Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

13-05-2011 om 21:16

Wat is redelijk? (vervangend vervoer garage)

Vandaag moest mijn auto naar de APK. Ik heb hem vorig jaar gekocht en nu voor APK naar dezelfde garage gebracht. Het viel niet mee. De uitlaat en alle vier de banden moesten vervangen worden. Omdat ik de auto een jaar geleden pas gekocht had, hebben we afgesproken dat de uitlaat en twee banden voor rekening van de garage komen. De afspraak was dat de auto om 16.00 uur klaar zou zijn. Dat is uiteindelijk niet gelukt omdat door een interne communicatiestoornis bij de garage de uitlaat niet beschikbaar was. Nu heb ik voor het weekend een andere auto meegekregen.
Normaal gesproken moet je betalen voor vervangend vervoer, maar wat is in dit geval redelijk? Ik 'krijg' natuurlijk al een uitlaat en twee banden van de garage, dus ergens vind ik dat ik niet mag zeuren. Aan de andere kant hadden we een duidelijke afspraak, en zo'n huurauto is natuurlijk best wel duur.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

13-05-2011 om 21:44

Gratis

Je auto zou voor het weekend klaar zijn. Zij kunnen hun afspraak niet nakomen, daar hoef jij niet voor te betalen.

Die banden en uitlaat waren een jaar geleden vast ook niet meer in geweldige staat, ik vind het wel terecht dat zij daar nu een deel van betalen.

dc

dc

14-05-2011 om 08:45

Niet je recht

Maar het is niet je recht, dus ga niet te hard roepen. Legaal gezien (als ze zijn aangesloten bij de ANW moeten ze je "passend vervangend vervoer" geven. Dit kan een HUURauto zijn, of zelfs een fiets.

Vic

Vic

14-05-2011 om 10:49

Is zelden gratis

Ik geloof dat ik vroeger wel eens gratis vervangend vervoer heb gekregen, maar in ieder geval de afgelopen 10 jaar niet meer. Bij mijn huidige garage kun je kiezen voor een gratis fiets, huurauto of thuisbrengen/halen door de garage. Voor gisteren had ik gekozen voor een fiets, maar op het laatste moment vond ik iemand die even met me mee wilde rijden. Die kon maar tot 16.00 uur, dus toen ik om 17.00 uur al een uur zat te wachten bij de garage, kwam er iemand vertellen dat hij een andere auto voor me had omdat ze het niet gingen redden die dag. Hij heeft het niet over kosten gehad. Ik ben benieuwd hoe dat maandag gaat, maar ik zou het dus wel redelijk vinden als ik alleen de benzine hoef te betalen. Het lijkt alleen wel een beetje veeleisend aangezien de garage ook het grootste deel van de reparatiekosten voor haar rekening neemt (wat ook wel weer logisch is gezien het feit dat je binnen een jaar na aankoop geen grote kosten mag hebben).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.