Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Keukenmeid

Keukenmeid

13-12-2013 om 14:32

Wat is nou echt een handig snijding in de keuken?

Ik wil weer eens een nieuw snijding voor in de keuken. Niet elektrisch, makkelijk schoon te maken (vaatwasser) en goed in het fijn snijden van uitjes maar het moet ook mooie tomaatplakjes aan kunnen.

Is zo'n nicer dicer ding wat van de tv? Hier veel goedkoper op bijv marktplaats: http://link.marktplaats.nl/755552257

Tijgeroog

Tijgeroog

13-12-2013 om 15:16

Reclame?

Hmm... Ik krijg bij dit soort berichten, met verwijzing naar "kijk hier, dit is goedkoop" altijd een gevoel dat er stiekem reclame wordt gemaakt.

Verder overkomt het mij nooit dat ik wel weer eens een nieuw snijding voor in de keuken wil. Niet elektrisch enzo. Het gebeurt wel dat ik graag iets wil kunnen maken en daar een passend snijding bij ga zoeken.

Mocht ik op de nicer dicer uit komen dan zou ik hem bij bol koppen. Kost 30 cent meer, maar dat is wel een verkoper waar ik goede ervaringen mee heb. Want hoe weet ik bijvoorbeeld zeker dat de spullen van de aanbieder op marktplaats niet uit deze partij komen: http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/keuken/keukenmachine/nieuws/2013/terughaalactie-nicerdicerplus/

Tante Tiny

Tante Tiny

13-12-2013 om 16:00

geen snijding

Voor tomaten en andere soorten plakjes is een goed mes het beste gereedschap met het snelste resultaat. Voor uitjes ook.
Om dingen echt fijn te hakken of om een pesto of iets dergelijks te maken, gebruik ik zo'n klein hakbakje dat je kunt koppelen aan de staafmixer.
Voor nog fijner gebruik ik de staafmixer zelf.

Hanne.

Hanne.

13-12-2013 om 17:43

mandoline

Ik heb een mandoline. Begonnen men een goedkope van de lidl en inmiddels eentje van zo'n standwerker op de markt. Werkt als een tierelier.

Gekregen dus geen idee van de prijs maar als hij stuk zou gaan koop ik zeker een nieuwe.

En nee ik heb geen aandelen.

Katniss

Katniss

13-12-2013 om 17:58

Ja hoor

Ik heb ook zo'n ding. Je hebt ze in allerlei prijscategorieën dus de duurdere zijn vast wel beter dan een goedkope. Ik gebruik hem trouwens zelden, want met een mes gaat net zo makkelijk

Ook niet

Mijn handige snijding lag meer in de kast dan dat ik hem gebruikte. Een fijn mesje voldoet prima. Ik heb geen zin meer in al die extra schoonmaakhandel na het snijden van een simpel uitje of tomaatje. Vaak mag het ook niet in de vaatwasser, dan gaat het roesten en worden de plastic onderdelen lelijk.

ik vind

het tomatenmesje van de xenos het fijnste om van alles mee te snijden.Kan er de uien ragfijn mee snijden en op tomaten blijft ie ook niet hangen...70 cent

Lilian

Heeft de Xenos misschien ook fijne aardappelschilmesjes? Ik heb mijn favoriete mesje blijkbaar met de schillen mee per ongeluk weggegooid. Heb er intussen alweer verschillende geprobeerd maar heb nog steeds niet een fijn mesje gevonden. Het tomatenmesje ga ik uitproberen voor die 70 cent!

Stenna

Stenna

14-12-2013 om 01:21

zelfde als

tijgeroog. Krijg onbehaaglijk gevoel van die de laatste tijd steeds weer opduikende berichtjes zoals deze met een link naar een product of met een produkt naam. En wie denkt er nou serieus "ik wil weer eens een nieuw snijding"?!

Keukenmeid

Keukenmeid

14-12-2013 om 10:24

nou ja

Ik vond dat altijd een mooi en handig ding dus ik geef een voorbeeld waar die goedkoper is en opeens is dat raar? Niemand zou zomaar eens een nieuw snijding nodig hebben? Waarom niet? Ik heb kinderen die steeds vaker willen meehelpen en die kunnen best snijden maar als zo'n ding makkelijk is is er toch niets mis mee om eens wat anders te willen?

Tijgeroog bedankt voor de link alleen snap ik niet waarom dat ding bij bol maar 30 cent duurder is, ik kom op 13 euro geloof ik.

Molenmesje

Voldoet aan al je eisen.......

Ingrid

nathalie

nathalie

14-12-2013 om 11:38

Molen en xenos

Hier ook een molenmesje en een tomatenmesje van de xenos. Dat lijkt op een aardappelmesje maar heeft fijne karteltjes en snijdt als een trein. Verder hier geen speciale snijdingen.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-12-2013 om 12:28

Een mes, of een hele messenset

Door schade en schande wijs geworden, heb ik geen belangstelling meer voor handige snijdingen. De irritatie van het schoonmaken, opruimen, losse onderdelen, etc., is het mij niet meer waard. Dus mijn messenset, gewoon in zo'n hándige Ikeapot van metaal gezet, voldoet prima voor dit soort klusjes.

Thursday Next

Thursday Next

14-12-2013 om 12:43

vergelijkbaars

ik heb wat vergelijkbaars (wat eenvoudiger), door mijn moeder ooit op de markt gekocht. Het is wel handig om reepjes ergens van de snijden, wij gebruiken het als we appelwijn maken en 20 kilo valappels aan stukjes moeten snijden.
Het mes (die V-vorm) is vlijmcherp! Ik zou mijn kinderen er echt niet mee laten werken, dan liever met een gewoon mes. Tomaten heb ik er nog nooit mee gedaan, wel wortel en komkommer, vooral als ik veel nodig heb voor een salade. Kleine hoeveelheden gaan sneller met een mes(je).

Tijgeroog

Tijgeroog

14-12-2013 om 16:05

Kosten

Op marktplaats 17,95 en 6,75 verzenkosten, dus 24,70 in totaal. Bij bol 25 euro inclusief verzenden.

Keukenmeid

Keukenmeid

14-12-2013 om 17:29

Tijgeroog

Tijgeroog

14-12-2013 om 18:35

Bol

Gisteren was ie nog 25 euro.

Keukenmeid

Keukenmeid

14-12-2013 om 19:17

Vreemd

Ik keek gisteren meteen na jouw reactie en toen was hij al 30 euro hoor.

Tante Tiny

Tante Tiny

14-12-2013 om 19:50

Welke prijs het ook is

Het is wel duidelijk dat het enthousiasme over dit soort snij-dingen erg laag is op deze site.

Enne.... dat tomatenmesje van de Xenos gebruiken wij ook met veel plezier voor tomaten, doorsnijden van pitabroodjes en ander klein spul waar je een karteltje nodig hebt.

ja wil40

die zijn ook fijn maar ik gebruik nog liever t tomatenmesje ook om aardappelen/appels te schillen. Ik ben links en deze snijdt fijn aan 2 kanten. Collega's vinden het aardappelmesje wel heel fijn.

Lilian 1

Ik ga ze kopen en uitproberen. Voor dat geld en met jou tip zeker de moeite waard! Wij hebben hier geen Xenos, maar ik weet er wel één te vinden op redelijke afstand.

ik heb ook een mandoline

Ik gebruik hem vooral om rode kool te snijden en mooie dunne uienringen, en wortels. Daarna spoel ik hem af onder de kraan, evt met wat afwasmiddel en laat ik hem drogen. Nauwelijks meer werk dan een mes en plank afwassen. Een mandoline is vooral handig wanneer je veel moet snijden. Omdat hij zo scherp is vind ik hem niet geschikt voor kinderen. Het is ook echt nodig om dat veiligheidsding erbij te gebruiken.

mooi wil!

ene..ik heb toch steeds met die mandoline een beeld voor me dat mensen in de keuken over die snaren v het instrument met de rode kool of de ui staan te wrijven .... kan dr niks aan doen ( mijn oom speelde t , ik kende t alleen als instrument)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.