap

Rafelkap

23-01-2013 om 19:24

Bezoek aan haar man

en andere verhalen, van Lydia Davis.
Ik kan me helaas nog totaal niet concentreren maar dit boek lukte wel. Niet alles, maar wel heel veel mooie stukjes.

The glass castle

van Jeannette walls.

Volgens mij hier als tip van het forum geplukt, maar wat een bijzonder boek/ Autobiografisch. Aan de ene kant ongelooflijk, maar jemig. wat was het ook hilarisch grappig. En ondanks dat het eigenlijk kindermishandeling was....zo liefdevol beschreven... over de meest absurde jeugd die je je voor kunt stellen....

Manus

Manus

27-01-2013 om 19:36

Mooi, he!

Ik heb Stille sneeuwval jaren geleden voor het eerst gelezen en daarna nog meerdere malen herlezen. Blijft boeien.
Iets luchthartig - maar toch intrigerend genoeg - hierna, is misschien Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht van Mark Haddon.
Of misschien iets van Ann Tyler - leest ook altijd zo heerlijk weg.

Manus

rodebeuk

rodebeuk

01-02-2013 om 16:25 Topicstarter

Bedankt...

..voor de suggesties.

En leuk om van jou te horen Manus, dat je het ook zo mooi vond. Daar hoopte ik natuurlijk stiekum op

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.