Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dagobert

Dagobert

12-05-2013 om 15:33

Wat kost het versturen van een donald duck?

Voor zoon, 10 jaar, slechte lezer, lijkt me een abonnement op de DD leuk. Maar voor een buitenland abonnement rekent Sanoma de hoofdprijs.
Wat kost het als ik onze connecties in NL vraag om als postbus te fungeren en 1 of 2 of zelfs 3 wekelijks de boel in een envelop te stoppen? Stel, om de week 2 stuks binnen Europa? Ben ik dan ook zoveel kwijt aan porto?
Wat weegt een DD zo ongeveer? Dan zoek ik op post.nl een gunstige verdeling op....

Dagobert Duck

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Katrien

Katrien

12-05-2013 om 15:46

70 gram

Ha Dagobert,

Een Duckie weegt ongeveer 70 gram. Dat komt volgens mij binnen de EU neer op op €2,70. Per drie wordt het iets gunstiger met €4,50.

Groeten, Katrien

Anders

Ik zou het anders doen. Je kunt via Marktplaats enzo makkelijk voor een prikkie of nog minder aan stapels oude DD's komen. Daar kan je je zoon er dan 1x per week een van toedienen. Het is geen tijdschrift dat snel aan actualiteit verliest.

Hombre

Hombre

13-05-2013 om 10:25

Niks

Ik zou naar een van de bekende download sites gaan en daar zoeken op donald duck weekblad. Dan vliegen de DD jaargangen je om je oren. Die laadt je vervolgens op je tablet (moet je wel hebben) en je zoon kan genieten.

(ok, het mag eigenlijk niet, maar dan moeten ze maar normale verzendtarieven rekenen)

dagobert

dagobert

13-05-2013 om 12:48

Hm, dat wordt dus niks

Katrien,

Fijn dat je er 1 op de weegschaal hebt gelegd. In zie nu dat het niets gaat worden. Per 3 weken is het goedkoopst per blad, maar dan nog komt er zoveel aan porto bij dat je aan het einde van het jaar hetzelfde bedrag kwijt bent. En daarvoor moet je dan emmeren met postzegels en enveloppen en opa lastig vallen omdat hij dat elke keer moet doen..... Geen echte optie.

Dan vind ik de suggestie van markplaats beter. Gewoon in 1 keer een stapel kopen en wekelijks uitdelen. Gouden tip, dank je wel!

Digitaal kan ook wel , maar ik wil zoon eigenlijk niet weer een stuk elektronica in de hand geven. Dan is de verleiding zo groot om iets anders (minecraft) te gaan doen zo groot.

Dank voor de tips,
Dagobert

Hombre

Hombre

13-05-2013 om 15:28

Zo kun je het zien

Maar je kunt het ook als extra stimulans zien om te lezen.

"Je mag op de ipad maar alleen als je gaat lezen"

Of combineren

Wij krijgen eens per maand een grote envelop toegestuurd met DD en alle anderebtijdschriften die we lezen willen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.