Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marga

Marga

11-09-2017 om 21:23

wat is maat 170 in herenmaat?

Mijn zoon is 168 dus moet maat 170 qua jongenskleding. Maar vrij breed in de schouders. Wat is dat qua herenmaat? (geen broers, partners kochten altijd zelf)
En vwb de broeken? Ik snap niks van die maten. De een is 32, de ander 48. Help?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-09-2017 om 21:47

Kleinste maat

Volgens mij is 46 de kleinste herenmaat, maar dat lijkt me nog groot voor een jongen van 1,68 m.
Maat 32 is een vrij forse spijkerbroekenmaat. Zo'n jongen heeft hooguit 28.

Online meten

T beste is om je zoon op te meten volgens een bepaald tabel. Vast online te vinden. En is je zoon 11 of 21 dat maakt dat zijn lichaam hele andere verhoudingen heeft. Jeansmaat 32 is 38-40 in dameamaat geloof ik.

tenni

tenni

11-09-2017 om 22:13

zoon is 1.72

mijn zoon heeft s in shirtjes en truien. Ook brede schouders maar wel slank verder. Een enkele keer m.
Spijkerbroek 28 is echt te klein voor mijn zoon. 30 volgt dan volgens mij..die is precies goed. Mijn ook slanke man heeft 32 dus dat vrij forse begrijp ik niet. Gewone broeken draagt zoon niet vaak. Maar indien wel dan staat er een s in. Werkboeken maat 44/46 dus dat zal de normale herenbroek maat zijn.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-09-2017 om 22:16

Tenni

Mijn slanke vriend heeft ook maat 32, maar die is 1,89 m (en volwassen dus veel forser).

Inanna

Inanna

11-09-2017 om 22:33

mijn zoon

Is ongeveer 1.75 en slank, hij draagt skinny low waist spijkerbroeken van de h&m in maat 29/32, dat is aan de ruime kant voor hem, maar hij vindt dat prettig zitten.
T-shirts meestal M, S kan hij ook hebben, maar ook daarbij houdt hij van ruim.

Triva

Triva

11-09-2017 om 23:25

zoons

Toen de zoons hier ongeveer 180 waren konden ze maat 28 aan van spijkerbroek. Jongste past daar nog steeds in met 185 en superdun. Spijkerbroeken hebben twee maten, de taille/breedtemaat en de lengtemaat. Mijn man is 195 en heeft 36 als lengtetemaat, hij heeft geloof ik 34 als breedtemaat.

Kijk hier maar eens: https://www.jeansselling.com/maattabel-jeans/ dan kun je ook zien hoe je moet meten.

Succes ermee

Mijn partner is 1.70, en het vinden van passende herenkleding is niet altijd makkelijk. De Hema is geen winkel meer voor de kleine man . C&A overigens wel. Herenmaat voor overhemden is geloof ik inderdaad 48 of 50, bij spijkerbroeken hangt de breedtemaat ook van het merk af (Levi's bijvoorbeeld lijkt ruim te vallen) maar ik zou eens beginnen met 28 of 29 (die bestaat ook), breedtematen gaan per 1 omhoog maar lengtematen in mijn ervaring per 2, waarbij in de praktijk eigenlijk alleen 30 en 32 breed verkrijgbaar zijn.
Bij t-shirts koopt mijn partner vaak M of S, maar S is vaak slecht leverbaar. Zelfs naar een M is het soms al zoeken.
Tenni, waar haal jij die kleren voor je zoon in herenmaat S?

Groeten,

Temet

Kleine herenmaten.S/M

Ik heb nooit problemen gehad om een S/M maat voor zoon te kopen. Bij Shoeby, Coolcat, Jeans Centre en ook de wat duurdere boutique's zoals Man at Work hangen er altijd ruim voldoende.

Spijkerbroek is een kwestie van passen. 1.70 kan 30 zijn maar een smal model kan bij een stevige jongeman te strak zitten bij de bovenbenen bijvoorbeeld.

Ook de Primark heeft alle maten, lengtematen en veel verschillende modellen.

Bo

Bo

12-09-2017 om 16:30

Temet

Mijn man is 1.82 maar wel slank en koopt ook vaak S. Vooral ook omdat hij slim fit mooier vindt staan. Nooit een probleem gehad om die maat ergens te vinden hoor. We, Bijenkorf, Jack & Jones, etc.

Lente

Lente

12-09-2017 om 18:42

Temet, S is echt wel te vinden

Primark heeft prima kleding voor de kleinere man. S is volop beschikbaar. Smalle en niet al te lange broeken zijn er ook volop. Die passen een lange puber als snel niet meer, zeker als de lengtemaat al 34 is.

C&A heeft ook prima jeans in allerlei maten.

Je zegt "" breedtematen gaan per 1 omhoog maar lengtematen in mijn ervaring per 2, waarbij in de praktijk eigenlijk alleen 30 en 32 breed verkrijgbaar zijn."

Voor de Amerikaanse jeans maten geldt een breedtemaat en een lengtemaat. 31 is breder dan 30. Dat heeft niets te maken met de lengte. De lengtematen gaan per 2 omhoog. Als jouw man 170 is, dan zal hij lengtemaat 32 aankunnen.

De klassieke herenmaten zitten anders in elkaar. Maat 48 is even breed als maat 49, alleen is maat 49 langer. En zo gaat dat verder per twee maten.

Tenni

Tenni

12-09-2017 om 19:37

Temet

Jack & Jones
Moda Italia
Cool Cat
Large pop merchandising
Plutosport
We

Zoals de anderen al schrijven is maat S op de meeste plaatsen te krijgen. Eerlijk is eerlijk, wij bestellen bijna alles online dus dan grijp je iets minder snel mis.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

12-09-2017 om 21:47

Tafellaken/servet

Het lijkt erop dat het voor puberjongens net zo lastig is als voor meisjes die net tussen de kindermaten en volwassen maten in zitten. Mijn jongste is 1,65 m, best een lange meid dus voor een 12-jarige, en niet heel tenger. Qua broeken past ze nog wel in 170/176, als dat geen skinny is, maar shirts zijn echt lastig. Haar schouders hebben een 'volwassen' breedte, maar damesmaat xs/s is vaak veel te wijd met te korte mouwen. Het lijkt alsof haar armen vooralsnog harder zijn gegroeid dan haar romp. Schoenen kopen is ook zo'n feestje ;-( Qua uiterlijk wil ze kinderschoenen, maar die gaan vaak maar tot hooguit 37/38, en zijn dan vaak te smal. Dat alles in combinatie met overgevoeligheid voor rare stofjes, harde naden, te strakke dit, of te losse dat, pffff.

Tenni

Tenni

12-09-2017 om 23:07

Phryne

Is de webshop van Tally Weijl niet iets voor je dochter? Die hebben ook nog maatje xxs. Daar slaagde ik vaak voor dochter toen ze nog in die moeilijke maat zat. Zitten ook over de top dingen tussen dus je moet even zoeken misschien.

En de broeken(geen jeans) van Only, die 34 breedtemaat zijn maar ook in lengtemaat hangen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.