Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat kan er een hele dag zoemen

Al de hele dag zoemt er iets duidelijks hoorbaar. we horen het alleen op de overloop boven, als we de kamers in lopen dan hoor je het niet (ook al staan de deuren open.) Het lijkt op een electrisch apparaat wat hard zoemt, maar als we de stroom van het hele huis afzetten blijft het door zoemen.

Het zou van de buurvrouw kunnen komen, maar die maakt niet open, is er volgens mij ook niet. Maar wat kan er zo zoemen? Ondanks dat het geen elektrisch apparaat kan zijn zint het mij niets.
Het is een zoemend/ brommend geluid.
Pham

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Brom

Geen idee Pham, maar ik leef met je mee! Lijkt me iets om knettergek van te worden.
n@nny

Carlijn

Carlijn

24-03-2013 om 20:59

Koelkast? verwarmingsketel?

Heb thuis ook zo'n brom, na enig zoeken zijn we er achter gekomen dat het de koelkast is die op zolder staat (een superstille, maar toch). Ook de ketel maakt een bromgeluid. Misschien is het dat? Of de ketel van de buren?

Pham

Pham

24-03-2013 om 21:18 Topicstarter

Bij de buren

Het moet bijna wel van de buren komen. We horen het het sterkst op de overloop. Op de slaapkamers boven hoor je het in de verte.
Wij hebben bij ons eigen via de meterkast het hele huis in 1x zonder stroom gezet. Ook toen hoorde we het geluid gewoon door gaan. Om het te stoppen moeten we eerst weten wat het is, maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Onze overloop/ trappengat grenst wel aan de badkamer van de buren. De ketel hangt in een kast op een (slaap)kamer, die slaapkamer met ketel van de buren grenst ook aan onze kant, maar ik vind het zo raar dat het alleen op de overloop zo duidelijk te horen is. Als je door je knieën gaat wordt het sterker.

Pham

PS. N@nny, het is echt om gek van te worden.

Oooo, ik weet het!

Buuf is vergeten haar vibrator uit te zetten. Dat was hier ook het brommende geluid. Buuf was er zomers maar druk mee terwijl haar slaapkamerraam open stond. Bzzzzzzzz
Jou buuf heeft hem op de badkamer laten liggen?

69er

69er

24-03-2013 om 22:48

Rookmelder?

of iets anders dat werkt op batterijen, welke bijna leeg zijn? Een stuk speelgoed op batterijen die in een kast aangegaan is?
69er

Elektr.tandenborstel

Hier bront de elektr. tandenborstel, ook buiten de lader dus, maar wel heeeel zacht. Kun je bijna niet horen.

Sommige radiowekkers brommen ook.

Heb je het al gevraagd, bij de buren?

Oud speelgoed dat je vergeten bent?

Hier hebben we ooit zoiets gehad, geen gebrom, maar een 'raar geluid' een soort donaldduckpiep-kraak. Konden we ook maar niet achter komen en die hoorden we zo nu en dan en dan meerdere keren achter elkaar. Wat we ook zochten....Stroom eraf ook geprobeerd.
Het bleek bij een verhuizing van jongste een speelgoedgeval te zijn dat half achter de kast van gevallen en dat ik er ooit (10 jaar ervoor) bovenop had gelegd. Dat ding stond uit, maar de batterij was gaan lekken en daardoor flakkerde hij soms op mét dat gekke geluid dus.
Toen de kast van de muur schoof hoorden we meteen weer dat geluid!
Raadsel opgelost.
Zoiets moet het zijn.
groeten albana

Rafelkap

Rafelkap

25-03-2013 om 11:49

Trilplaat buurvrouw

Wij hadden ook zo'n vreemd geluid. Wat bleek: mijn toen zwangere buurvrouw had een trilplaat ivm haar rug.
Ben je er al achter, Pham?

Meterkast

Hier zoemt het soms een hele tijd in de meterkast, dan weer tijden niet. Zoem kwam bij ons uit de meterkast, de meter van de electriciteit.

Ketel van de buren?

Hebben wij ook een keer gehad: buren hadden van de cv-ketel het gas afgesloten, maar elektriciteit aan laten staan (of andersom, dat weet ik niet meer), en dat apparaat maakte een enorm zoemend / brommend geluid. Best hard, en niet goed voor de ketel. Die moest vervangen worden daarna.
Omdat je ook schrijft dat de buren niet thuis zijn: misschien hebben ze ivm vakantie of zo één van de twee afgesloten?

Pham

Pham

25-03-2013 om 21:35 Topicstarter

Geen idee wat het was

mar sinds gisteravond een uur of 23:00u is het gestopt en niet meer terug gekomen.
We hebben niet kunnen achterhalen wat het was....
Bedankt voor het meedenken.

Pham

Zeker weten iets met batterij

Als het zo plotseling gestopt is en in jouw huis dan is het zeker iets met een batterij, die dan nu dus leeg is
Of bij de buren iets die opeens thuis zijn en het uitgezet hebben? (maar dat kun je dus achterhalen denk ik).
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.