Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

te veel betaald?

te veel betaald?

20-12-2011 om 20:18

Wat kost kat/poes laten steriliseren?

Deze vraag had ik van tevoren aan de dierenarts moeten stellen maar door omstandigheden niet gedaan. In de grote woonwijk waar ik woon heb ik onze poes bij de dierenarts praktijk hier laten steriliseren. Dit kostte echter 125 euro exclusief BTW! Ik schrok mij wild.
Vandaar mijn vraag hier of dit een normaal tarief is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

20-12-2011 om 20:38

Denk het wel

Ik denk dat het wel rond dat bedrag zal zitten. Bij deze dierenarts is het € 109,95 excl. pijnstilling:
http://www.dierenziekenhuisdrachten.nl/tarieven
en hier is het €132,92**** alles inclusief:
http://www.dierenziekenhuisalmere.nl/tarievenoverzicht.html
dus € 125,-- is dan nog niet eens zo gek.
Trouwens 20 jaar geleden ofzo was een sterilisatie van een poes iets van f. 100,--.

Ja hoor

Denk niet dat een dierenarts goedkoop is.

Ik was vorige week voor 1 consult en een pijnstillertje ruim 55 euro lichter.

En die 125 ex btw voor een sterilisatie, daar zou ik helemaal niet verbaast over zijn. Die behandeling is een stukje uitgebreider.

te veel betaald?

te veel betaald?

20-12-2011 om 21:40

Marie en moppeke

Bedankt voor het reageren. Dat stelt me weer gerust. De dierenarts en assistentes waren erg aardig en leken heel begaan met poes. Toen ik daarna de rekening kreeg schrok ik me dus rot. Maarja, het zij zo en belangrijkste vind ik dat poes zsm weer de oude is.

Klaartje

Klaartje

20-12-2011 om 22:18

Vorige week laten doen

Ik heb 83 euro betaald.

Grappig

Ik zat me hetzelfde af te vragen.
Alleen woon ik in het buitenland en gaat het hier rond 150 euro kosten.. En de vaccinaties 2x 60 euro.
Weet iemand of het belangrijk is om tegen 'kattenaids' in te enten?

Voor de sterilisatie ga ik ook nog even verder kijken maar dat het prijzig is, klopt wel.

app-sent

Jong ondernemen

Jong ondernemen

21-12-2011 om 10:51

Goedkoop?

Onze kitten is vorige week gesteriliseerd voor €90,- inclusief pijnstilling, BTW en het verwijderen van hechtingen.. Maar ik heb zo'n vermoeden dat wij sowieso een goedkope dierenarts hebben als ik het vergelijk met mijn vorige dierenartsen..

Anne Carin

Anne Carin

21-12-2011 om 15:06

Vertigo

Poes hier wordt alleen ingeent tegen kattenziekte en niesziekte. Volgens de dierenarts is dat voldoende. Maar omdat jij in het buitenland woont is dat misschien anders? Poes hier komt uit het asiel en was dus al gesteriliseerd toen wij haar kregen.

Aha, nou de aidsprik is hier ook optioneel. Ik denk dat ik die dan maar even achterwege laat. Het zal een heel zedelijke kat zijn na de sterilisatie (grapje).

app-sent

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.