Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tube

tube

30-03-2012 om 09:54

Wat kan je allemaal doen met een rijstkoker?

Ik heb op mijn verjaardag een rijstkoker gekregen. Ik lees in de beschrijving wat je kunt doen om lekkere goulashsoep te maken (???).

Gisteren gelijk getest. Rijst erin, stoom mandje er bovenop met broccoli. Werkt perfect.

Mijn vraag: naast rijst, wat doen jullie nog meer met de rijstkoker?

Groetjes tube

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ilva

Ilva

30-03-2012 om 16:49

Niets

Nee, ik kook alleen rijst in de rijstkoker. Ik heb er ook geen mandje bij, maar m'n rijst is altijd perfect! Ik heb 'm gekocht toen ik nog maar vier pitten had en het wel prettig vond een pit over te houden voor als we rijsttafel maakte. Nu hebben we inmiddels een 5-pits gaststel maar ik gebruik 'm nog steeds graag.

Hier alleen rijst

De rijstkoker is een van de steunpilaren onder ons half-Aziatische huishouden, maar er wordt niets anders in gekookt dan rijst. Maar dat vaak meermalen per week, dus dat ding is evengoed wel in gebruik.

Niet bij mij overigens, op de een of andere manier krijg ik altijd ruzie met dat ding, dus mijn partner is verantwoordelijk voor het koken van de rijst.

Groeten,

Temet

Veel dingen

ik gebruik 'm ook als een soort slowcooker voor soepen en vleesgerechten.
Kijk maar op YouTube, je kunt er zelfs brood ik bakken!

Makkelijk is nasi campur: dunne plakjes rundvlees of kip, gemengde groente ( boontjes, wortel, maïs, kool, ui, prei, etc), daun salamblad, duan jeruk, bouillonblokje en rijst met water. Aanzetten en afwachten.

tube

tube

31-03-2012 om 21:21

Dat ik daar nou niet aan gedacht heb....

Normaal zoek ik veel dingen op met youtube. Dat mij dit nu niet te binnen geschoten is....

Bedankt voor de tip. K ga zeker ff zoeken.

Dank je wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.