Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

zusje

zusje

16-09-2014 om 21:56

Wat knutselen voor bruidspaar?

Mijn broer viert binnenkort zijn 30 jarige huwelijk en zijn dochters maken een boek, waarvoor iedereen geacht wordt een bladzijde te maken. Normaal gesproken ben ik best heel creatief, maar dit keer ben ik echt volledig blanco, HELP! Wie heeft een leuk idee?
Ik kan geen anekdotes bedenken, het is gewoon een leuk stel, ik voel me er altijd helemaal thuis, ga wel eens op retraite bij ze, even vluchten uit het drukke leven. Mijn broer is 13 jaar ouder, ik heb dus ook niet echt een gezamenlijke jeugd met hem, of een periode van allebei op het liefdespad. Dat soort herinneringen deel ik niet met hem. Ik had voor hem ook niet de leeftijd om de spannende eerste ervaringen mee te delen.
Recent hadden ze een dip door obsessievelijk salsa dansen van mijn broer, maar dat vind ik nou niet iets om op te rakelen.
Het enige idee dat ik heb, is een kruiswoordpuzzel in elkaar zetten met woorden die op hun slaan. Maar dan kom ik niet verder dan hun woonplaats en de namen van hun kinderen... Pfff. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Erg bedankt alvast!

Druif

Druif

16-09-2014 om 23:06

Persoonlijk

Wat betekent het voor jouw, dat je bij hun in retraite kan gaan? Zijn zij jouw veilige haven? Een ankerplaats?

Ik zou iets doen met een mooie foto en een persoonlijk stukje tekst, waarbij je dit uitlegt. En ik zou zeker niet over salsadansen beginnen.

Lucerna

Lucerna

17-09-2014 om 08:13

die puzzel

Is leuk! Hebben ze meer hobby's dan alleen dan dansen? Straatnaam van het eerste adres (aannemende dat ze ooit verhuisd zijn)? Dieren waar ze van houden? Bijzonder trouwververvoer indertijd? Hobby's van kinderen, die hen misschien wel veel tijd hebben gekost? Weet je nog waar of bij welke gelegenheid ze elkaar hebben ontmoet? Naam van de zaal waar ze hun huwelijk hebben gevierd? Misschien kom je dan via via weer bij andere puzzelwoorden uit.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-09-2014 om 11:34

Puzzel is wel leuk

Je zou de puzzel als rand om een leuke foto kunnen plaatsen.

Barvaux

Barvaux

17-09-2014 om 11:58

ja puzzel

Doen die puzzel, je kunt heus wel meer verzinnen: sport, naam school, woonplaats, naam werk etc.

Retraite

Ik zou iets met die retraite doen. Dat springt er voor mij erg uit als ik je verhaal lees.
Kun je er niet een soort beschrijving van maken, hoe zo'n retraite er voor jou uitziet? Hoeft natuurlijk niet al te serieus (iedereen leest mee), maar toch zo dat je broer en schoonzus snappen hoe jij bij hen tot rust komt?

Tink

Tink

17-09-2014 om 15:56

puzzel

Voor de puzzel: namen van huisdieren, lievelingseten, hun auto, vakantielanden, hobbies (behalve salsadansen ), namen van familieleden (opa's, oma's, etc)

Maar het wordt denk ik een stuk persoonlijker als je iets doet met een of meerdere foto's erbij. Tenslotte is het niet zomaar een kennis, maar een broer en schoonzus waar je je kennelijk enorm bij op je gemak voelt. Dat mag er best uit blijken lijkt me.

De laatste keer dat ik zoiets heb moeten knutselen, voor een vriendin die ging trouwen, heb ik iets gedaan met een oude foto waar we beiden op stonden, en nieuwe foto's van haar en mij, en een verhaaltje erbij over hoe lang we nu al vriendinnen waren.
Jij hebt vast ook wel oude foto's van je broer of je kunt er aan komen, en nieuwe foto's dito.
En dan een verhaaltje over hoe je je thuis voelt bij hen. Hoeft geen lange tekst te zijn, wat je hierboven schreef klinkt al heel warm en lief.

ik zou ook voor iets met retraite doen voor jezelf

Zou je er een als gezin kunnen doen met een puzzel en 1 van je zelf met het verhaaltje dat je zo tot rust komt bij hen?

zusje

zusje

20-09-2014 om 16:40

hartelijk dank!

Hartelijk dank voor jullie enthousiaste reacties!
Ik heb nu een stukje geschreven voor het boek over inderdaad hun fijne plek voor mij. Met foto erbij.
Aangemoedigd door jullie heb ik allerlei dingen verzonnen voor een kruiswoordraadsel, op internet vond ik een superhandige kruiswoordraadselgenerator, waar je al je woorden instopt en dan rolt er een mooi 'web'uit. In overleg met mijn nichtje leggen we de kruiswoordraadsel op het feest voor de gasten: wie kent het bruidspaar het beste?

Barvaux

Barvaux

20-09-2014 om 18:55

zusje

Wil je de link geven naar die 'generator'?

zusje

zusje

20-09-2014 om 21:21

links

Toen ik googlede op Kruiswoordpuzzel maken, vond ik er verschillende.

Deze:
http://www.onderwijsmaakjesamen.nl/kruiswoordpuzzel/

En via deze instructie: http://www.hetpuzzelwoordenboek.nl/kruiswoordpuzzel-maken/

vond ik deze: crosswordlabs.com

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.